اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

وزرای دفاع کره جنوبی و آمریکا در واشنگتن دیدار می‌کنند

وزیر دفاع کره جنوبی هفته آینده در سفری 6 روزه به واشنگتن سفر می‌کند تا با همتای آمریکایی خود و نمایندگان کنگره در خصوص طیفی از موضوعات از جمله تقسیم هزینه همکاری دفاعی با آمریکا گفت‌وگو کند.

وزرای دفاع کره جنوبی و آمریکا در واشنگتن دیدار می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع سئول امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که وزرای دفاع کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا هفته آینده در واشنگتن در خصوص اوضاع امنیتی شبه‌جزیره کره و موضوعات دیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری یونهاپ، «جئونگ کیونگ دو» روز یکشنبه هفته آینده (۴ اسفند ماه) برای سفری ۶ روزه، سئول را ترک خواهد کرد و این اولین سفر وی از زمانی محسوب می‌شود که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در ژوئیه سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) در این سمت منصوب شد.

بنا به گزارش وزارت دفاع سئول، جئونگ کیونگ دو و اسپر روز دوشنبه هفته آینده در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله رزمایش‌های مشترک نظامی، تقسیم هزینه‌های استقرار نظامیان آمریکایی در شبه‌جزیره کره و مسائل دیگر گفت‌وگو خواهند کرد.

یکی از مقام‌های وزارت دفاع کره جنوبی به خبرنگاران گفت: «تمامی موضوعات مهم دفاعی در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت و موضوع تقسیم هزینه دفاعی قطعاً یکی از آن موضوعات خواهد بود».

دو کشور آمریکا و کره جنوبی تاکنون چندین سری گفت‌وگوهایی را در خصوص موضوع تقسیم هزینه استقرار 28 هزار نظامی آمریکایی در شبه‌جزیره کره برگزار کردند اما تاکنون به توافقی در این زمینه دست نیافتند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به طور مداوم تأکید کرده است که کره جنوبی باید سهم بیشتری برای میزبانی نظامیان آمریکایی بپردازد. آمریکا خواستار بودجه پنج میلیارد دلاری در سال شده است که این پنج برابر بودجه‌ای است که کره جنوبی سال گذشته طبق یک قرارداد یکساله متعهد به پرداخت آن شده بود.

از زمان پایان جنگ کره در سال ۱۹۵۳، کره جنوبی میزبان حدود ۳۰ هزار تفنگدار دریایی آمریکا است. مردم کره جنوبی بارها در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی که باعث ایجاد مشکلات زیادی در این کشور شده‌اند، تظاهرات کرده و خواستار خروج ارتش آمریکا از این کشور هستند.

طبق گزارش یونهاپ، برگزاری رزمایش‌های مشترک بهاری آمریکا-کره جنوبی نیز یکی از موضوعات کلیدی است که قرار است در دیدار وزرای دفاع کره جنوبی و آمریکا مورد بحث قرار گیرد.

وزارت دفاع کره جنوبی گفته است که دو کشور همپیمان آمریکا و کره جنوبی به شیوه‌ای منظم در حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک برای خلع سلاح اتمی کره شمالی، رزمایش‌های مشترکی را برگزار خواهند کرد.

وزارت دفاع سئول درحالی از برگزاری رزمایش‌‌های مشترک با آمریکا خبر داده که مقامات کره شمالی بارها در خصوص برگزاری هرگونه رزمایش در شبه‌جزیره کره هشدار داده‌اند و آن را تهدیدی برای امنیت پیونگ یانگ توصیف کرده‌اند.

طبق این گزارش، جئونگ در طول سفر 6 روزه خود همچنین قصد دارد با مقام‌های کنگره آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند. یکی از مقام‌های وزارت دفاع کره جنوبی در خصوص این سفر گفت:‌«سفر وی فرصتی برای نشان دادن ائتلاف مستحکم کره جنوبی و آمریکا و موضع قاطعانه دفاع مشترک آنها است».

بر اساس این گزارش، جئونگ و اسپر بعد از دیدار با یکدیگر یک نشست خبری مشترک برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول