اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تقویت‌کننده موشک ماهواره‌های استارلینک شکست خورد

تقویت‌کننده موشک فالکون ۹ که برای پرتاب سری جدید ماهواره‌‌های استارلینک استفاده شد، برای فرود روی کشتی بدون سرنشین در اقیانوس آرام با شکست مواجه شد.

تقویت‌کننده موشک ماهواره‌های استارلینک شکست خورد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، شرکت فضایی اسپیس‌ایکس روز گذشته در ساعت ۱۸:۳۵ به وقت ایران، با پرتاب دسته‌ ۶۰تایی جدید ماهواره‌های استارلینک به مدار زمین، درمجموع پنجمین پرتاب استارلینک و سومین پرتاب منظومه‌ ماهواره‌ای خود را در سال جاری رقم زد.

بوستر(تقویت‌کننده موشک) فالکون ۹ که برای پرتاب سری جدید ماهواره‌‌های استارلینک استفاده شد، پیش‌تر سه‌مرتبه در سال ۲۰۱۹ پرواز کرده بود و با پرتاب چهارم آن با تنها ۶۲ روز فاصله بین پرتاب پیشین، سریع‌ترین استفاده‌ مجدد از یک بوستر رقم خورد.

اسپیس‌ایکس حین پرتاب دیروز تلاش کرد تا بوستر یادشده را برای چهارمین مرتبه فرود آورد؛ اما فرود آن روی کشتی بدون سرنشین در اقیانوس آرام با شکست مواجه شد. در صورت موفقیت در فرود این بوستر، ۵۰امین فرود موفقیت‌آمیز بوسترهای اسپیس‌ایکس تا به امروز محقق می‌شد.

تقویت کننده موشک فالکون ۹  به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند خود را به آرامی به زمین برگرداند، جایی که می‌توان از آن استفاده مجدد کرد اما با این وجود نتوانست با ایمنی روی یک کشتی مستقل فرود بیاید و در عوض به اقیانوس سقوط کرد.

پروژه استارلینک قرار است با ارسال هزاران ماهواره اینترنتی به فضا دسترسی کاربران را به اینترنت پرسرعت فراهم کند؛ طبق گفته ایلان ماسک، صاحب امتیاز شرکت فضایی اسپیس‌ایکس تا اواسط ۲۰۲۰ ارائه حداقلی از اینترنت ماهواره‌ای برای کاربران فراهم می‌شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول