اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پاسخ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به نطق فرماندار بیرجند!

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی به پیام فرماندار شهرستان بیرجند مبنی بر لغو برگزاری مناظره چهارشنبه‌شب کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد.

پاسخ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به نطق فرماندار بیرجند!

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، روز گذشته فرماندار شهرستان بیرجند در نشست خبری با موضوع تشریح فرآیندهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: برگزاری مناظره انتخاباتی و حضور کاندیداها در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها ممنوع است.

این دستور فرماندار بیرجند در حالی است که قرار بود چهارشنبه‌شب 30 بهمن‌ماه مناظره‌ای بین تعدادی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات پردیس شهید باهنر بیرجند برگزار شود.

گفتنی است؛ در همین راستا بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی به پیام فرماندار شهرستان بیرجند مبنی بر لغو برگزاری مناظره چهارشنبه‌شب کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد.

متن نامه به این شرح است:

جناب آقای ناصری فرماندار محترم شهرستان بیرجند

سلام و عرض ادب

اظهارنظر جناب عالی نسبت به برگزاری جلسه مناظره چهارشنبه ۳۰ بهمن به دست ما رسید که فرموده بودید «حضور کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در کلیه اماکن دولتی مطابق قانون انتخابات مجلس، ممنوع است و امکان برگزاری مناظره در دانشگاه‌ها فراهم نیست. لازم است در محلی خصوصی و غیر از محیط دانشگاه، ستادها برای این برنامه، هماهنگ نمایند. حتی امکان اجاره اماکن دولتی را هم ندارند. لذا جلسه چهارشنبه ۲۰ بهمن را لغو نمایید».

با توجه به نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری به شماره ۱۱/ ۲۵۸6۳۹ در تاریخ ۱۳۹۸/ ۰۹ / ۳۰ حضور کاندیداها و یا هواداران آن‌ها که متقاضی استفاده از فضای دانشگاهی برای طرح دیدگاه‌های انتخاباتی خود هستند در قالب مناظره مجاز است.

برنامه چهارشنبه‌شب بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیز برهمین اساس تنظیم شده است. لازم به ذکر است برگزاری این برنامه مغایرتی با ماده ۵۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ندارد چراکه در ماده مذکور استفاده از اموال دولتی برای استفاده تبلیغاتی نامزدها ممنوع اعلام شده است و برگزاری برنامه مناظره جنبه تبلیغاتی ندارد.

اگر برنامه مناظره را هم، با تفاسیر شخصی از متن قانون، از دانشگاه‌ها حذف کنید چگونه مؤذنان جامعه بینش لازم را برای انتخاب نامزد اصلح به‌دست بیاورند؟

با تشکر و سپاس بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول