اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

اعتکاف رجبیه در ۵۰۰ مسجد تهران

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از برگزاری اعتکاف رجبیه در ۵۰۰ مسجد تهران طی روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اسفندماه خبر داد.

اعتکاف رجبیه در ۵۰۰ مسجد تهران

حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: امسال همچون سال‌های گذشته در ایام‌البیض ماه شریف رجب، اعتکاف رجبیه در مساجد تهران برگزار خواهد شد که در مجموع در ۴۲۷ مسجد زیر نظر مرکز رسیدگی به امور مساجد این برنامه برگزار خواهد شد و با احتساب مساجد دانشگاه‌ها، سازمان‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر مراکز آموزشی در مجموع مراسم اعتکاف در ۵۰۰ مسجد تهران برگزار خواهد شد.

تأمین سلامت و امنیت معتکفین با کمک نهادهای دیگر

وی با اشاره به برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران اجرایی مراسم اعتکاف در موضوعات سلامت، امنیت و موضوعات فرهنگی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی در حوزه تأمین متواهای فرهنگی مشارکت خواهند داشت و نیروی انتظامی، هلال احمر و آتش‌نشانی نیز از لحاظ امنیت و سلامت معتکفین مشارکت خواهند داشت.

وی ادامه داد: کتاب «بر بال اعتکاف» تحت نظارت آیت‌الله جوادی آملی منتشر شده است که با هماهنگی صورت گرفته با دفتر معظم‌له این کتاب در اختیار برگزارکنندگان اعتکاف قرار خواهد گرفت و با تخفیف ویژه نیز در اختیار معتکفین قرار می‌گیرد تا در حوزه معرفتی و محتوایی این مراسم نیز اثرگذار باشد.

ذاکر با اشاره به اینکه توصیه اکید به معتکفین پرهیز از استفاده از تلفن‌ همراه و فضای مجازی است، گفت: فرصت سه روزه اعتکاف بهترین زمان برای انس و خلوت با خداوند و تفکر است که افراد می‌توانند بهترین استفاده را در این زمینه داشته باشند.

تشکیل حلقه‌های معرفت برای معتکفین با حوزه مبلغان

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه سخنرانی و ارائه محتوای غنی به معتکفین از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم آمادگی لازم برای اعزام کارشناس و مبلغ به مساجد در صورت نیاز را دارند و حتی بناست مبلغ و کارشناس مستقر نیز به مساجد اعزام شود تا در مساجد معتکف شود و با برگزاری حلقه‌های معرفتی پاسخ‌گوی سوالات و شبهات افراد باشند. به‌این منظور باید مساجد درخواست‌های خود را برای اعزام مبلغ به مرکز ارائه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد آمادگی دارد تا مساجد نیازمند را از بعد فرهنگی کمک‌رسانی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول