اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تهیه 120 هزار سند در موزه شهدای زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: موزه شهدای استان 120 هزار سند از شهدای استان را در خود جای داده است.

تهیه 120 هزار سند در موزه شهدای زنجان

علی کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: دفاع مقدس یادآور دلاورمردی‌های شهدایی است که برای پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس کنگره 3 هزار شهید زنجانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: کنگره 3 هزار شهید استان زنجان منحصر به یک روز نیست بلکه تلاش ما این است تا برنامه‌های مختلف و متنوعی را در سطح استان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان 3 هزار شهید، 7 هزار و ۶۲۵ جانباز و 5 هزار و ۵۸۶ آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرده است، گفت: کنگره 3 هزار شهید باید در خور رشادت‌های این رزمندگان و شهدا برگزار شود.

کاظمی با بیان اینکه ایثار و شهادت همواره جاری بوده و به هیچ عنوان کهنه نمی‌شود، اضافه کرد: این ایثار و رشادت‌ها باید برای نسل جوان تبیین شود که دفاع مقدس را ندیده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه تاکنون اقدامات بسیاری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا انجام شده است، افزود: در این زمینه وصیت‌نامه شهدای زنجان گردآوری و چندین کتاب نیز درباره زندگی‌نامه آنها نوشته شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های استان نیز در سال 1400 برگزاری کنگره شهدای 3 هزار شهید خواهد بود، تصریح کرد: این کنگره در قالب کمیته‌های مختلف و با همکاری دستگاه‌های متعدد برگزار خواهد شد.

کاظمی در ادامه با بیان اینکه موزه شهدای استان 120 هزار سند از شهدای استان را در خود جای داده است، افزود: شهدای استان زنجان غریبانه در 8 سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند که باید به نحو احسن معرفی شوند.

کاظمی با اشاره به اینکه ایثار اجتماعی یکی از ضروریات و لازمه جامعه کنونی کشور به شمار می‎رود، افزود: ایثار و شهادت همواره جاری و به هیچ عنوان کهنه نمی‌شود و این موضوع در مراسم تشییع و بزرگداشت شهید سلیمانی به اثبات رسید.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول