اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بهمنیار: کسب سهمیه المپیک دشوارتر از تصاحب نشان المپیک است

ملی‌پوش گیلانی تیم ملی کاراته بانوان با بیان اینکه کسب سهمیه المپیک دشوارتر از کسب نشان در این آوردگاه بزرگ است، گفت: ملی‌پوشان برای کسب سهمیه باید از هفت‌خوان رستم عبور کرده و طی دو سال در ۲۰ لیگ جهانی امتیازات لازم را کسب کنند.

بهمنیار: کسب سهمیه المپیک دشوارتر از تصاحب نشان المپیک است

سارا بهمنیار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با اشاره به سطح کیفی بالای دومین دوره لیگ جهانی کاراته پریمیر لیگ دوبی ۲۰۲۰ اظهار کرد: این رقابت‌ها در سطح بالایی برگزارشده و به دلیل نزدیکی به مسابقات المپیک توکیو، رقبا با تمام توان در مسابقات حضور پیدا کردند.

وی با تأکید بر اینکه رقیب آسان در لیگ جهانی کاراته پریمیر لیگ معنا ندارد، افزود: در دیدار نخست بازی سنگینی مقابل گومز اسپانیایی و با نتیجه پنج بر سه تن به شکست دادم؛ با سه پیروزی پیاپی در ادامه مسابقات موفق به کسب نشان برنز شده و ۴۵۰ امتیاز ارزشمند در راستای کسب سهمیه المپیک توکیو به دست آوردم.

ملی‌پوش وزن منفی ۵۰ کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان با اشاره به‌دشواری کسب سهمیه المپیک توکیو بیان کرد: کاراته‌کارها برای کسب سهمیه المپیک باید طی دو سال در ۲۰ لیگ جهانی رقابت کرده و هفت‌خوان رستم را پشت سر بگذارند.

بهمنیار با اذعان به برنامه‌ریزی اصولی از سوی فدراسیون و کادر فنی تیم ملی در راستای آماده‌سازی ملی‌پوشان خاطرنشان کرد: حفظ شادابی و شرایط ایده آل بازیکنان در کوران مسابقات انتخابی بسیار حائز اهمیت بوده و یورش تیم ملی کاراته بانوان و آقایان برای کسب سهمیه کامل (شش سهمیه) رقابت‌های المپیک توکیو حاکی از توانمندی کاراته کشورمان در عرصه‌های جهانی دارد.

وی با بیان اینکه کاراته‌کارهای اتریشی و آلمان مهم‌ترین رقبایش در کسب سهمیه المپیک توکیو هستند، افزود: بتینا پلانک با ۴۷۴۷٫۵ امتیاز و سارا هوبریخ با کسب ۴۵۰۵٫۷ امتیاز در تعقیب بنده در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم برای کسب سهمیه المپیک هستند.

دارنده نشان برنز لیگ جهانی دوبی با اشاره به فاصله ۷۵۰ امتیازی نسبت به بتینا در رنکینگ المپیکی تصریح کرد: دو لیگ جهانی در سالزبورگ اتریش و رباط مراکش باقی‌مانده و با کسب امتیازات لازم در این رقابت‌ها فاصله خود با بتینا و هوبریخ را افزایش داده و حضورم در المپیک توکیو را قطعی خواهم کرد.

بهمنیار با تأکید بر نقش بارز سرمربی تیم ملی کاراته بانوان در پیشرفت فنی محسوس بازیکنان گفت: با حضور خانم سمانه خوش‌قدم به منطقه سبز کسب سهمیه المپیک رسیدم و امیدوارم این موفقیت با نشان المپیک توکیو ختم شود؛ خانم فاطمه قاسمی مربی شخصی بنده نیز نقش پررنگی در موفقیت‌هایم داشته و امیدوارم با کسب نشان المپیک پاسخ زحماتشان را بدهم.

به گزارش فارس، سارا بهمنیار در دیدار رده‌بندی رقابت‌های لیگ جهانی کاراته دوبی ۲۰۲۰ با پیروزی مقابل آیچا سیاح از کشور مراکش به نشان برنز این رقابت‌ها دست‌یافت.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول