اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

قوانین سختگیرانه کره جنوبی برای ثبت پهپاد

کره جنوبی برای قانونمند کردن استفاده از پهپادها در این کشور قصد دارد قوانین جدیدی را برای ثبت این نوع پرنده‌های بی سرنشین و استفاده از آنها وضع کند.

قوانین سختگیرانه کره جنوبی برای ثبت پهپاد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از زددی نت، بر اساس قانون جدید افرادی که مالک پهپادهایی با وزن بیش از دو کیلوگرم هستند باید حتما آنها را برای استفاده ثبت کنند.

 

اجرای این قانون بر اساس اعلام دولت از سال آینده میلادی آغاز می‌شود. این قانون در ماه می سال جاری به تصویب رسید و از اول ژانویه سال ۲۰۲۱ اجرایی می‌شود. تا پیش از این تنها باید پهپادهایی به ثبت می‌رسیدند که وزن آنها بیش از ۱۲ کیلوگرم بود. اما حالا این رقم به دو کیلوگرم کاهش یافته است.

علت وضع این قانون جدید، نگرانی‌های امنیتی عنوان شده است. افزایش استفاده از پهپاد در کره جنوبی و کاربردهای گوناگون آنها به نگرانی‌هایی در این کشور دامن زده است. در مواردی پهپادها در کره جنوبی خسارات به اموال عمومی نیز وارد کرده‌اند.

افراد برای ثبت پهپادها باید به یک وب سایت خاص یا اپلیکیشنی که به همین منظور طراحی می‌شود، مراجعه کنند. پیش از این در چین، استرالیا،آلمان، آمریکا و برخی کشورهای دیگر نیز قوانین مشابهی در این زمینه به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول