اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گسترش همکاری‌ها محور گفت‌وگوی مقامات ازبکستان و سازمان تجارت جهانی

نماینده دائم ازبکستان در سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین المللی در شهر «ژنو» با رئیس سازمان تجارت جهانی دیدار و در مورد گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل با وی گفت‌وگو کرد.

گسترش همکاری‌ها محور گفت‌وگوی مقامات ازبکستان و سازمان تجارت جهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «الغ‌بیک لاپس اف» نماینده دائم ازبکستان در  سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین المللی در شهر «ژنو» با «روبرتو آزودو» رئیس سازمان تجارت جهانی دیدار و در مورد گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل گفت‌وگو کرد.

لاپس اف در این دیدار به رئیس سازمان تجارت جهانی دعوتنامه حضور در همایش سرمایه گذاری «تاشکند» و نشست شورای سرمایه گذاران خارجی که روزهای 5 و 6 مارس سال جاری میلادی برگزار می‌شود را تحویل داد.

در این دیدار اهداف و برنامه همایش سرمایه گذاری تاشکند و همچنین اصلاحات اقتصادی و اقدامات آزادسازی فعالیت تجارت خارجی در دست انجام در ازبکستان بررسی شد.

طرفین همچنین دستور کار همکاری‌های دوجانبه در چارچوب پیوستن ازبکستان به سازمان تجارت جهانی از جمله برگزاری چهارمین نشست گروه کاری در عضویت این کشور در این سازمان در شهر ژنو در آینده نزدیک را بررسی کردند.

«روبرتو آزودو» از تغییرات اقتصادی در ازبکستان استقبال کرد.

وی آمادگی سازمان تجارت جهانی را جهت ارایه کمک مورد نیاز به ازبکستان در جریان عضویت این کشور از طریق تنظیم اسناد لازم، توسعه حضور کارشناسان ازبک در سمینارهای تخصصی و همچنین برگزاری نشست‌های گروه کاری با هماهنگی طرفین ابراز نمود.

سازمان تجارت جهانی (WTO) یک سازمان بین‌المللی است که قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلافات بین اعضا را حل و فصل می‌کند.

مقر سازمان تجارت جهانی در ژنو سوئیس قرار دارد.

تا سال 2016 میلادی 164 کشور عضو این سازمان شدند و افغانستان در حال حاضر جدیدترین عضو این سازمان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول