اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

رسوب 10 ماهه کالاهای لوازم بهداشتی و آرایشی در گمرکات کشور

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: روند ترخیص خودروهای وارداتی با مصوبه جدید هیأت دولت آغاز شده، اما در بسیاری از موارد از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر اقلام متأسفانه هنوز رسوب کالا در گمرکات وجود دارد.

رسوب 10 ماهه کالاهای لوازم بهداشتی و آرایشی در گمرکات کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مسعود خوانساری امروز در یازدهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از اخذ تصمیمات دیرهنگام دولت در بسیاری از موارد،‌گفت: نمونه این ورود دیرهنگام دولت در مورد ترخیص خودروهای مانده در گمرکات است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: روند ترخیص خودروهای وارداتی با مصوبه جدید هیأت دولت آغاز شده، اما در بسیاری از موارد از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر اقلام متأسفانه هنوز رسوب کالا در گمرکات وجود دارد.

وی افزود: محصولات آرایشی و بهداشتی بیشتر از 10 ماه است که در گمرکات مانده و علیرغم پیگیری‌ها همچنان مشکلات باقی مانده است.

خوانساری افزود: کالاهای بسیاری در گمرکات به سرنوشت این اقلام دچار شده است.

وی اظهار داشت: به خاطر کمبود بودجه دولت فشارهای زیادی را به تأمین اجتماعی و مالیات بنگاه‌های اقتصادی وارد می‌کند که این موارد تأثیر منفی در محیط کسب و کار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت:‌ اگر امروز فرصت جذب سرمایه‌گذاران خارجی وجود ندارد، باید فضای کسب را برای سرمایه‌گذاران داخلی فراهم و مناسب کنیم.

خوانساری همچنین در مورد هزینه آلودگی هوا اظهار داشت:‌ این هزینه بالغ بر 8 میلیارد دلار در روز برآورد شده است و کشورهای چین،‌ آمریکا و هند بیشترین زیان را می‌بینند.

وی افزود: در چین بالغ بر 1.8 میلیون نفر در سال و در هند یک میلیون نفر و در کل دنیا 4.5 میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول