اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

استقرار هواپیماهای« پوسایدون» هند در نقاط مرزی برای رصد تحرکات ارتش چین

فرمانده نیروهای مسلح ارتش هند از استقرار تعدادی هواپیمای تجسسی نیروی دریایی این کشور در نقاط مرزی مورد اختلاف با چین جهت رصد لحظه به لحظه تحرکات ارتش چین خبر داد.

استقرار هواپیماهای« پوسایدون» هند در نقاط مرزی برای  رصد تحرکات ارتش چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی هند در روزهای گذشته چند فروند هواپیمای تجسسی خود از نوع «پوسایدون -8 » را برای رصد تحرکات ارتش چین به مناطق مورد اختلاف بین دو کشور در فلات «دوکلم» اعزام کرد.

 به نوشته وبگاه شبکه خبری «ان دی تی وی» ژنرال «بی‌پین راوات» فرمانده نیروهای مسلح هند روز دوشنبه در گفت‌‌وگو با خبرنگاران با تایید استفاده از این نوع هواپیماها گفت: «تعدادی از این هواپیماها در منطقه دوکلم مستقر شده‌اند.»

یک تحلیلگر هندی آشنا به امور نظامی در این زمینه گفت که این نوع هواپیماها برای عملیات تجسسی بر فراز دریا یا کوهستان استفاده می‌شوند و اطلاعات دریافتی را به طور همزمان به مقر فرماندهی خود ارسال می‌کنند.

چین و هند سال‌هاست در چند نقطه با یکدیگر مناقشه مرزی دارند و در موضوعات منطقه‌ای از جمله در رقابت میان ابتکار کمربند و جاده و راهبرد ایندوپاسیفیک رقیب یکدیگر به شمار می‌آیند.

در سال‌های اخیر واشنگتن برای ایجاد موازنه در برابر پکن، بیش از پیش به دهلی نو نزدیک شده و همکاری‌های امنیتی با این کشور را گسترش داده است. بعد از تنش مرزی 73 روزه   میان چین و هند در فلات «دوکلم»  در سال 2017، دو کشور توافق کردند نیروهای نظامی‌شان را از منطقه دور کنند. 

«شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین  نیز چندی قبل در اقدامی جهت کاستن از تنش‌ها با ارسال پیامی به «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند، پیروزی حزب متبوع وی در انتخابات پارلمانی را تبریک گفت. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول