اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

دولت نمک جاده‌های برفی را بر روی زخم مردم گیلان ریخت

امروز هیئت دولت با مجاهدانه خواندن خدمات مدیران اجرایی گیلان در بحران برف، نمکی را که باید پیش از بارش برف در جاده‌های استان ریخته می‌شد، بر زخم‌های مردم گیلان پاشید.

دولت نمک جاده‌های برفی را بر روی زخم مردم گیلان ریخت

خبرگزاری فارس، رشت - ابراهیم افشاری. «استان گیلان در روز دوشنبه هفته گذشته شاهد بارش برفی بود که هواشناسی در قالب چندین اطلاعیه آن را به مردم نوید داده بود.

لباس سپید بر تن گیلان با سوءمدیریت مدیران اجرایی در بی‌اعتنایی به هشدارهای هواشناسی و کم‌کاری‌های مدیریتی خیلی زود به سیاهه تن تبدیل شد.

انسداد کامل راه‌های روستایی از یکسو، بی‌آبی و بی‌برقی در فضای شهری و روستایی از سوی دیگر، عضو گیلانی دولت را وادار به ورود به استان برای پوشش عقب‌ماندگی و کم‌کاری مدیریتی کرد تا زمان کمتری برای دوران پسابرفی در استان طی شود.

حجم نابسامانی به حدی بود که با ورود وزرای دولت، از سایر استان‌ها نیز برای برف‌روبی و رفع خرابی تجهیزات برق به استان گیلان آمدند تا سرانجام پس از گذشت ۷۲ ساعت استان گیلان به ثبات حداقلی و شرایط نسبتاً پایدار برسد.

نخستین ترکش سومدیریت بر صندلی محمدرضا نازک‌کار مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان نشست که حتی در این مورد هم دولت شهامت برکناری نداشت و صحبت از استعفای مدیرکل سخن بر زبان آورد.

اما شاهکار دستگاه اجرایی به آنجا ختم می‌شود که امروز خبری تحت عنوان «قدردانی دولت از مسئولان، دستگاه‌ها و نیروهای عملیاتی حاضر درصحنه به خاطر اقدام جهادی در مقابله با بحران برف گیلان» روی پرتال استانداری مخابره شد.

عنوان این خبر چند فریضه را در ذهن تداعی می‌کند؛ فرضیه نخست دولت با عنوان چنین مطلبی به نحوی تلاش حداکثری  برای لاپوشانی کم‌کاری نماینده عالی غیربومی و ناآشنا به شرایط مدیریتی خود در استان دارد که به‌نوعی محتمل‌ترین گزینه است.

فرضیه دوم دولت بامعنای مجاهدت و اقدام جهادی بیگانه است که ضعف‌های مدیریتی و کم‌کاری‌های اجرایی را به نام اقدام جهادی یاد می‌کند.

فرضیه سوم دولت قانع به همین حد خدمتگزاری و مدیریت بحران در کشور بوده و خود از سقف شاهکارهای مدیریتی نماینده خود در استان گیلان آگاه است.

جدای از همه این موارد و بررسی و تحلیل تخصصی علل مشکلات پیش‌آمده بارش برف در زمان مناسب، این اقدام دولت توهینی آشکار به مردم گیلان است که حداقل حد خدمتی را برای مردم غیور گیلان قائل شده و این‌گونه نمکی که باید پیش از بارش برف روی جاده‌های استان می‌پاشید برزخم مردم گیلان نثار کرد».

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول