اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

انتقاد تند مقام دولت خودخوانده لیبی از مداخله نظامی ترکیه

یک مقام دولت خودخوانده لیبی مستقر در طبرق با ادعای اینکه ترکیه به دنبال اشغال لیبی است، گفت ابراز نگرانی آنکارا دردی از آنها دوا نمی‌کند.

انتقاد تند مقام دولت خودخوانده لیبی از مداخله نظامی ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که ترکیه از هر فرصتی برای اعلام حمایت خود از «دولت وفاق ملی» لیبی استفاده می‌کند اما دولت خودخوانده لیبی می‌گوید که آنکارا فقط به دنبال اشغال این کشور است.

«عبدالهادی الهوِیج» مسئول امور خارجی گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» به سرکردگی «خلیفه حفتر» طی سخنرانی در کنفرانس غرب آسیا در اندیشکده «والدای» مسکو، ضمن مخالفت با حضور ترکیه در لیبی، مداخله آنکارا در امور این کشور را اشغالگری توصیف کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی»، الهویج با رد نقش دولت‌های خارجی در پایان دادن به درگیری‌ها و بحران در لیبی، گفت: «زمانی که درباره صلح صحبت می‌کنیم، منظورمان [رجب طیب] اردوغان (رئیس‌جمهور ترکیه)‌ نیست. در بین تمام چهره‌های سیاسی دخیل، او بیش از همه از یک راهکار مسالمت‌آمیز فاصله دارد».

وی با انتقاد از توافق امنیتی که دولت ترکیه با دولت موقت طرابلس امضا کرده، اظهار داشت: «این قطعا [فقط] یک مداخله از سوی ترکیه نیست، بلکه تجاوز است. این تلاش جدید ترک‌ها برای اشغال لیبی است».

این مقام طبرق با بیان اینکه طرابلس از اظهارات اخیر ترکیه درباره لیبی «حیرت‌زده» شده‌اند، توضیح داد:‌«آنها درباره نگرانی‌های خود برای لیبی حرف می‌زنند اما نگرانی آنها مشکلات ما را حل نمی‌کند».

الهویج با تاکید بر تعهد طرابلس به یافتن راهکاری برای پایان دادن به بحران لیبی از طریق مذاکره، افزود: «ابتدا باید به همه طرف‌ها گوش داد و سپس تصمیم گرفت».

لیبی در حال حاضر بین دو مرکز قدرت تقسیم شده است. یکی از آن‌ها دولت مستقر در طرابلس است که سازمان ملل متحد آن را به رسمیت شناخته‌ و مورد حمایت ترکیه قرار دارد و دیگری دولتی که در شهر «طبرق» در شرق لیبی مستقر است و از سوی امارات عربی متحده، عربستان سعودی و چند کشور اروپایی از جمله روسیه حمایت می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول