اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازداشت بیش از ۲۰۰ نفر در ترکیه به اتهامات امنیتی و تروریستی

نیروهای امنیتی ترکیه امروز طی عملیات‌های گسترده در سراسر این کشور، بیش از ۲۰۰ نفر را به اتهامات امنیتی و تروریستی بازداشت کردند.

بازداشت بیش از ۲۰۰ نفر در ترکیه به اتهامات امنیتی و تروریستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تلاش‌های دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه برای از سر راه برداشتن مخالفان خود، امروز (سه‌شنبه) حداقل ۲۰۰ نفر به بهانه ارتباط با گروه‌های تروریستی بازداشت شدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»،  دادستانی‌های استان‌های مختلف ترکیه برای حدود ۷۰۰ نفر، از جمله خدمه کنونی ارتش و کارکنان وزارت دادگستری این کشور، حکم بازداشت صادر کردند.

اتهام این افراد ارتباط با سازمان «فتح‌الله گولن» (واعظ و اپوزیسیون آمریکانشین دولت ترکیه که به دست داشتن در کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ متهم شده است)، ارتباط با گروهک حزب کارگران کردستان «پ.ک.ک» (که از نظر ترکیه تروریستی است) و همچنین همکاری با گروه تروریستی داعش اعلام شده است.

نیروهای امنیتی ترکیه نیز از صبح امروز عملیات‌های گسترده‌ای را در چندین استان از جمله آنکارا، حکاری، بورسا و ازمیر برای بازداشت این افراد آغاز کردند و این عملیات‌ها هنوز ادامه دارد.

به نوشته رویترز، از صد و پنجاه و هفت نفر نظامی نیروهای مسلح ترکیه که دادستانی آنکارا برای آنها حکم بازداشت صادر کرده، تا کنون حدود ۱۰۱ نفر بازداشت شدند.

به نوشته روزنامه «حریّت» ۲۹ مظنون به عضویت در سازمان گولن نیز که به مرکز فرماندهی نیروی زمینی ترکیه نفوذ کرده بودند، بازداشت شدند.

بر این اساس، ۵۰ نفر از کارکنان وزارت دادگستری ترکیه در پانزده شهر نیز به اتهام همکاری با عاملان کودتای چهار سال پیش بازداشت شدند.

خبرگزاری «آناتولی» نیز گزارش داد که ۲۳ نفر در استان حکاری به اتهام ارتباط با گروهک تروریستی پ.ک.ک بازداشت شدند.

بر این اساس، مظنونان دستگیر شده در شبکه‌های اجتماعی برای پ.ک.ک تبلیغ کرده، در فعالیت‌های تروریستی دخیل بوده و به افراد این گروه کمک می‌کردند. همچنین از این افراد یک قبضه سلاح کلاشنیکف AK-47 کشف و ضبط شده است.

آناتولی در خبر دیگری نوشت نیروهای امنیتی ترکیه، چهار مظنون داعشی را در استان بورسا بازداشت کردند که یکی از آنها از سرکرده‌های ارشد این گروه تروریستی بود.

این سرکرده داعش که با نام اختصاری «ی. الف. الف» و لقب «ابو تقی الشامی» معرفی شده، اهل دیرالزور واقع در سوریه بوده و اغلب در کلیپ‌های ویدئویی که داعش از اعدام گروگان‌های خود منتشر می‌کرد، دیده شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول