اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مرور مشارکت مردم چهارمحال و بختیاری در انتخابات ادوار مجلس

در آستانه یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی خبرگزاری فارس میزان مشارکت و انتخاب مردم چهارمحال و بختیاری را در ادوار گذشته مجلس مرور کرده است.

مرور مشارکت مردم چهارمحال و بختیاری در انتخابات ادوار مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، در آستانه هر انتخابات در جمهوری اسلامی ایران مشارکت بالای رأی‌دهندگان به دلیل تأثیری که در مقبولیت و مشروعیت نظام دارد بسیار مورد توجه است، دشمنان قسم خورده انقلاب هم از ماه‌ها پیش از انتخابات دست به کار می‌شوند تا به بهانه‌های مختلف مردم را از حضور در انتخابات بازدارند.

با این‌همه ملت بصیر ایران در تمام انتخابات‌های برگزار شده با حضور حداکثری خود بر مقبولیت نظام صحه گذاشته‌اند، مردم چهارمحال و بختیاری هم مستثنی نیستند و همواره در این زمینه سربلند بوده‌اند.

سه روز مانده به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مروری خواهیم داشت بر میزان مشارکت مردم چهارمحال و بختیاری در انتخابات و نمایندگانی که با رأی خود راهی مجلس کرده‌اند.

در دوره دهم مجلس شورای اسلامی مردم چهارمحال و بختیاری با مشارکت 76/3 درصدی خود در انتخابات اردشیر نوریان را از حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان، علی کاظمی را از حوزه اردل، کوهرنگ، فارسان و کیار، محمد خالدی را از حوزه لردگان و خدیجه ربیعی را از حوزه بروجن روانه مجلس کردند.

در مجلس نهم مردم استان عدد 82 درصد را در مشارکت خود ثبت کردند و سعید زمانیان، حمیدرضا عزیزی، مجید جلیل سرقلعه و امیرعباس سلطانی را از چهار حوزه انتخابیه به بهارستان فرستادند.

در مجلس هشتم نیز مردم استان با مشارکت 73 درصدی خود سیروس برنا، نورالله حیدری، نصرالله ترابی و عبدالمحمد بابااحمدی را از چهار حوزه انتخابیه راهی مجلس شورای اسلامی کردند.

در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی مردم چهار حوزه انتخابیه چهارمحال و بختیاری با مشارکت 75/4 درصدی علی خلیل طهماسبی، مرتضی تمدن، سیدقباد مرتضوی و غلامرضا میرزایی را به عنوان نمایندگان خود در مجلس برگزیدند.

در مجلس ششم با جدا شدن حوزه بروجن از لردگان، گل‌محمدصالحی، منصور میرزا کوچکی، علی قنبری و محمد رئیسی چهار نماینده مردم استان بودند که با مشارکت 86/1 درصدی رأی‌دهندگان صاحب کرسی نمایندگی شدند.

در پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی مردم استان با ثبت عدد مشارکت 77 درصدی خود در انتخابات اصغر رئیسی، ابراهیم کریمی و علی قنبری را روانه مجلس کردند.

در مجلس چهارم علی مبینی، ابوالقاسم علوی و علی یوسف‌پور با مشارکت 82 درصدی مردم چهارمحال و بختیاری برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

در دوره سوم مجلس شورای اسلامی مردم استان با مشارکت 81/9 درصدی خود در انتخابات، محمد رئیسی، علی یوسف‌پور و داوود بیژنی بامیران را به مجلس فرستادند.

در دومین دوره مجلس شورای اسلامی فریدون استکی، سیدعلی حسین‌زاده و علی یوسف‌پور با مشارکت 74 درصدی مردم چهارمحال و بختیاری صاحب سه کرسی مجلس شدند.

مردم چهارمحال و بختیاری با مشارکت 55 درصدی خود در انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی مجتبی استکی، شهاب محمودی و قربانعلی دری نجف‌آبادی را به عنوان نمایندگان خود در مجلس انتخاب کردند.

ادوار مجلس میزان مشارکت اسامی نمایندگان منتخب مردم
اول 55 درصد مجتبی استکی، شهاب محمودی، قربانعلی دری نجف‌آبادی
دوم 74 درصد سیدعلی حسین‌زاده، علی یوسف‌پور، فریدون استکی
سوم 81/9 درصد داوود بیژنی، محمد رئیسی، علی یوسف‌پور
چهارم 82درصد علی مبینی، ابوالقاسم علوی، علی یوسف‌پور
پنجم 77 درصد اصغر رئیسی، علی قنبری، ابراهیم کریمی
ششم 86/1 درصد محمد رئیسی، گل‌محمد صالحی، منصور میرزا کوچکی، علی قنبری
هفتم 75/4 درصد مرتضی تمدن، غلامرضا میرزایی، سیدقباد مرتضوی، علی خلیل‌طهماسبی
هشتم 73 درصد نصرالله ترابی، سیروس برنا، نورالله حیدری، عبذالمحمد بابااحمدی
نهم 82 درصد سعید زمانیان، حمیدرضا عزیزی، امیرعباس سلطانی، مجید جلیل سرقلعه
دهم 76/3 درصد اردشیر نوریان، علی کاظمی، خدیجه ربیعی، محمد خالدی

حدود 60 ساعت مانده تا شروع زمان رأی‌گیری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمحال و بختیاری دارد مهیای خلق حماسه‌ای دیگر می‌شود و مردم استان بار دیگر با انتخاب خود آینده استان کوچک اما پرظرفیت خود را برای حداقل چهارسال آینده رقم می‌زنند.

انتهای پیام/68023/م/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول