اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: مردم از مجلس موجود، راضی نیستند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه مردم از مجلس موجود راضی نیستند، اظهار داشت: مجلس در این دوره باید نقش‌آفرین می‌بود. مجلسی که می‌تواند در ۲۰ دقیقه برجام را به تصویب برساند، چرا قانون انتخابات را به تصویب نرساند؟

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: مردم از مجلس موجود، راضی نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب امروز در جلسه تواصی به حق در جمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به درپیش بودن انتخابات دوم اسفندماه، مردم را به شناسایی افراد اصلح برای نمایندگی مجلس و مشارکت پرشور در انتخابات فرا خواند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه مردم از مجلس موجود راضی نیستند، اظهار داشت: مجلس در این دوره باید نقش‌آفرین می‌بود، مجلسی که می‌تواند در ۲۰ دقیقه برجام را به تصویب برساند چرا قانون انتخابات را به تصویب نرساند؟

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به نقش شخصیت‌هایی همچون شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس و مقام معظم رهبری در ادوار گذشته مجلس، اظهار داشت: مجلس به تخصص‌های مختلف نیاز دارد؛ در حالی که وقتی به ترکیب اعضای کمیسیون‌های مختلف می‌نگریم تعداد افراد مرتبط با فعالیت آن کمیسیون کم است، لذا مردم در انتخاب افراد دقیق‌تر عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم دشمن برای ما طراحی کند که کدام قانون تصویب شود یا نشود. مدیریت، تصمیم‌گیری و ابتکارعمل باید در اختیار مجلس و نمایندگان باشد. 

حجت الاسلام والمسلمین نواب درادامه به آیه ۵۸ سوره نساء «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ  إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ سَمِیعًا بَصِیرًا (همانا خدا به شما امر می‌کند که امانت‌ها را به صاحبانش باز دهید و چون حاکم بین مردم شوید به عدالت داوری کنید. همانا خدا شما را پند نیکو می‌دهد، که خدا شنوا و بیناست)» اشاره کرد و گفت: امانت یک امکان است و هر امکانی که از طرف نظام در اختیار افراد جامعه قرار می‌گیرد؛ امانت است. 

وی با بیان اینکه هم رای دهنده و هم نماینده هر دو امانتدار هستند، در پاسخ به کسانی که مطرح می‌کنند در انتخابات شرکت کنیم یا نه، اظهار داشت: همه ما مسئول و امانتدار هستیم و خداوند به ما می‌گوید که باید در این صحنه وارد شویم. ما نیز باید هوشیار باشیم و عادلانه قضاوت کنیم و امانت را به اهلش بسپاریم.

سرپرست حجاج ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود هفت توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را برشمرد و با تاکید براینکه علم و پژوهش بسیار مهم است، گفت: جامعه‌ای که به موفقیت دست یافته با تلاش و کوشش در عرصه علم و پژوهش بوده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات را علم و پژوهش حل کرده است، به روایتی از معصوم (ع) در مورد اهمیت علم و پژوهش اشاره کرد و گفت: دین اسلام برای قلم عالم فضیلت قائل شده است و تا حدی به دانش توجه دارد که سوره الرحمن با علم القرآن، خلق الانسان وعلّمه البیان ادامه می‌یابد.

نماینده ولی فقیه افزود: از نظر دین اسلام دانش آن قدر اهمیت دارد که در شب‌های احیای ماه رمضان می‌فرماید اگر کسی در این شب‌ها به عبادت بپردازد خیلی ارزش دارد ولی اگر به دانش بپردازد فوق العاده است.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) از خداوند می‌خواهد که به او دانش مناسک عنایت فرماید، گفت: پیامبر اکرم و ائمه معصومین در مورد علم و پژوهش توضیحات جامع و کاملی دارند و مرحوم کلینی در اصول کافی بابی با عنوان علم و جهل دارد که بسیار خواندنی است. 

وی با اشاره به اینکه دانش، زمان و سن و سال نمی‌شناسد، افزود: برخی از دانشمندان تا دم مرگ هم سوال می‌کردند و به دانش و یافته‌های خود می‌افزودند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه کتابخوانی و مطالعه در کشور کم شده و در مقابل استفاده از پیام‌رسان‌ها افزایش یافته است، گفت: این یک تغذیه کاذب است. انسان تصور می‌کند چیزی یاد گرفته؛ در حالی که اینگونه نیست. تغذیه لازم و مفید برای انسان خوب است و در معارف دینی و علوم انسانی به آن سفارش شده است.

وی در پایان، بخشی از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم عبور از مرزهای کنونی دانش و رسیدن به قله‌های دانش و پیشرفت‌های علمی بیشتر را یادآور شد و خطاب به حاضران گفت: آنچه که در دوران خدمت خود تجربه کردید و راهگشا بوده، تجربه و علم است. آن را بنویسید و مکتوب کنید و برای آیندگان به یادگار بگذارید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول