اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

دعوت جمعیت ایثارگران به مشارکت گسترده و رای دادن به لیست شورای ائتلاف

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای از آحاد مردم برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دعوت کرد.

دعوت جمعیت ایثارگران به مشارکت گسترده و رای دادن به لیست شورای ائتلاف

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس،‌ جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای از آحاد مردم برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دعوت کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است:

«وَ أَطیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُکُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرینَ»(الأنفال:46)

کمتر از یک هفته دیگر تا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است. در همین رابطه ذکر چند نکته لازم و ضروری است:

1-  انتخابات نماد جمهوریت نظام

انتخابات های گوناگونی که در طول 4 دهه عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی برگزار شده است نماد جمهوریت نظام و نشان دهنده اعتماد مردم به اصل و کلیت نظام فارغ از تمامی اشکالات و نارضایتی هایی که نسبت به ساختارها، قوانین و مسئولان مختلف وجود دارد می باشد. هر انتخاباتی را می توان به منزله رفراندومی مجدد در تایید نظام مقدس اسلامی محسوب کرد. از این رو هر چه انتخابات ها پرشورتر و با مشارکت بیشتری انجام شود؛ نشان دهنده اعتماد بیشتر مردم به نظام اسلامی خواهد بود.

2-  مشارکت حداکثری و گسترده در انتخابات ضامن بقاء نظام اسلامی و دلسردکننده دشمنان

به همین خاطر دشمنان قسم خورده نظام اسلامی و استکبار جهانی و در راس آنها آمریکای جنایتکار نیز همواره بر طبل تحریم انتخابات می کوبند تا مردم عزیز را نسبت به نظام دلزده و سرد کنند تا از این طریق جمهوریت نظام صدمه ببیند. از این رو مشارکت گسترده و حداکثری مردم در انتخابات علاوه بر آنکه ضامن بقاء و تضمین کننده جمهوریت نظام می باشد؛ مشت محکمی نیز بر این تبلیغات گسترده از سوی دشمنان و دلسرد کننده آنها نسبت به سیاست های خود در رابطه با نظام جمهوری اسلامی و مردم عزیز ایران می باشد.

3-  وضعیت حال حاضر کشور؛ دولت و مجلس ناکارآمد مسبب بروز مشکلات

وضعیت حال حاضر کشور در برخی ابعاد و زمینه ها، دارای مشکلاتی است. وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در سطح مطلوب و قابل قبولی قرار ندارد. در عرصه سیاست خارجی نیز که تمامی امیدها به برجام بسته شده بود، پس از آنکه آمریکا از برجام خارج شد، در این عرصه نیز برخی سیاست ها با شکست مواجه شد. البته وجود داشتن مشکلات به معنی راه حل نداشتن آنها نیست. چرا که عمده این مشکلات بخاطر عملکردها، سیاست های غلط و ناکارآمدی دولت و مجلس فعلی می باشد. لذا با روی کار آمدن مجلسی قوی و کارآمد و إنشاءالله دولتی انقلابی و کارآمد در 1400، این مشکلات نیز به حول و قوه الهی به تدریج حل و فصل خواهد شد.

4-  فعالیت های مختلف احزاب و جریانات سیاسی کشور در زمینه انتخابات

احزاب و جریانات سیاسی مختلف کشور از ماه ها قبل وارد مباحث انتخاباتی شده و رایزنی ها و جلسات خویش را پیرامون بحث انتخابات تشکیل داده اند تا برنامه های مدنظرشان را برای انتخابات تدوین و ساز و کارهای حضور فعالانه خویش در عرصه انتخابات را مشخص کنند و نهایتاً نیز به تعیین نامزدهای مد نظر و مورد حمایت خویش بپردازند.

5-  وضعیت نیروها و احزاب انقلابی در انتخابات پیش رو

نیروهای انقلاب و احزاب و جمعیت های انقلابی نیز از دو سال گذشته جلسات خویش را پیرامون امر انتخابات و راهکار برون رفت از وضعیت حال حاضر کشور که در برخی زمینه ها دچار مشکلات و معضلاتی می باشد؛ مانند عرصه اقتصاد تشکیل دادند. این جلسات در ابتدا به ریاست آیت الله رئیسی با حضور تقریباً تمامی احزاب و نیروهای انقلابی تشکیل می شد و پس از انتصاب وی به سمت ریاست قوه قضائیه، توسط چهره های دیگر ادامه یافت.

این شورا که امروز ما آن را با نام «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب» می شناسیم؛ از ماه ها قبل بطور جدی وارد فاز انتخاباتی شده و به تعیین ساز و کارهای انتخاباتی و تدوین برنامه و انتخاب شعار جهت ورود به عرصه انتخابات پرداخت.

و در نهایت پس از تدوین برنامه ها و مشخص شدن ساز و کارهای کلی، در یک ساختار پایین به بالا به انتخاب نامزدهای مورد حمایت خویش در حوزه های انتخابیه در سراسر کشور همت گمارد.

6- ساز و کار رسیدن به فهرست 30 نفره در تهران

در حوزه انتخابیه تهران، ابتدا از بین تمامی افرادی که جهت شرکت در انتخابات مجلس از حوزه تهران نام نویسی کرده بودند؛ به گزینش نیروهای انقلابی و حزب اللهی همت گمارد و از بین آنها با بررسی های دقیق و مصاحبه های مختلف علمی و سیاسی و تحقیقات مختلف نهایتاً به لیستی 159 نفره رسید. که از این لیست به انتخاب مجمع عمومی تهران که متشکل از نمایندگان احزاب مختلف انقلاب، نمایندگان اقشار مختلف جامعه و معتمدین سطح شهر از مناطق و محلات مختلف بودند و تعداد اعضاء این مجمع بالغ بر 8000 نفر بود؛ 90 نفر نهایتاً وارد مرحله بعد شده و در این مرحله از بین این 90 نفر؛ توسط شورای مرکزی ائتلاف که متشکل از بالغ بر 30 نفر از اعضاء اولیه ائتلاف و برخی اعضاء مجمع عمومی تهران بوده است؛ لیست 30 نفره نهایی جهت معرفی به مردم عزیز و انقلابی تهران بزرگ انتخاب شدند.

7- لزوم حفظ وحدت در امر انتخابات و پرهیز و از تفرقه و تشتت

طبعاً اگر هر یک از شرکت کنندگان در مباحث و نظرسنجی ها به تنهایی بخواهد یک لیست 30 نفره از داوطلبانی که از نظر خودش اصلح هستند؛ را انتخاب کند این لیست با لیست نهایی شورای ائتلاف تفاوت هایی خواهد داشت چرا که نظرات، سلایق و شاخص های افراد با یکدیگر تفاوت دارند. اما خروجی نهایی این لیست 30 نفره حاصل صدها و بل هزاران ساعت جلسه، بحث و گفتگو میان احزاب و چهره های مختلف و حاصل خرد جمعی تقریباً تمامی احزاب و جریانات انقلابی است؛ از این رو نباید به دلایلی مانند اینکه ما با برخی از اعضاء لیست موافق نیستیم یا باور به اینکه افرادی اصلح تر از این افراد نیز وجود دارند و ... از رای دادن به تمامی افراد لیست شانه خالی کرد.
تاکید بر سلیقه شخصی بجای توجه به خرد جمعی، می تواند نیروهای انقلابی را دچار تشتت و تفرقه ساخته و خدایی نکرده موجب این شود که افراد غیر انقلابی، لیبرال، وابسته به غرب و ... بر سر کار آیند و اوضاع برخی مجالس گذاشته مانند مجلس ششم تکرار شود.

8- تقاضای انصراف دادن نامزدهای جریان انقلابی که در لیست نهایی 30 نفره قرار نگرفتند

برادران، خواهران و مومنینی که ابتدا در لیست 159 نفره یا در مرحله بعد در لیست 90 نفره قرار گرفتند؛ اما وارد لیست نهایی 30 نفره نشدند؛ ضمن تشکر و قدردانی از زحماتشان و اینکه اجرشان قطعاً در درگاه الهی بدلیل انجام تکلیف خویش و ادای دین نسبت به انقلاب و نظام اسلامی محفوظ خواهد بود؛ تقاضای برادرانه و اکید می کنیم با انصراف و کناره گیری خویش به نفع شورای ائتلاف، کار را تکمیل و به وحدت جریانات و نیروهای انقلابی بیش از پیش کمک نمایند.

در پایان جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن دعوت از تمامی مردم عزیز ایران اسلامی به حضور گسترده و پرشور پای صندوق های رای که نابودکننده امیدهای واهی دشمنان اسلام و نظام اسلامی است؛ از تمامی نیروهای انقلاب و افرادی که دل در گرو انقلاب و آرمان های انقلاب دارند؛ دعوت می شود با رای دادن به تمامی 30 نفر لیست نهایی شورای ائتلاف، زمینه تشکیل مجلسی قوی، انقلابی و کارآمد را فراهم کنند تا مسیر نیل به تعالی و آرمان های انقلاب و سیاست های رهبری معظم انقلاب اسلامی بویژه سیاست های بیانیه گام دوم انقلاب که هم اکنون در آغازین سال های شروع آنها قرار داریم؛ بیش از پیش فراهم آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول