اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

علت انسداد پی در پی مسیرهای روستایی آذربایجان‌ غربی هنگام بارش برف چیست؟

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: طولی و کوهستانی بودن محورهای روستایی استان، دلیل مسدود شدن بلندمدت راه های روستایی آذربایجان غربی در زمان بارش است.

علت انسداد پی در پی مسیرهای روستایی آذربایجان‌ غربی هنگام بارش برف چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس آذربایجان‌ غربی یکی از استان‌های کوهستانی کشور است که همه ساله برف و کولاک مهمان ثابت این استان  در فصل‌های سرد سال می‌شود و در کنار محاسن بسیار این نعمت‌ خدادادی، باعث بروز برخی مشکلاتی از جمله انسداد محورها و راه‌های ارتباطی به خصوص در روستاها می‌شود.

امسال اما با توجه به حجم گسترده و کم سابقه بارش‌ها، تقریبا روزی نبود که خبری از مسدود بودن ده‌ها راه روستایی در آذربایجان‌غربی نداشته باشیم.

انسدادهایی که گاهی به یک هفته هم رسید و همین باعث شد تا خبرنگار فارس علت این مشکل را از مسوولان استانی پیگیر شود.

علت این مشکل طولی بودن مسیرها و پراکندگی روستاهای استان است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی امروز با اشاره به مسدود بودن اکثر راه‌های روستایی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: نزدیک ۳ هزار آبادی در استان موجود است و ۳۴ درصد از مردم استان را روستاییان تشکیل داده اند و به دلیل کوهستانی و شمالی بودن استان میزان برودت و کولاک در استان شدید بوده و باعث مسدود شدن راه‌های روستایی می‌شود.

آیدین رحمانی افزود: آذربایجان‌غربی استان طولی است و پراکندگی جمعیت روستایی نسبت به میانگین کشور در این استان بیشتر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به تعداد ماشین آلات برف روبی درآذربایجان‌غربی، تصریح کرد: در حدود ۴۷۰تعداد انواع ماشین آلات برف روبی موجود است و در تمام محورهای استان مشغول بازگشایی مسیر‌های مسدود شده هستند.

رحمانی عنوان کرد: به علت پراکندگی و گستردگی مناطق روستایی و بارش سنگین و کولاک، بازگشایی مسیر روستاها ۴۸ ساعت و در بعضی مواقع ۷۲ ساعت به طول می‌انجامد.

مشکلی در خصوص تجهیزات راهداری نداریم

وی با اشاره به اینکه کولاک و بارش سنگین علت اصلی مسدود بودن جاده‌ها و طولانی شدن زمان بازگشایی جاده‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: طی برگزاری جلساتی با مدیریت بحران اجازه استفاده از ماشین‌آلات برف‌روبی دستگاه‌های اجرایی صادر و به اداره راهداری مجوز اجاره کردن ماشین آلات برف روبی شرکت‌های خصوصی صادر شده است در این راستا مشکلی در خصوص کمبود ماشین‌ آلات وجود ندارد.

خبرنگار فارس با وجود تلاش‌های مکرر موفق به دریافت پاسخ از سایر دستگاه‌های متولی این امر نشد.

انتهای پیام /۶۱۰۲۲/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول