اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

گزینش باید با عزم و اراده انقلابی و جهادی اهداف خود را پیگیری کند

مشاور ریاست و رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: گزینش دانشگاه باید با عزم و اراده انقلابی و جهادی اهداف و برنامه‌های خود را پیگیری و به سرانجام برساند.

گزینش باید با عزم و اراده انقلابی و جهادی اهداف خود را پیگیری کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید مجید موسوی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، اظهار داشت: گزینش دانشگاه آزاد اسلامی باید با عزم و اراده انقلابی و جهادی اهداف و برنامه‌های خود را پیگیری کند و باید افراد شایسته برای این کار انتخاب شود. 
وی با اشاره به حضور گسترده و حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن و شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، افزود: امروز در حالی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گرامی داشته شد که مردم ایران بازهم حماسه‌ای خلق کردند و جهان از این حماسه مات و مبهوت شد. 

موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یاد آور شد: این شهید بزرگوار بیش از ۴۰ سال در مسیر جهاد و شهادت حرکت کرد و پس از این رشادت‌ها آنچه خداوند برایشان مقدر کرد، شهادت بود. 
رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در طول این سالیان جبهه مقاومت اسلامی را در منطقه شکل دادند، ادامه داد: همین همیّت‌ها باعث شد که طرح خاورمیانه جدید و غده سرطانی داعش آمریکایی و صهیونست‌ها با شکست مواجه شود و نقشه‌های شوم آنان در منطقه نقش بر آب شود. 
وی با اشاره به اینکه امام راحل همواره تزکیه را مقدم بر تعلیم می‌دانستند، خاطر نشان کرد: ما خودمان را به علم روز مجهز می‌کنیم تا بتوانیم در مقابل دشمنان بایستیم و پرچم قرآن و اسلام را بالاتر ببریم و این چیزی است که سردار سلیمانی و امام و شهدا به ما یاد دادند. 
مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه شهدا الگوهای خوبی برای زندگی ما هستند، تصریح کرد: همین رشادت‌های شهدا موجب شد که نامشان در تاریخ ماندگار شود. 
موسوی با اشاره به اسطوره‌های بسیار کشور در طول تاریخ، اظهار داشت: این شهدا و سرداران شهید اسطوره‌های واقعی هستند که به عنوان یک الگو در اختیار نسل جدید قرار دارند و مردان الهی کسانی هستند که هر قدر به آنها نزدیک‌تر شویم، عظمت و بزرگی روح آن‌ها را بیشتر احساس می‌کنیم و شهید حاج قاسم سلیمانی هم مصداق همین مردان الهی هستند. 
رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه شهدا مراحل بالای عرفان را طی کردند و با خدا معامله کردند، گفت: این موضوعات چیزی نیست که با محاسبات دنیایی قابل شمارش و یا اندازه‌گیری باشد. 
وی افزود: امروز اگر علم می‌آموزیم باید در راستای اهداف متعالی انقلاب اسلامی باشد و اگر در راستای اهداف مادی و غرب‌گرایانه باشد ارزشی نخواهد داشت. 
وی با اشاره به اینکه علم ما دانشگاهیان باید راهی برای پشتیبانی از اهداف متعالی انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت باشد، تصریح کرد: امروز ما خوشحالیم که دانشگاه آزاد اسلامی نیز در همین ریل و در مسیر انقلاب اسلامی قرار گرفته است. 
موسوی با اشاره به حضور مسؤولان جدید در دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: امروز رئیس هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از فرهیختگان و دانشمندان کشور هستند و ما نیز باید به آنان در این زمینه کمک کنیم. 
وی با تأکید بر تربیت دینی و اسلامی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی، ادامه داد: این دانشجویان باید وقتی وارد دانشگاه می‌شوند، سرآمد افراد متخصص، در ابعاد اسلامی و علمی شوند. 
موسوی با بیان اینکه مسؤولیت‌ها امانت الهی در دست ماست و فرصت‌های زودگذر هستند، اذعان داشت: باید از این فرصت‌ها خوب استفاده کنیم تا بتوانیم این سرمایه‌های انسانی را به شکوفایی برسانیم و اگر نسبت به آن بی‌توجه باشیم، فرصت‌های طلایی و ممتازی را از دست می‌دهیم. 
وی با بیان اینکه گزینش یک گلوگاه و نهاد اثرگذار در دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: وظیفه گزینش تعامل با تمامی نهادهای مؤثر در دانشگاه، انجام اقدامات هوشمندانه و مراقبتی برای حفظ سرمایه‌های انسانی، علمی و تکنولوژیک دانشگاه است. 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان نیز در این مراسم از انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد با بخش صنعت خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به سمت دانشگاه فناور حرکت می‌کند. 
علیرضا فیروز فر اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی اخیرا تحولات بسیاری داشته است و سیاست‌های تیم مدیریتی جدید، ریل‌گذاری مناسب و ایجاد تحول با توجه به نیازهای روز جامعه بوده است. 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان نیز با تبعیت از سیاست‌های ابلاغی ریل‌گذاری لازم صورت گرفته است، ادامه داد: این امر در حوزه‌های اداری، مالی، علمی و پژوهشی مشهود بوده است. 
وی با اشاره به اینکه با تجمیع دانشکده‌ها و سازماندهی گروه‌های آموزشی چابک‌سازی در بدنه دانشگاه صورت گرفته است، گفت: برای حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و فن آور همه ارکان دانشگاه باید منسجم و متحد زمینه رشد ایده‌ها را فراهم آورند. 
فیروز فر به تاسیس مدرسه الگوی دانشگاه آزاد اسلامی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این مدرسه از مهرماه 1399 آغاز به کار خواهد کرد. 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه حرکت دانشگاه آزاد به سمت کارآفرینی ‌و تقویت ایده‌های خلاقانه است، تصریح کرد: در یک سال اخیر به فضل خداوند همه تلاش‌های همکاران نتیجه داده و محصولات و خروجی خوبی از پژوهش‌های استان داریم. 
وی در ادامه از اجرای «طرح صدک» با عنوان «صنعت و دانشگاه و کارآفرینی» با هدف معرفی دانشجویان ماهر به صنعت و آشنایی دانشجویان با فرصت‌ها خبر داد و افزود: در حوزه‌های فرهنگی هم رشد چشمگیری در جمعیت دانشجویان فعال رخ داده و شاهد افزایش فعالیت‌های دانشجویی هستیم. 
فیروزفر از افزایش تشکل‌های دانشجویی و برگزاری جلسات متعدد با فعالان دانشگاه و انعکاس آن به مسولان خبر داد و گفت: این امر موجب ارتباط بیشتر دانشجویان و مسؤولان شده است. 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه سیاست دانشگاه بر رسیدگی به مطالبات دانشجویان بوده است، خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی صدای دانشجو شنیده می‌شود. 
وی در ادامه با بیان فرازهایی از خطبه متقین حضرت علی (ع) و لزوم توجه به آن اظهار داشت: رعایت تقوی راهی متقن در دستیابی به توفیقات الهی است. 
در پایان این مراسم از تلاش‌های نقی کمالی طی دوره مسؤولیت قدردانی و سعید واعظی راد به عنوان مدیر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی زنجان معرفی شد.

انتهای پیام/73002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول