اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تنور داغ انتخابات در کرمان| از ابتکارات تبلیغاتی تا میتینگ‌ها و تخریب‌ها!

تبلیغات کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در رفسنجان نیز همانند دیگر نقاط استان شاید در بخش عکس و پوستر کمرنگ تر دیده شود اما در فضای مجازی و ... بازار داغی دارد.

تنور داغ انتخابات در کرمان| از ابتکارات تبلیغاتی تا میتینگ‌ها و تخریب‌ها!

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، در حالی به روز سرنوشت‌ساز رای گیری نزدیک می‌شویم که حال و هوای تبلیغات در شهر کمرنگ‌تر از دوره‌های قبلی‌ست و بیشتر در مرکز شهر متمرکز شده؛ شاید اوج تبلیغات را در روزهای پایانی تبلیغات بیشتر ببینیم.

به احتمال زیاد، گرانی به‌ویژه گرانی کاغذ در تبلیغات کمرنگ کاندیداها هم اثرگذار است و هرکس پول و پشتوانه بیشتری دارد خودش را پررنگ‌تر معرفی کرده است.

اما علی‌رغم توصیه‌های چند ماهه اخیر و بیشتر روزهای اخیر به کاندیداها و هواداران‌شان مبنی بر رعایت اخلاق در احترام به یکدیگر، پاره کردن عکس‌ها، چسباندن عکس و پوستر بر در و دیوار منازل مردم و صحبت‌هایی علیه کاندیداها را می‌توانیم در دسته تخلفات نام ببریم که برخلاف بازار سرد تبلیغات میدانی، بازار داغی دارد.

از ابتکار یک نامزد در حذف مشکلات تا بداخلاقی ها

همان روز اول پاره‌کردن پوسترهای تبلیغاتی بازار داغی کلید زد و گلایه‌ها شروع شد، کنسل‌شدن مجالس سخنرانی بعضی کاندیداها هم کمی بحث برانگیز شد تا اوضاع به حالت عادی برگشت. از گل دادن بعضی نامزدها به بانوان در مراسمی به مناسبت روز زن گرفته تا فرش قرمز پهن کردن برای نامزدی دیگر و شوی تبلیغاتی دیگر نامزد در مناطق مختلف که بگذریم توجه به بازار نظرسنجی‌ها توسط کانال‌های مختلف خالی از لطف نیست.

اما گاها بعضی‌ها هم با بداخلاقی به جای تبیین برنامه‌های خود به تخریب رقیب پرداخته و مسائل را به هم گره زده تا پای رقیب را از میان بردارند که البته این‌ها در تمام دوره‌ها بوده و تبدیل به عادت شده است و به قول معروف برای بداخلاق‌ها طبیعی است.

در جریان جلسات میتینگ، بعضی کاندیداها در مناطقی برای سخنرانی رفتند استقبالی از آن‌ها نشد و کسی رغبتی برای شنیدن حرف‌هایشان نداشت اما نامزدهایی هم بودند که از روز قبل از رفتن‌شان به محل سخنرانی، تدارکاتی دیده شده و برنامه‌ریزی کرده‌اند چون محبوبیت‌شان برای مردم آن منطقه بسیار بالا بود.

در این میان یکی از نامزدهای یازدهمین دوره دست به ابتکار زده و اقدام به تبلیغی نو از خود کرده و کلیپی در فضای مجازی از وی منتشر شده که اره به دست شاخه‌های هرز درختان را به بدی‌ها و مشکلات و...که گریبان کشور را گرفته تشبیه کرده و یکی یکی آنها را می‌برد و در آن کلیپ می‌گوید اگر وارد مجلس شود تمام این بدی‌ها را از بین خواهد برد.

انصراف‌ها هم که از همان اوایل مد بوده و بر مدار خود می‌چرخد؛ تا امروز دو نفر از کاندیداهای این دوره انصراف خود را اعلام کردند که یک نفر زن و یک نفر مرد هستند که گفته می‌شود این رقم بیشتر هم خواهد شد.

حال و هوای انتخاباتی مردم/من رای می‌دهم به خاطر رهبرم

اما گذشته از این تعابیر و توصیف‌ها رفتن در بین مردم و جویا شدن احوال انتخاباتی‌شان هم لطف زیادی داشت.

در بین مردم که حاضر شدم از چند نفری که در خصوص رای دادن سوال کردم همه به اتفاق، از حضورشان سخن به میان آوردند اما با ذکر این جملات که « چه فایده ما رای می‌دهیم اما کسی به فکر مشکلات‌مان نیست»، « رای می‌دهیم به شرطی‌که کاندیداها حق‌الناس نکنند»، « رای می‌دهیم هرچند ته دل‌مان از مسئولان راضی نیستیم» و یک دختر رای اولی هم گفت« من رای می‌دهم به خاطر رهبرم» و صدها جمله دیگر اما آن‌چه حائز اهمیت است اعلام حضور مردم است که قرار است بار دیگر قدرت نظام‌مان را به رخ بکشد.

در این میان صحبت بعضی شهروندان هم جالب بود که خبر نداشتند قرار است جمعه رای بدهند.

یکی از شهروندان که «امید» نام داشت و دانشجوی دانشگاه آزاد واحد کرمان بود، گفت: مردم خسته‌اند و مجلس نویی می‌خواهند که تفکرات این مجلس فعلی را کنار بگذارد و تفکری نو با ایده‌هایی مشکل‌گشا رقم بزنند.

 اما هرچه به دوم اسفندماه نزدیکتر می‌شویم، با این بصیرتی که در مردم بیش از قبل ایجاد شده، امیدوارتر از قبل می‌شویم که قرار است کسانی بر کرسی‌های مجلس بنشینند و قانون وضع کنند که گلوی فشرده شده از مشکلات را از خفگی نجات دهند و بار ملت را کم کنند و قدرتی مضاعف به کشور بدهند که در کنار دولت و سایر ارکان نظام ظرفیت‌های مملکت را به‌کار گیرند و گره‌گشای مشکلات جامعه باشند تا بیشتر قدر این ملت شناخته شود.

گزارش از زهرا بمی‌نژاد

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول