اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات خشم کرانه باختری علیه معامله قرن و سازش با اشغالگران صهیونیست

مردم در شهرهای رام الله، جنین و قلقیلیه در کرانه باختری با برپایی تظاهرات علیه معامله قرن هر گونه ملاقات میان اعضای تشکیلات خودگردان با صهیونیست‌ها را رد کرده و بر مبارزه مسلحانه با رژیم اشغالگر تاکید کردند.

تظاهرات خشم کرانه باختری علیه معامله قرن و سازش با اشغالگران صهیونیست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مردم شهر رام الله در مرکز کرانه باختری شامگاه دوشنبه در مخالفت با نشست جدید مقاماتی از تشکیلات خودگردان با شخصیت‌هایی صهیونیستی در تل آویو راهپیمایی کردند.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با سر دادن شعارهای «سازش با اشغالگران خیانت به خون شهداست» و «سازش موافقت با معامله قرن است» مخالفت خود را با چنین دیدارهایی اعلام و آن را خیانت خواندند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین دست نوشته‌هایی را با خود حمل می‌کردند که روی آن شعارهایی علیه سازشکاران و علیه میزبانی از صهیونیست‌ها نوشته شده بود و آن را خیانت به خون شهدا خواندند. تظاهرات‌کنندگان در حالی که شعار می‌دادند:«غصن الزیتون سرنگون باد  زنده باد تفنگ» مبارزه مسلحانه با رژیم صهیونیستی را تنها راه نجات ملت فلسطین خواندند.

 

تصاویر دیدار هیئتی فلسطینی از کمیته روابط با جامعه اسرائیلی سازمان آزادی‌بخش فلسطینی با صهیونیست‌ها در تل آویو خشم جامعه فلسطینی را به همراه داشت که این دیدارها را به زیان مسئله فلسطین خواندند به خصوص در شرایطی که رژیم اشغالگر برای اجرای بندهای معامله قرن و الحاق اراضی فلسطینی به خاک خود دوردنیا را می‌گردد.

شرکت‌کنندگان از رهبران فلسطینی خواستند این کمیته را منحل کند و مصونیت را از سازشکاران با جامعه اشغالگران بگیرد در شرایطی که اشغالگران ملت فلسطین را از منابع و خاک خود محروم کرده‌اند.

«عمر عساف» عضو کمیته ملی تحریم اسرائیل نیز در این راهپیمایی گفت:« آنهایی که دیدارها با رژیم اشغالگر را ترتیب می‌دهند منظورشان این است که ادعای مخالفتشان با معامله قرن صوری است و آماده امتیازدهی از حقوق ملی فلسطین هستند».

وی افزود: «دیدارهای اینچنینی این پیام را به اشغالگران می‌دهد که ما آماده تعامل با معامله قرن و نتانیاهو و طرح ترامپ هستیم. بنابراین امروز ملت فلسطین باید برای تحریم اسرائیل قاطعانه‌تر عمل کنند. تحریم بخشی از مقاومت است».

تعدادی از اعضای کمیته ارتباط با جامعه اسرائیل متعلق به تشکیلات خودگردان فلسطین چند روز پیش در کنفرانسی در تل آویو حضور یافتند و از سوی دیگر «محمود الهباش» مشاور رئیس تشکیلات خودگردان هم میزبان تعدادی از خبرنگاران صهیونیست در رام الله بود و آنها را در یک رستوران مجلل  به ضیافت ناهار دعوت کرد.

فلسطین الیوم همچنین گزارش داد: شهرهای جنین و قلقیلیه نیز شامگاه دوشنبه شاهد تظاهرات علیه معامله قرن آمریکا بود که به درگیری با نظامیان رژیم اشغالگر منجر شد.

در همین راستا نظامیان رژیم اشغالگر خیلی از خودروها را در مسیر ورودی شهر جنین نگاه داشته و مورد بازرسی قرار دادند یک جوان فلسطینی هم در پست مفاجی در جنوب شهر اشغالی جنین توسط نیروهای اشغالگر بازداشت شد.

شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری هم شب گذشته شاهد حمله نظامیان رژیم اشغالگر به معترضان علیه معامله قرن آمریکا بود.

نظامیان صهیونیست در این درگیری از شلیک گاز اشک آور و گلوله‌های واقعی برای مقابله با معترضان استفاده کردند.

جهاد اسلامی: رژیم اشغالگر به دنبال چپاول همه منطقه است

«یوسف الحساینه» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز مشارکت سازمان آزادی بخش از طریق اعضای کمیته ارتباط در کنفرانسی در تل آویو را شکلی از اشکال عادی سازی و در ادامه سیاست چند دهه گذشته تشکیلات خودگردان خواند.

الحسیانه در اظهاراتی خبری گفت: «امید به ایجاد تغییر در جبهه دشمن امیدی شکست خورده است، زیرا جامعه رژیم صهیونیستی به صلح و تشکیل دو دولت و بازگرداندن حقوق ملت فلسطین اعتقاد ندارد».

او تاکید کرد: «زیاده‌خواهی‌های جنبش صهیونیسم فقط به الحاق اغوار و بسط حاکمیت خود بر منطقه (ج) کرانه باختری و مشروعیت بخشی بیش‌تر به شهرک‌های صهیونیست‌نشین و لغو حق بازگشت آوارگان نیست بلکه این زیاده‌خواهی به الحاق کامل قدس و به رسمیت شناختن یهودیت اسرائیل هم می‌رسد تا فلسطینی‌ها را از اراضی اشغالی سال 48 بیرون کنند چیزی که در توافق میان نتانیاهو و ترامپ آمده است بنابراین زیاده‌خواهی رژیم اشغالگر به تسلط بر ثروت‌ها و ملت‌های همه منطقه سرایت خواهد کرد.

اصرار تشکیلات خودگردان بر پایبندی به هماهنگی امنیتی و امید آن به مذاکرات با رژیم صهیونیستی برای به دست آوردن دستاوردهای سیاسی برای ملت فلسطین به اعتبار ملت فلسطین در مقابله با معامله قرن ضربه می‌زند و چتر حمایتی برای کسانی است که به دنبال سازش با اشغالگران هستند.

او حضور کمیته ارتباط سازمان آزادی بخش در کنفرانسی در رژیم صهیونیستی را گناه خواند و گفت: این اتفاق می‌تواند به افول بیش‌تر مسئله فلسطین و گستاخی صهیونیست‌ها برای نابودی آن منجر شود.

الحساینه گفت: «راه اثبات جدیت مقابله با توطئه معامله قرن پایبندی به اصول و تحقق وحدت ملی و ساماندهی مجدد اوضاع داخلی فلسطین و تقویت مقاومت و انسجام ملت فلسطین است».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول