اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شطرنج جام کاسپین| مصدق‌پور: حضور تماشاگران تمرکز شطرنج‌بازان را بر هم می‌زند/ جام در خانه می‌ماند!

استاد بزرگ شطرنج کشورمان با اشاره به تأثیر بازیکنان بزرگ خارجی در افزایش سطح کیفی جام بین‌المللی شطرنج کاسپین گفت: حضور هم‌زمان تماشاگران و بازیکنان در سالن برگزاری مسابقات باعث برهم خوردن تمرکز شطرنج‌بازان می‌شود.

شطرنج جام کاسپین| مصدق‌پور: حضور تماشاگران تمرکز شطرنج‌بازان را بر هم می‌زند/ جام در خانه می‌ماند!

مسعود مصدق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به سطح کیفی بالای رقابت‌های جام بین‌المللی شطرنج کاسپین اظهار کرد: شطرنج‌بازان بزرگ داخلی و خارجی به‌ویژه از کشورهای روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در هجدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کاسپین حضور پیداکرده و بر سطح کیفی مسابقات افزودند.

وی با بیان اینکه ۹۰۲ بازیکن در جام کاسپین حضور دارند، افزود: حضور هم‌زمان تماشاگران و بازیکنان در سالن یادگار امام (ره) باعث برهم خوردن تمرکز بازیکنان شده و معضلی بزرگ در برگزاری جام کاسپین است؛ آقای بیات و مسؤولین هیئت شطرنج استان گیلان تلاش زیادی برای برگزاری مناسب مسابقات از خود به خرج داده و مسابقات در سطح کیفی بالای برگزار می‌شود.

قهرمان جام جهانی شطرنج زیر ۱۸ سال با اشاره به حضور شطرنج‌بازان قدر در جدول اساتید مسابقات تصریح کرد: رقیب آسان در جام کاسپین وجود ندارد و تمامی رقبا در جدول اساتید برای کسب مقام می‌جنگند؛ میزان آمادگی بنده مهم‌ترین رقیبم در مسابقات است.

مصدق‌پور با تأکید بر اینکه شطرنج‌بازان کشورمان با حضور در جام کاسپین تجربه‌اندوزی می‌کنند، افزود: حضور بازیکنان خارجی باعث شده بازیکنان ایرانی بر تجربیات خود افزوده و رنکینگ خود را ارتقا دهند؛ بازیکنان قوی‌تری نسبت به سال گذشته در جدول اساتید حضور پیداکرده و رقابت سخت‌تر و نزدیک‌تر شده است.

وی با بیان اینکه امیدوار است جام در خانه بماند، گفت: بنده و آقای امیررضا پوررمضانعلی به‌عنوان دو استاد بزرگ شطرنج کشورمان در این جام با رقبا مسابقه داده و امیدوارم جام را در خانه حفظ کنیم.

قهرمان دوره گذشته جام کاسپین با اشاره به ششمین حضور خود در این رقابت‌ها بیان کرد: سال گذشته امکاناتی نظیر اسکان و ایاب و ذهاب در جام کاسپین بهتر بود؛ مشکلاتی نظیر برف و ترافیک باعث شده از نظر کیفی بر جام تأثیر منفی گذاشته شود.

به گزارش فارس، مسعود مصدق‌پور در پایان دور ششم هجدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کاسپین با کسب پنج امتیاز در مکان ششم جدول مستر ایستاده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول