اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وعده‌ها و بایدهای کاندیدا در نشست با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت بهشهر

نشست پرسش و پاسخ با نامزدهای انتخاباتی و مناظره از جمله برنامه‌های مهیج سال‌های اخیر است که با استقبال جوانان روبرو شده است و به همین دلیل، نشست پرسش و پاسخ از نامزدهای انتخاباتی بهشهر و نکا و گلوگاه به همت بسیج دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر برگزار شد.

وعده‌ها و بایدهای کاندیدا در نشست با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت بهشهر

خبرگزاری فارس مازندران ـ بهشهر| نشست پرسش و پاسخ از نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی به میزبانی دانشگاه علم و فناوری مازندران و به همت بسیج این دانشگاه برگزار و سه کاندیدا از ۱۵ کاندید شهرستان بهشهر در این نشست حاضر شدند.

علی‌اصغر شفیعی خورشیدی، علی محمدشاعری و وحید ریاحی سه کاندید حاضر در این مراسم بودند که به سوالات دانشجویان و اساتید پاسخ دادند.

از حاشیه‌های این مراسم می‌توان به تغییر زمان حضور کاندیداها در این مراسم گفت: مقرر شده بود که علی‌محمد شاعری کاندیدا و نماینده فعلی مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس به عنوان اولین کاندیدا باشد که با تأخیر حاضر شد و تأکید برای حضور در مراسم دیگر هم از تأکیدات شاعری در بین پرسش‌های انجام شده بود که همین امر موجب شد تا مجری برنامه هم این مورد را به وی یادآوری کرده و اظهار امیدواری کند که این تأخیر به مجلس رسوخ پیدا نکند.

همچنین از نکات قابل توجه دیگر حضور وحید ریاحی دیگر کاندیدای حوزه بهشهر، نکا و گلوگاه در این مراسم بود که متفاوت از دو کاندیدای دیگر به پشت میز نرفت و حاضر شد تا به قول خودش در فضای دانشگاه همچون همیشه استاد بماند و راحت با دانشجویان صحبت کند. 

 

علی‌اصغر شفیعی خورشیدی هم با وجود اینکه به بسیاری از سوالات پاسخ داد، سوال در مورد برجام و معاهدات را منوط به نظر کارشناسی دقیق‌تری دانست و به اندک گفتن در این زمینه بسنده کرد، ماحصل این گفت‌وگو و پرسش و پاسخ کاندیداها در زیر می‌آید

علی اصغر شفیعی خورشیدی، کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بهشهر، نکا و گلوگاه درباره مهم‌ترین انگیزه برای ورود به مجلس گفت: مجلس کار قانون‌گذاری دارد و اکنون فقط مجری هست و به جای ایده‌پردازی، ضعف قانون‌گذاری داریم و برای وضع قانون با کیفیت و نظارت و تغییر معیشت مردم وارد کار شدم و برخی نمایندگان در قالب بخشدار وارد شدند و چون ضعف قانون‌گذاری داشتیم وارد عرصه شدم.

شفیعی‌خورشیدی تصریح کرد: مجلس اگر به همین وضعیت باشد جای تأسف است و باید تغییر ایجاد شود،قانون ارتقای سلامت اداری تصویب شد و نمایندگان با دولت تبانی داشتند، علت عمده فساد، نظارت است که وظیفه دوم مجلس است.

این کاندیدا بیان کرد: کمیسیون حقوق و قضایی پربارترین و تخصصی‌ترین کمیسیون است که در صورت نماینده شدن وارد این کمیسیون خواهم شد و سپس کمیسیون تطبیق و تلفیق آیین نامه دولت با قانون مربوطه، عضو هیأت رئیسه مجلس هم خواهم شد.

شفیعی خورشیدی اذعان داشت: کشور دارای سه قوه است و در حوزه قانون‌گذاری و نظارت تعامل وجود دارد، ارتباط مجلس و دولت در برخی موارد از تعامل خارج و تضعیف است و بده و بستان است و تعامل در چارچوب قانون اساسی خوب است، به عنوان کارشناسی در برجام اعلام کردیم که ایراداتی است و مشخص نیست چند فوریتی است.

 

علی‌محمد شاعری درباره انگیزه‌اش برای حضور مجدد در انتخابات ایفای نقش در مجلس است و اکنون هم در تدوین برنامه ششم دقت کردم در قوانین مهم هم‌چون قانون تنفس و حفاظت از جنگل که در صورت غیر پایداری جنگل آسیب می‌بیند.

 

این کاندیدا گفت: مدیریت منابع آب و محیط زیست و نجات منابع طبیعی و قانون حفاظت از تالاب و ذخائر ژنتیکی و قانون ممنوعیت تراریخته و کشت آن، منع به کارگیری بازنشستگان و اعاده قانون نامشروع مسؤولان و شفافیت آراء را خودم پیشتازی کردم جرا که مردم حق دارند بدانند.

وی عنوان کرد: اصلاح قانون چک و ارزش افزوده و ۱۷۰ قانون به تصویب رسید در چهار سال و لوایح و طرح‌های دیگری در دست انجام است، در جهاد و نیرو و صنعت و معدن و تجارت نقش نظارتی خود را ایفا کردم و تلاش شد تا قدرت نظارت بر وزارت‌خانه‌ها را داشته باشم، احساس کردم حضورم در مجلس می‌تواند مؤثر باشد و همچنین برخی از پروژه‌های نیمه تمام همچون فاضلاب شهری و ممنوعیت انتقال آب خزر و غیره مستقل وارد شدم.

شاعری تأکید کرد: من حزبی ندارم و اعتقادی به عزل و نصب ندارم و تنها فکر می‌دهم، اما برخی از همین حالا به فکر وارد کردن نیروهای انقلابی و سوپر انقلابی هستند، دانشجو به دلیل آزادی بیان باید به بیان عقیده در چارچوب قانون عمل کند ما به فکر کشتار نیستیم و باید با قدرت برای توسعه کشو وارد شویم.

 

سپس وحید ریاحی از روستای التپه بهشهر مهمترین انگیزه برای ورود به مجلس، تخصص و برنامه‌ریزی در حوزه شهری و روستایی است،  ۸۰ مقاله علمی و پژوهشی و ۱۰۰ مقاله دائرةالمعارف و هشت کتاب تخصصی دارم، آنچه در دانشگاه گفته می‌شود در بیرون اجرا نمی‌شود و لذا با توجه به تجربیاتم به عنوان مشاور کمیسیون عمران مجلس و فعالیت در سازمان برنامه و بودجه و در برنامه‌ریزی شهری، با همکاری سازمان بازآفرینی شهری پروژه‌های علمی کار می‌کنم.

ریاحی افزود: بسیاری از نخبگان توصیه به ورود بنده داشتند و تخصص و تجربه موجب شد وارد شوم و با توجه به اینکه در این منطقه رشد کردم، در کمیسیون برنامه و بودجه می‌توانم اثرگذار باشم، ما روابط خارجی را نه برای واردات و رانت و فساد بلکه برای صادرات می‌خواهیم که تولید فراوان داشته و صادرات فراوان را شامل شود. 


این کاندیدا گفت: روابط خارجی باید منافع کشور ما را تأمین کند ولی تاکنون از رانت استفاده شد ولی من قول می‌دهم از رانت استفاده نکنم و رونق تولید بر مبنای اقتصاد مقاومتی و توسعه گسترده مورد توجه باشد، طبق قانون اساسی سطح روابط تعریف شده است و کشور همسایه و مسلمان اولویت دارد و تعامل با تمام کشورها مد نظر است به شرطی که تمامیت ارضی رعایت شود.

وی ابزار کرد: مشکل اصلی فرایند اجرای اصل ۴۴ است و بنیان درست است، چارچوب مناسب دارد که اگر درست اجرا می‌شد ثمربخش بود، در مازندران جایگاهی برای توریست، گردشگر و زیرساخت وجود ندارد اما قابلیت وجود دارد،  برنامه من بر اساس دوره چهار ساله است، معاهده پاریس و تمام معاهدات اگر ارزش‌ها را حفظ کند موافق آن هستم. 

ریاحی یادآور شد: در کشور باید معاهدات در مجلس تصویب شود و نیازمند مصوبه است، ننگین،ترین و لکه دارترین نشانه مجلس دهم عدم شفافیت آرا است، دانشجو فرزند ماست و اگر اشتباهی دارد باید چتر حمایتی داشته و نبابد ترد کنیم که فرار مغزها افزایش یابد، FATF و موارد مشابه در اساس و بنیان مشکل ندارد ولی نمایندگان در عمل مخالفت کردند و موجب بیکاری دانشجویان شدند، باید ارزش‌ها و تمامیت ارضی رعایت شود و در اینصورت مشکلی ندارد و می‌توان برای منافع کشور گام برداشت.

این کاندیدای بهشهری گفت: برای ارتباط با مردم دفاتر شهرستانی داریم و در انتصابات محلی ورود نکرده و در شأن نماینده نمی‌دانم و کارگروهی از نخبگان مقبول تشکیل خواهد شد فراتر از حزب و گروه و شهر و روستا تا تصمیم‌گیری در مورد فرآیند مختلف انجام شود، من در دانشگاه مدت ۶ ماه فعالیت دارم تا آنان حرکت کنند و به دنبال دانشگاه هستم تا نماینده انتخاب کند که اگر جوشش ایجاد کند و کاندیدا معرفی کند موفق هستیم و شهر متحول می‌شود.


وی اضافه کرد: پایگاه اصلی من دانشگاه و خانه من است و ارتباط و زندگی من با دانشجوها است و اولویت برای من دیدارها با دانشجویان و انجمن‌ها است هر سه ماه بکبار در دانشگاه حضور خواهم داشت، باید الگوی رای منطقه را عوض کنیم و دانشگاه باید مبدأ تحول باشد و اگر دقیق باشیم باید هدایت از دانشگاه انجام شود ولی شهرستان‌های ما نتوانستند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول