اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اسکان 237 مسافر در راه مانده توسط هلال احمر زنجان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: همزمان با بارش برف و کولاک نیروهای امداد و نجات هلال احمر این استان 237 مسافر در راه مانده را در جاده های ارتباطی این استان اسکان دادند.

اسکان 237  مسافر در راه مانده توسط هلال احمر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان،  غفور آقاجانلو ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با بارش‌های سنگین در سطح استان نیروهای امداد و نجات 237 مسافر در راه مانده ناشی از 27 مورد وقوع برف و کولاک را در جاده‌های ارتباطی این استان اسکان داده‌اند.

وی افزود: در 10 روز گذشته 31 تیم عملیاتی با 122 نیروی امداد و نجات برای مسافران و در راه ماندگان ناشی از برف و کولاک خدمات امدادی ارائه داده‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه در این عملیات‌ها 25 دستگاه آمبولانس، 9 دستگاه خودروی کمک‌دار و یک دستگاه خودروی نجات فعال بوده است، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان در جاده‌های پرتردد و پر خطر  این استان اقدام به استقرار پست‌های موقت و ثابت در قالب طرح ملی امداد و نجات زمستانه کرده است.

وی ادامه داد: در این طرح، بکارگیری آمبولانس، خودروی پشتیبان و نیروهای عملیاتی در جاده‌های پر تردد و مبادی ورودی شهرها به منظور اجرای سریع عملیات‌های نجات و امداد رسانی در حوادث جاده‌ای و سایر حوادث احتمالی در محدوده عملیاتی پایگاه‌ها کرده‌ایم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه برای ارائه خدمات مطلوب علاوه بر این پایگاه‌ها هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان‌های استان زنجان فعال است، ادامه داد: همه پایگاه‌های ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان زنجان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان موقت تجهیز شده است.

وی از هموطنان درخواست کرد: در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره 112 برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

واژگونی اتوبوس و وقوع تصادف زنجیره‌ای در زنجان 3 مصدوم برجا گذاشت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان از وقوع دو فقره تصادف خبر داد و گفت: واژگونی اتوبوس مسافربری و برخورد زنجیره‌ای 17 خودرو  سه مصدوم برجا گذاشت.

آقاجانلو افزود: واژگونی اتوبوس مسافربری در سه راهی سرچم مسیر زنجان – اردبیل 45 سرنشین داشته است.

وی با اشاره به اینکه دو نفر از مسافران اتوبوس واژگون شده، مصدوم  و توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل و بقیه نیز سرپایی درمان شدند، گفت: این وسیله حمل و نقل عمومی در کیلومتر هفت سه راهی سرچم ساعت 6:15 واژگون شد.

آقاجانلو یادآور شد: علاوه بر این تصادف، 17 دستگاه خودرو در کیلومتر 27 لاین شمالی آزادراه زنجان - قزوین باهم برخورد کردند که در این سانحه رانندگی که ساعت 6:30 امروز روی داد 54 نفر آسیب دیده و یک نفر مصدوم داشته است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: عملیات رها سازی توسط تیم امداد و نجات تیر پارک برای واژگونی اتوبوس انجام و در تصادف زنجیره‌ای نیز نیروهای امداد و نجات پایگاه شمالغرب خدمات امدادی مورد نیاز را ارائه دادند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول