اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

گذر از تحریم‌ها با تدبیر نظام و مقاومت مردم شدنی است

وزیر نفت با اشاره به اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در برنامه وزارت نفت قرار گرفته است گفت: اکنون در تحریم‌ها هستیم اما این مسائل با تدبیر نظام و مقاومت مردم می‌گذرد.

گذر از تحریم‌ها با تدبیر نظام و مقاومت مردم شدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بیژن زنگنه وزیر نفت، صبح امروز در آیین افتتاح و راه‌اندازی دکل حفاری ۷۲ فتح ضمن بیان تحقق یکی از آرزومندی‌های صنعت نفت که ساخت دکل در ایران بود اظهار کرد: دکل، کارخانه سیاری است که قابلیت انتقال از یک نقطه به نقطه دیگر را دارد.

وی افزود: به همین دلیل با توجه به ظرفیت‌های کشور برای سال‌های طولانی به تجهیزات حفاری و جنبی آن نیازمند هستیم و ساخت یک دکل نفتی دارای اهمیت بسیاری است.

وزیر نفت با اشاره به تلاش‌های سرسختانه جهاددانشگاهی در راستای ساخت این دکل عنوان کرد: همانگونه که جهاددانشگاهی توانست با تلاش خود در زمینه ساخت دکل‌ها موفق شود، موفقیت در گرو عملکرد سرسختانه همه است.

وی ضمن تاکید بر تداوم این روند افزود: جهاددانشگاهی عمق ساخت را افزایش دهد تا همزمان با ساخت دکل، بحث تعمیر و سایر موضوعات مرتبط را به عنوان مسائل آینده دنبال کند.

زنگنه در رابطه با اشتغال‌زایی که در پی ساخت دکل‌ها ایجاد می‌شود بیان کرد: بعد از شهرهای صنعتی اصفهان و اراک، اهواز یکی از قطب‌های مهم کشور از نظر تجهیزات صنعتی است.

وی افزود: یک دکل تجهیزات مختلفی دارا است که می‌توان آن‌ها را ساخت و وظیفه ما ایجاد کار برای کارخانه‌های داخلی و حمایت از آن‌ها است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در برنامه وزارت نفت قرار گرفته است، عنوان کرد: اکنون در تحریم‌ها هستیم اما این مسائل با تدبیر نظام و مقاومت مردم می‌گذرد و در این زمینه باید از فرصت‌ها استفاده کرد، جهاد دانشگاهی خوزستان نیز در بحث ساخت برخی از قطعات از جمله مته‌های حفاری اقدامات خوبی انجام داده است.

وی افزود: ساخت دکل فقط برای ایران نیست، وقتی بتوانیم دکلی با استانداردهای بین‌المللی بسازیم در ادامه‌ می‌توانیم دکل و تمام خدمات مرتبط با آن را صادر کنیم به همین دلیل باید از این فرصت‌ها بهره ببریم.

وزیر نفت امروز با حضور در سایت بازسازی شماره یک شرکت ملی حفاری ایران ضمن بازدید از آخرین دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان خوزستان در حوزه صنعت نفت از دکل ۷۲ فتح رونمایی کرد.

این دکل با ارتفاع ۱۵۰ فوتی توانایی حفاری در عمق ۲۰ هزار فوت را دارا و مجهز به تاپ درایور به قدرت ۵۰۰ تن است.

دانش فنی ساخت این دکل‌های حفاری با قدرت سه هزار اسب بخار در جهاد دانشگاهی بومی‌سازی شده است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول