اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

اجرای نقشه راه صنعت گوهر سنگ از سال آینده

رئیس هیات عامل ایمیدرو از اجرای نقشه راه صنعت گوهر سنگ از سال 99 خبر داد.

اجرای نقشه راه صنعت گوهر سنگ از سال آینده

عباس جعفری- به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور در جلسه رفع چالش های فرآروی توسعه صنعت گوهر سنگ با اشاره به نقشه راه صنعت گوهر سنگ، اظهار داشت: در استراتژی های تدوین شده، ضرورت های این حوزه شامل تشکیل بازارچه، صادرات، مرکز آموزشی، ریسک ها، تجهیز معادن، استانداردهای آموزشی، ارتباطات، ذی‌نفعان، تسهیلات و غیره برای تعیین نقشه راه نهایی می شود.

وی ادامه داد: نقشه راه صنعت گوهر سنگ برای 2 دوره زمانی (1399 تا 1405 و 1405 تا 1410) تدوین می شود و در دوره نخست، اصلاح ساختار کلان صنعت، توسعه زیرساخت ها و بهبود فضای کسب و کار، توسعه منابع تامین سنگ خام و توسعه مدیریت و منابع انسانی انجام خواهد شد.

غریب پور اظهار داشت: بر اساس نقشه راه در دوره دوم، توسعه سرمایه گذاری و تولید و توسعه بازار داخلی، منطقه‌ای و جهانی پیگیری خواهد شد. همچنین در نقشه راه، ایجاد شورای عالی گوهر سنگ و تاسیس خانه گوهر ایران برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: این صنعت، با هزینه کم (حدود 10 تا 12 میلیون تومان) می تواند اشتغال مناسبی در کشور ایجاد کند و نیاز به زمان و مکان خاصی ندارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به برگزاری گردهمایی واکاوی چالش ها و راهکارهای توسعه هنر صنعت گوهر سنگ‌ها در 14 اسفند امسال گفت: برنامه ریزی های لازم برای این منظور با همکاری ایمیدرو، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و خانه معدن انجام شده است.

وی ادامه داد: در این گردهمایی ضمن ارائه گزارش توسط 4 کمیته تخصصی تعریف شده، استراتژی و برنامه‌های عملیاتی به روز رسانی شده در این صنعت، راهکارهای علمی و عملی ارائه خواهد شد.

غریب پور خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی، همچنین رئیس کنفدراسیون جهانی جواهرات (CIBJO) به صورت وبینار (webinar) در همایش شرکت خواهد کرد و قرار است 10 سوال کلیدی در حوزه صنعت گوهر سنگ ها و جواهرات از وی پرسیده و پاسخ او به عنوان راهکار ارائه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول