اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ساری در تب و تاب انتخابات/ همه جای شهر رنگ انتخابات گرفت+ فیلم

فعالیت‌های انتخاباتی در مرکز استان در خیابان فرهنگ، مسجد جامع و مسجد شکوهی خلاصه می‌شود، به صورت کلی ستاد اطراف مسجد شکوهی بلوار کشاورز ساری را بسیار اثر گذار می‌دانند به همین دلیل کاندیدای مجلس تلاش می‌کنند بساط سخنرانی خودشان را اول شب‌ها و در مسجد شکوهی ساری پهن کنند.

ساری در تب و تاب انتخابات/ همه جای شهر رنگ انتخابات گرفت+ فیلم

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس سیاسی|شب‌های تبلیغاتی پرشور تر از روزهاست؛ هوا سرد، ترافیک آزار دهنده و محدودیت‌های ترافیکی برای کاهش ازدحام جمعیت در نقاط مرکزی شهر دل و دماغی برای بررسی میدانی وضعیت شور و نشاط انتخاباتی نمی‌گذارد اما اینها بهانه‌ای برای از زیر کار در رفتن است، خبرنگار باید وسط میدان باشد، سختی‌ها با کار رسانه عجین شده است.

 

در سرمای هوا حداقل یک لیتر بنزین باید سوزانده شود تا چراغ سبز سوخت سی‌ان‌جی ماشین روشن شود، بخاری ماشین هم نیاز به گرم شدن آب رادیاتور دارد، قطرات به جامانده از باران به سختی و با استحکاک چند باره برف پاکن کنار می‌روند تا دید کافی برای عبور از خیابان ایجاد شود.

*بسیاری از اطلاعات و اخبار در فضای مجازی و تحلیل‌ها دست به دست می‌شود، این پیشنهاد خانمی بود که می‌گفت می‌شود شناخت‌ از کاندیداها را در مطالب پشت سر هم فضای مجازی به دست آورد.

 

*یک میدان مانده به مرکز شهر ساری با ترافیک شدید مواجه شدیم، با تاخیر بسیار طولانی به مرکز شهر رسیدیم، محدودیت‌های ترافیکی ایجاد شده اجازه عبور برای رسیدن به محل تجمعات مردمی را نداده و کارت خبرنگاری هم نتوانست حاشیه امن تردد از مانع ایجاد شده پلیس راهور را فراهم کند...

 

*همان مسیر را دوباره برگشتیم، در این بین راننده پیکانی عصبانی که زیر لب غرولند می‌کرد و با صدای بوق و چراغ به دیگر راننده‌ها اعلام می‌کرد این مسیر بسته است.

*پیدا کردن جای پارک هم دغدغه جدی این شب‌ها برای حضور در تجمعات انتخاباتی است، پخش زنده اینستاگرام را برای این طور مواقع گذاشتند این جمله زمانی که مجبور شدم چندین بار جای پارک ماشین را تغییر دهم از ذهنم عبور کرد.

 

*به سختی به خیابان فرهنگ ساری محل تجمعات انتخاباتی شبانه مرکز مازندارن رسیدم در 150 متری این خیابان مانند سنوات گذشته خبری از فعالیت ستادها نبود اما ترافیک بسیار سنگین بود، دلیلش را که جویا شدیم هزینه بالای اجاره ستاد انگیزه کاندیدا را برای داشتن چندین ستاد در نقاط مرکزی شهری تا حدودی کاهش داده است، پیشنهاد دریافت اجاره بها 300 میلیون برای یک هفته مبلغ بسیار سنگینی است که کاندیدای مجلس ترجیح دادند با یک ستاد اما پررونق به فعالیت تبلیغاتی خویش برسند.

*ستادها رو به روی هم با حضور ماموران بدون چالش خاصی تا ساعت‌های پایانی شب فعال است، البته بندگان خدا خانواده‌های ساکن در این نقطه از شهر این روزها شب و روز ندارند و شاید هم حق داشته باشند که درخواست کنند طرفداران ستادها تا حدودی مراعات حالشان را بکنند اما صدای باندهای تبلیغاتی امان مردم را برده و حق هم دارند نسبت به این روند معترض باشند.

*فعالیت ستاد علی بابایی‌کارنامی، علی اصغر یوسف‌نژاد، عالیه زمانی و منصورعلی زارعی بیشتر از سایر کاندیداهای ساری به چشم می‌آمد، حجت‌الاسلام فولادی هم که نتوانست ستادی در خیابان فرهنگ ردیف کند چند تن از عوامل خویش را تنها با در دست داشتن پلاکارد روبری ستاد نیازی، جعفری، فرستادند تا خودی نشان دهند.

 

 

*فعالیت‌های انتخاباتی در مرکز استان در خیابان فرهنگ، مسجد جامع و مسجد شکوهی خلاصه می‌شود، به صورت کلی ستاد اطراف مسجد شکوهی بلوار کشاورز ساری را بسیار اثر گذار می‌دانند به همین دلیل کاندیدای مجلس تلاش می‌کنند بساط سخنرانی خودشان را اول شب‌ها و در مسجد شکوهی ساری پهن کنند.

*از نصب و انتشار پوستر چندان خبری نبود، بیشتر داوطلبان نمایندگی مجلس به سمت تهیه ویژه نامه روی آوردند حتی تهیه ویژه‌نامه  به تعداد 30 هزار تا هم برای یکی از داوطلبان نمایندگی مجلس در افکار عمومی دست به دست می‌شود، هزینه این ویژه چه طور و چه گونه تهیه شده الله و اعلم!

*پخش آهنگ‌های پاپ پای ثابت فعالیت ستادها است و از لابه‌لای آهنگ‌ها گاهی صدای خوانندگان لس‌انجلسی هم به گوش می‌رسد.

 

*با وجود دو قطبی کردن انتخابات به صورت عامه در فضای مجازی به نام اصلاح‌طلب و اصولگرا علاقه‌مندی مردم به کاندیدا به دور از گرایش سیاسی است و افراد بر اساس اعتبار، شهرت، کارایی و نسبت‌های فامیلی، قومی و قبیله‌ای خودشان را به ستادها رساندند و فارغ از دو قطبی‌سازی در انتخابات به فکر برنده شدن فرد مورد نظر خویش در ستادها هستند.

 

 

*حضور محمدرضا براری و اعلام حمایت این ورزشکار و به همراه بهداد سلیمی در ستاد منصورعلی زارعی شادی را به اردوی این داوطلب نمایندگی مجلس کشانده بود.

*مدیران استانی به صورت پیغام و پسغام و حتی حضوری در ستادهای انتخاباتی حاضر می‌شوند البته تلاش می‌کنند که این حضورها بدور از چشم رسانه‌ها باشد.

*هوای سرد، ترافیک آزار دهند پای ثابت این روزهای بازار داغ انتخابات است، اگر تاکید سردبیری نبود ترجیح می‌دادم در فضای مجازی و لایو اینستاگرام، تلگرام، واتساب،ایتا، بله، سروش و سایر نرم افزارهای پیام رسان فضای انتخاباتی را رصد کنم...

انتهای پیام/86004/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول