اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بررسی عضویت ازبکستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا توسط پارلمان

نخست وزیر ازبکستان گفت: پارلمان عضویت این کشور در اتحادیه اوراسیا را بررسی می‌کند.

بررسی عضویت ازبکستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا توسط پارلمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند ، «عبدالله عارف اف» نخست وزیر ازبکستان در نشستی خبری گفت: پارلمان عضویت این کشور در اتحادیه اوراسیا را بررسی می‌کند.

نخست وزیر ازبکستان با اشاره به عضویت احتمالی ازبکستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به بررسی موضوعات مربوط به مهاجران کاری و مجوز کار ماهانه پرداخت.

عبدالله عارف اف اظهار داشت: هم اکنون ما با توجه به شرایط مهاجران کاری عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا را بررسی می‌کنیم.

نخست وزیر ازبکستان ادامه داد: امروز در روسیه 2 میلیون و 200 هزار ازبک به عنوان مهاجر کاری اقامت دارند و ما نگران آنها هستیم.

عبدالله عارف اف خاطرنشان کرد: اخیرا بنابه دستور رئیس جمهور مصوبه‌ای را به تصویب رساندیم که بر اساس آن دانشجویان ما که در کشورهای همسایه درس می‌خوانند، می‌توانند به آموزش خود در موسسات آموزش عالی این کشور ادامه دهند.

نخست وزیر ازبکستان با اشاره به مجوز کار گفت: شهروندان ما در روسیه ماهانه حق دریافت مجوز برای مهاجران را پرداخت می‌کنند و هر نفر ماهانه برای دریافت مجوز کار تقریبا 100 دلار پرداخت می‌کند.

نرخ هزینه دریافت مجوز کار برای مهاجران در شهرهای بزرگ روسیه 3738 تا 5400 روبل (60- 85 دلار) است.

«قدرت الله رفیق اف» رئیس فدراسیون اتحادیه صنفی این کشور پیشتر گفته بود که شهروندان ازبکستان برای دریافت مجوز کار در روسیه سالانه 3 میلیارد دلار هزینه می‌کنند.

حجم حواله پولی از روسیه به ازبکستان در 6 ماه اول سال 2019 میلادی از سطح 2 میلیارد دلار فراتر رفته است.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا هم اکنون از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است.

مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی آن در سال 2013 میلادی حدود 4 هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.

در چارچوب این اتحادیه، اعضای آن موافقت خود را با تردد آزاد کالا، سرمایه، نیروی کار و خدمات در مرزهای اوراسیا اعلام کرده‌اند. اعضای اوراسیا همچنین اعلام کرده‌اند که سیاست مشترکی در زمینه انرژی، صنعت، کشاورزی و وسایل نقلیه خواهند داشت.  

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول