اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قرار بازداشت ۲۲۸ نفر به ظن ارتباط با کودتای نافرجام ترکیه صادر شد

مقام‌های ترکیه در تازه‌ترین بگیر و ببندها علیه افراد متهم به همکاری با سازمان «فتح‌الله گولن» و دست داشتن در کودتای نافرجام سال ۱۳۹۵، دستور بازداشت ۲۲۸ نفر را صادر کردند.

قرار بازداشت ۲۲۸ نفر به ظن ارتباط با کودتای نافرجام ترکیه صادر شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادستان‌های دو استان آنکارا (پایتخت) و استان ازمیر ترکیه برای ۲۲۸ نفر به اتهام همکاری و ارتباط با سازمان گولن قرار بازداشت صادر کردند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع امنیتی ترکیه‌ای گزارش داد، دادستان‌های استان ازمیر برای ۱۰۱ گروهبانی که هم اکنون در ارتش فعالیت دارند و همچنین ۵۶ تن از سربازانی که بازنشسته، مستعفی و یا اخراج شده‌اند، قرار بازداشت صادر کرد.

از آنکارا پایتخت ترکیه خبر رسیده که دادستان‌های این استان هم برای ۷۱ مظنون به همکاری با سازمان گولن قرار بازداشت صادر کردند که ۳۳ تن از آنها جزو افراد حاضر در نیروهای مسلح هستند.

اتهام این نظامیان کنونی و سابق ترکیه‌ای، داشتن ارتباط با سازمان گولن اعلام شده است، سازمانی که دولت ترکیه آن را تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای جولای ۲۰۱۶(۲۶ تیرماه ۱۳۹۵) شناخته است.

طبق اعلام مقام‌ها و رسانه‌های ترکیه، در کودتای نافرجام تیرماه ۱۳۹۵ ۲۵۱ نفر کشته و حدود ۲۲۰۰ تن مجروح شدند.

آنکارا بعد از این کودتای نافرجام، بارها از واشنگتن استرداد فتح‌الله گولن واعظ مخالف دولت ترکیه را خواستار شده اما آمریکایی‌ها توجهی به این درخواست نکرده‌اند. گولن در یک تبعید خودخواسته در پنسیلوانیا به سر می‌برد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول