اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«ایران2020» | آمریکا نقاط ضعف زیادی در منطقه دارد

در ویژه‌برنامه دوشنبه‌شب شبکه خبری المیادین که بخشی از آن به تحلیل سخنان فرمانده کل سپاه پاسداران پرداخت،‌ مطرح شد که آمریکا در منطقه نقاط ضعف زیادی دارد و ایران هم همه توان خود را نشان نداده است.

«ایران2020» | آمریکا نقاط ضعف زیادی در منطقه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین در ادامه ویژه‌برنامه‌های خود به مناسبت سالروز انقلاب اسلامی و انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی، دوشنبه‌شب به تحلیل سخنان سردار حسین سلامی پرداخت که در مصاحبه با المیادین مطرح کرد.

این مصاحبه دوشنبه‌شب پخش شد و سردار سلامی اعلام کرد که پاسخ ایران به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی ادامه دارد و این پاسخ زمانی کامل می‌شود که آمریکا از منطقه اخراج شود.

وفا سرایا مجری المیادین در این برنامه میزبان «مصیب نعیمی» روزنامه‌نگار و سردبیر روزنامه عربی‌زبان الوفاق بود.

 

مجری المیادین پرسید،‌ وقتی فرمانده کل سپاه پاسداران ایران وعده می‌دهد که آمریکایی‌ها از اقدام تروریستی خود پشیمان خواهند شد،‌ این به چه معناست از حیث نظامی و راهبردی؟. نعیمی گفت، در حقیقت موضع ژنرال سلامی موضعی اساسی و اصلی است. سردار سلامی همه آنچه باید می‌گفت،‌ بیان نکرد. المیادین پرسید،‌ چه چیزی را نگفت، و نعیمی گفت،‌ در سطح نظامی موارد بیشتر و شدیدتری است که سردار به آن اشاره نکرد. ایران سلاح‌های پیشرفته‌تری دارد که از آن سخن نگفت. هر چند دونالد ترامپ از این مسائل چیزی نمی‌فهمد اما طراحان و برنامه‌ریزان نظامی آمریکا این را بخوبی می‌دانند و برای همین است که آمریکا پاسخی به حمله ایران به پایگاه عین الاسد نداد در حالی که تهدید کرده بودند که 52 نقطه در ایران را خواهند زد. نوع موشک‌ها نیز مهم است. سردار همچنین از مشخصات مرحله آتی هم سخنی نگفت چرا که این حمله موشکی، صرفا آغاز پاسخ ایران و سیلی به صورت آمریکا بود.

مجری المیادین پرسید، ‌اینکه سردار سلامی میگوید هر جا که آمریکایی‌ها حمله‌ای به ایران بکنند،‌ در همان‌جا پاسخش را خواهند داد، آیا این به معنای توازن قوای جدید است؟. نعیمی گفت، آمریکا نقاط ضعف زیادی در منطقه دارد و البته ملاحظاتی هم درباره آن هست. قبل و بعد از حمله به چند کشور پیام داده شد که اگر از خاک آنان به ایران تعرضی شود، تاوان آن را پرداخت خواهند کرد. آنها هم پیام دادند که اجازه این کار را به آمریکا نخواهند داد. نعیمی گفت: ایران می‌تواند ناوگان آمریکا در منطقه را که زیر نظر دارد و همه جزئیات آن، آمد و شدهای آمریکایی را بخوبی می‌داند، می‌تواند با دقت هدف بگیرد و همه مواضع و نقاط حساس وابسته به آمریکا را بزند.

 

نعیمی در اشاره به این بخش از سخنان سردار سلامی که گفت،‌ سردار سلیمانی ضمن مقابله با برنامه‌های آمریکا مانع تجزیه برخی کشورهای منطقه شد، گفت، شهید سلیمانی هیچ حد و مرزی میان مستضعفان و مظلومان قائل نبود و فرقی نمی‌کرد در لبنان باشد در سوریه باشد یا در عراق یا در یمن. به همین دلیل است که سردار سلامی این چنین شهید سلیمانی را توصیف می‌کند. 

نعیمی افزود، سردار سلیمانی فقط در زمانیکه ترور شد در خطر نبود بلکه هر بار که وارد عراق یا سوریه می‌شد در معرض خطر بود و چون اهداف بزرگی داشت که از جمله این اهداف، حفظ وحدت و حاکمیت این کشورها بود، خالصانه این خطرات را پذیرفته بود. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول