اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

قرارداد ساخت 2 فروند کشتی 37 هزار تنی داخلی/ دولت به شناورهای مسافری سوخت یارانه‌ای بدهد

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ناوگان کشتیرانی مسافری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران استانداردهای بالایی دارد، گفت: ماهانه حدود 8 هزار تن سوخت یارانه‌ای برای کشتی‌های مسافری نیاز داریم.

قرارداد ساخت 2 فروند کشتی 37 هزار تنی داخلی/ دولت به شناورهای مسافری سوخت یارانه‌ای بدهد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بیست و هفتمین همایش ارگان‌های دریایی کشور بعدازظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی،‌فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از دست اندرکاران صنعت حمل و نقل دریایی در حال برگزاری است.

در این مراسم مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در راستای توسعه متوازن صنعت دریایی طی توافقی با ایزوایکو همه تعمیرات ادواری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به این شرکت واگذار می‌شود منوط بر اینکه قیمت خدمات به صورت ریالی و رقابتی عرضه شود.

مدرس خیابانی ادامه داد: همچنین توافق‌نامه ساخت دو فروند کشتی 37 هزار تنی با ایزوایکو به امضا رسانده‌ایم.

* تامین سوخت کم سولفور برای کشتی‌ها

وی با تأکید بر نیاز کشور به تولید سوخت کم‌سولفور توضیح داد: آنچه که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد ماهانه 40 هزار تن سوخت کم‌سولفور است. البته در ماه‌های پایانی سال 2019 میلادی وزارت نفت با همکاری وزارت راه و شهرسازی موفق شد سوخت کم‌سولفور کشتیرانی را تأمین کند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در این دو ماه 30 هزار تن از سوخت کم‌سولفور تأمین شد و 50 هزار تن هم از سایر مبادی خریداری کردیم.

مدرس خیابانی افزود: ما سوخت را از پالایشگاه شازند در مرکز کشور خریداری می‌کنیم و به بنادر جنوبی کشور حمل می‌کنیم که هزینه تحویل‌گیری دارد. البته راه‌آهن در حمل سوخت با ما همکاری می‌کند و بخشی هم از طریق جاده جابجا می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر وزارت نفت بتواند از طریق پالایشگاه‌های جنوب سوخت کم‌سولفور به ما تحویل دهد کار تسهیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: وزارت نفت مطرح کرده است که سوخت را از طریق بورس انرژی تأمین کند و این هم مشکلی برای ما است و اگر قرار است سوخت کم‌سولفور در بورس عرضه شود، باید برای ما استثنا قائل شوند.

* کشتی‌های مسافری سوخت یارانه‌ای بگیرند

مدرس‌ خیابانی تأکید کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش حمل و نقل مسافری نیز فعال است، بخش مسافری ما استانداردهای بالایی دارد اما از یارانه سوخت در کشتی‌های مسافری بی‌بهره هستیم.

وی گفت: ماهانه 8 هزار تن سوخت یارانه‌ای برای کشتی‌های مسافری خود نیاز داریم و امیدواریم در راستای فعال بودن بخش مسافری دریایی جنوب کشور این میزان سوخت به ما اختصاص یابد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول