اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

قرارداد قرارگاه خاتم با ذوب‌آهن برای تأمین ریل خط آهن چابهار - زاهدان

وزیر راه و شهرسازی: روز شنبه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا قرارداد تأمین ریل برای خط آهن چابهار - زاهدان را با ذوب‌آهن به امضا می‌رساند.

قرارداد قرارگاه خاتم با ذوب‌آهن برای تأمین ریل خط آهن چابهار - زاهدان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی امشب در حاشیه بیست و هفتمین همایش ارگان‌های دریایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر آخرین وضعیت خط آهن چابهار - زاهدان و تلاش دولت مبنی بر تسریع در تکمیل این خط آهن اظهار داشت: با موافقت مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه رقمی تخصیص یافت و مراحل اخذ مصوبه و هماهنگی را طی کردیم و در همین ماه اولین قسط صندوق توسعه را دریافت کردیم.

اسلامی افزود: همه جبهه‌های این پروژه ریلی فعالند؛ ما به  زمان‌بندی  تکمیل پروژه در سال 1400 مقید هستیم و شرکت پیمانکار پروژه را به صورت جدی دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز پیشرفت پروژه از 40درصد عبور کرده است، گفت: آماده برای انجام روسازی در این خط‌آهن هستیم. 

اسلامی  افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار پروژه روز شنبه قراردادی با ذوب‌آهن مبادله می‌کند ضمن آنکه تولید و خرید تراورس را انجام می‌دهد و آماده نوسازی این خط آهن است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سه شیفته پیمانکار در این پروژه فعال است، گفت: اتصال ریل و اتوبان به بندر چابهار را دنبال می‌کنیم که با هماهنگی در همین ماه تعیین تکلیف شد؛ ضمن اینکه این خط آهن کمبود منابع مالی و اجرایی ندارد.

اسلامی بیان کرد: رسیدن ظرفیت بنادر به 240 میلیون تن در سال نشانه توسعه بخش دریایی است ضمن آنکه 5 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در این حوزه جذب شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول