اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

حضور زنان در اجتماع، مستلزم رعایت مرزها و شئونات اسلامی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: حضور زنان در اجتماع و اشتغال، مستلزم رعایت مرزها و شئونات اسلامی است.

حضور زنان در اجتماع،  مستلزم رعایت مرزها و شئونات اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام پیش از ظهر امروز در دیدار با بانوان شاغل و رابطین دستگاه­‌های اجرایی با اشاره به الگوبرداری زنان جامعه از حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: زنان باید با الگوبرداری از حضرت فاطمه(س) در تربیت فرزندان و خانه‌­داری بکوشند و با حفظ مرزها و شئونات اسلامی در اجتماع حضور مؤثر داشته باشند.

وی با بیان اینکه هر انسانی باید یک بازشناسی دقیق از حضرت فاطمه(س) داشته باشد، اظهار داشت: عظمت و کرامت این بانوی بزرگوار در حدی زیاد است که باید راه زیادی را تا شناخت ایشان طی کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به هر میزان توانستیم سبک زندگی حضرت فاطمه(س) را در زندگی راه دهیم، به همان میزان به خدا نزدیک می‌­شویم، خاطرنشان کرد: قطعا خداوند متعال برای همه ما یک مقصد نهایی قرار داده است و تنها راه برای رسیدن به این مقصد، حرکت در راستای سبک زندگی این حضرت و الگوبرداری از ایشان است. لذا باید ایشان را بشناسیم، تحقیق و مطالعه کنیم و به اطلاعات اندک در تلویزیون و جلسات اکتفا نکنیم. اگر بانویی بخواهد به این مقدار شناخت از حضرت فاطمه(س) اکتفا کند، حق این راه ادا نمی­‌شود.

وی با بیان اینکه باید زن را در فرهنگ توحیدی و مکتب وحی بشناسیم نه در فرهنگ مخلوق، تصریح کرد: اگر بخواهیم زن‌­شناسی را در مکتب مخلوق بشناسیم، به یک زن به عنوان کالا و تبلیغ­‌کننده می‌­رسیم، اما از دید مکتب وحی، زن یعنی فاطمه زهرا (س) لذا باید زن ارزش خود را دانسته، اجازه سوء استفاده از وجود خود را ندهد، بپا خیزد و از خود دفاع کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اکنون زنان در جامعه به دنبال کرامت و نقش‌آفرینی هستند، تربیت فرزند و خانه‌داری از بهترین و مهمترین وظایف و منزلت زن است.

 

نکونام با اشاره به حضور اجتماعی زن گفت: اسلام مخالف حضور زن در جامعه نیست، زنان بزرگی همچون هاجر، حضرت مریم مقدس، حضرت فاطمه زهرا(س)، نقش آفرینی اجتماعی بسیار زیادی در تاریخ داشتند، این نقش‌ها در کنج خانه آفریده نشد بلکه در جامعه ایجاد و تأثیرگذار شد.

وی افزود: برخی افراد از حضور زن در اجتماع سوءاستفاده کرده و به نفع خود از حضور آن‌ها در جامعه دفاع می‌­کنند، در حالی که تمام منزلت آفرینی زن در سایه حفظ مرزهای لازم است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: خدای متعال در آفرینش یک سری خصوصیات برای زن و یک سری ویژگی برای مرد قرار داده است که نباید با هم مخلوط شوند.

نکونام با بیان اینکه براساس همین خصوصیات، وظایف زن و مرد در ادیان مشخص می­‌شود، اضافه کرد: زن باید با حفظ خصوصیات زنانه، در خانواده، تربیت و پرورش فرزند، نقش آفرینی در اجتماع و فرهنگ سازی تأثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول