اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  غرب از نگاه غرب

با خاتمه یافتن مبارزات انتخاباتی در آمریکا، چه بر سر پول های خرج نشده نامزدها می آید؟

اندرو یانگ و مایکل بنت به مبارزات خود برای ریاست جمهوری پایان دادند. چه اتفاق برای پول هایی می افتد که توانسته اند از طریق کمک های مالی جمع آوری کنند ولی هنوز آن را خرج نکرده اند؟

با خاتمه یافتن مبارزات انتخاباتی در آمریکا، چه بر سر پول های خرج نشده نامزدها می آید؟

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: اندرو یانگ و مایکل بنت به مبارزات خود برای ریاست جمهوری پایان دادند. چه اتفاق برای پول هایی می افتد که توانسته اند از طریق کمک های مالی جمع آوری کنند ولی هنوز آن را خرج نکرده اند؟

مقدار این پول ها می تواند خیلی زیاد باشد. گزارش های مالی تسلیم شده به کمیسیون انتخاباتی فدرال نشان می دهد که تا 31 دسامبر نامزدهایی که از دور مبارزات خارج شده اند هنوز مبالغ کلانی در بانک ها دارند. بیتو اورورک سناتور پیشین تگزاس اول نوامبر از انتخابات کناره گیری کرد، اما تا آخر سال همچنان 360 هزار دلار در بانک داشت. سناتور کماله هریس که سوم دسامبر کناره گیری کرد، گزارش کرده که یک میلیون و 300 هزار دلار از این وجوه را در اختیار دارد.
سایر نامزدهایی که در ماه ژانویه کناره گیری کرده اند، در واپسین روزهای قبل از خاتمه دادن به کارزارهای خود مبالغ کلانی پول داشته اند: جولیان کاسترو روز 31 دسامبر 950 هزار دلار داشته و دو روز بعد کناره گیری کرده است. کمتر از دو هفته پیش از خروج آنها از دایره انتخابات، ماریان ویلیامسون 330 هزار دلار و سناتور کوری بوکر 4 میلیون و 200 هزار دلار پول داشته اند.
کار من تدریس و نوشتن در مورد قوانین مربوط به مسائل مالی کارزارهای انتخاباتی است. یک قاعده روشن برای این قبیل پول ها وجود دارد: نامزدها نمی توانند از این پول ها برای مصارف شخصی شان مثل پرداخت وثیقه ها، خرید ارزاق و پوشاک یا مخارج تعطیلات استفاده کنند. اما گزینه های بسیار زیاد دیگری برای هزینه کردن این پول هم در حوزه سیاست و بیرون از آن وجود دارد.
پرداخت دیون انتخاباتی
بیشترین کاربرد پول های باقی مانده برای یک نامزد کناره گیری کرده، به طور کلی پرداخت هزینه های جاری انتخاباتی است. چون کسی که اعلام کناره گیری می کند هزینه های آنها بی درنگ متوقف نمی شود. آنها همچنان ممکن است ملزم به پرداخت اجاره دفاتر و نیز هزینه های انجام خدماتی چون نظرسنجی و حمل و نقل و دستمزد کارکنان خود باشند.
هزینه برخی کارزارهای انتخاباتی با اتکا به کارت های اعتباری افراد یا از طریق وام هایی که برای پر کردن حساب های بانکی شان می گیرند تامین می شود و این قبیل مبالغ همچنان باید پرداخت شوند.
نامزدهایی که به کارزارهایشان خاتمه می دهند هنوز مجبور به صرف مخارج قابل توجهی برای تکمیل گزارش های امور مالی مبارزاتی خود به کمیسیون انتخاباتی فدرال هستند. بعد از پرداخت تمام این هزینه ها، ممکن است دیگر مبلغ زیادی از این وجوه باقی نماند.
مواقعی نیز پیش می آید که نامزدها بعد از کناره گیری از انتخابات نیز برای بازپرداخت هزینه هایی که در حین مبارزات خود کرده اند، همچنان باید به جمع آوری پول ادامه دهند. شش ماه بعد از کناره گیری نامزدهای شکست خورده جمهوریخواه نوت گینگریچ و ریک سانتروم از نامزدی ریاست جمهوری سال 2012 آنها همچنان برای پرداخت بدهی کارزارهایشان تلاش می کردند. در مورد نامزدهای ریاست جمهوری پیشین رودی جولیانی، دنیس کوچینیچ و جان ادواردز چندین سال طول کشید تا توانستند بدهی های کارزارهای خود را بازپرداخت کنند. 
پس انداز برای آینده
اگر بعد از پرداخت تمام بدهکاری ها باز هم مبالغی پول باقی ماند، نامزد مذکور چند گزینه دارد.
برای برخی از سیاستمداران محتمل ترین استفاده از این پول، تامین بخشی از هزینه های کارزار بعدی خود آنهاست. برای مثال بروکر قرار است برای کسب دوباره کرسی خود در سنا در انتخابات بعدی شرکت کند. او پس از پرداخت بدهکاری های مربوط به کارزار انتخابات ریاست جمهوری خود، می تواند پول باقیمانده را به صندوق کارزار انتخاب مجدد خود در سنا انتقال دهد.
اگر او یا هر نامزد دیگری بخواهد دوباره در آینده در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، انتقال این پول ها به یک کمیته برای فصل انتخاباتی 2024 به سادگی امکان پذیر است.
علاوه بر این نامزد پیشین می تواند از مبالغ باقیمانده اضافه، برای ایجاد یک به اصطلاح « PAC رهبری» استفاده کند که یک کمیته سیاسی است که نامزد پیشین می تواند کنترل آن را در دست بگیرد، اما نمی تواند از آن برای پشتیبانی از کارزارهای شخصی خود استفاده کند. به جای آن می تواند این کمیته را در جهت حمایت از یک دستور کار سیاسی – از جمله سایر نامزدها- به کار گیرد. این انتقاد از PAC های رهبری شده است که آنها کارکرد «بودجه کارچاق کنی» برای سیاستمداران و پرداخت هزینه های سفر و سرگرمی آنها پیدا کرده اند که نامزدها نمی توانند پول های اهدایی معمول به کارزارهای انتخاباتی خود را صرف آنها کنند.
اهدای وجوه
کسانی که از انتخابات کناره گیری می کنند، به جای استفاده از این پول ها برای مقاصد سیاسی شخصی خود، می توانند این مبالغ را به سایر کارزارها یا نامزدها اهدا کنند. هیچ محدودیتی بر سر راه میزان پولی که آنها می توانند به یک کمیته حزبی ملی، ایالتی یا محلی – مثل کمیته ملی دمکرات ها- پرداخت کنند وجود ندارد.
آنها همچنین می توانند این پول را بسته به قوانین مالی مربوط به کارزارهای انتخاباتی آن ایالت به نامزدهای ایالتی یا محلی بدهند، یا تا مبلغ دو هزار دلار را به یک یا چند تن از نامزدهایی بپردازند که برای تصاحب یک پست فدرال مبارزه می کنند.
علاوه بر این نامزدهای پیشین می توانند مبالغ اضافی کارزار انتخاباتی خود را به خیریه ها  اهدا کنند. احتمال رخ دادن این اتفاق بیشتر از همه در مواردی وجود دارد که نامزد مذکور قصد دارد خود را از زندگی سیاسی و دولتی بازنشسته کند. برای مثال سناتور پیشین جوزف لیبرمن وجوه باقیمانده از بودجه کارزار انتخاباتی خود برای ورود به مجلس سنا و PAC رهبری خود را به صندوق بورس تحصیلی یک کالج برای دانش آموزان دبیرستانی ایالت خود کانکتیکات منتقل کرد. او بقیه پول های باقی مانده از کارزار خود را نیز اهدا به کتابخانه کنگره کرد.
یک نامزد پیشین که مبالغی را از بودجه کارزار انتخاباتی خود اضافه می آورد، دو امکان دیگر نیز در اختیار دارد. اصلا می تواند هیچ کاری انجام ندهد و آن پول را در بانک نگه دارد. در سال 2014 یکی از تجزیه و تحلیل های انجام شده نشان داد که نامزدهای پیشین چه جمهوریخواه و چه دمکرات، مبلغی بالغ بر 100 میلیون دلار از وجوه بلااستفاده در کارزارهای انتخاباتی خود را صرفا در حساب های بانکی شان به حال خود رها کرده اند تا بعدا تصمیم بگیرند با آنها چه کنند.
اگر شخصی نخواهد تمام این وجوه را هزینه کند، قانون در مورد گام بعدی مبهم است؛ این پول را می توان «برای هر هدف قانونی دیگری» بعلاوه استفاده شخصی مورد مصرف قرار داد. برای مثال مارتی میهان سناتور پیشین دمکرات از ماساچوست، از این وجوه برای کمک به تامین هزینه های تشکیل یک آرشیو اسناد برای همکار سابق خود بارنی فرانک استفاده کرد.
نویسنده: ریچارد بریفالت (Richard Briffault) استاد حقوق در دانشگاه کلمبیا
منبع: https://b2n.ir/944279

انتهای پیام. 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول