اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

«میدان بهارستان» به سمت شفافیت حرکت می‌کند/ برنامه‌ای برای ایجاد آگاهی

یک نماینده مجلس گفت: گفت‌وگو و باز کردن مسیر بهترین روشی است که به سمت آگاهی برویم و مردم را به صورت شفاف در جریان امور قرار بدهیم.

«میدان بهارستان» به سمت شفافیت حرکت می‌کند/ برنامه‌ای برای ایجاد آگاهی

«اصغر مسعودی» نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس در نی ریز و استهبان در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره برنامه «میدان بهارستان» که این شب‌ها با اجرای محمد سلوکی از شبکه دو سیما پخش می‌شود،‌ گفت: اینکه تلویزیون به سمتی رفته که در راستای برطرف شدن مشکلات باشد، خیلی خوب است و بهره‌گیری از نظرات کارشناسان نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 

وی ادامه داد: گفت‌وگو و باز کردن مسیر بهترین روشی است که به سمت آگاهی برویم و مردم را به صورت شفاف در جریان امور قرار بدهیم. یکی از این برنامه‌ها نیز «میدان بهارستان» است که خوشبختانه مسیر خوبی را در پیش گرفته و توانسته نقش خود را در راستای آگاهی دهی درست انجام دهد.

مسعودی اظهارداشت: هر چه مردم آگاه‌تر باشند، به نفع جامعه است. زمانی می‌توانیم جامعه‌ای ایده آل داشته باشیم که مردم‌مان آگاهی کاملی درباره مسائل داشته باشند تا بتوانند انتخاب درستی داشته باشند. متاسفانه در حال حاضر فضایی که الان شاهدش هستیم، خیلی شفاف نیست و اگر اخلاق و عقل و منطق به روشنی برای مردم تبیین نشود، نمی‌توانیم شاهد مجلس ایده‌آل باشیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: امیدوارم برنامه‌های تلویزیونی نظیر «میدان بهارستان» بتوانند این مسیر شناخت را برای مردم تسهیل کنند و تا در نهایت بتوانیم شاهد بهترین انتخاب‌ها از سوی مردم باشیم. 

به گزارش فارس، در برنامه تلویزیونی «میدان بهارستان» افراد با توجه به تجربیاتی که در نهاد‌های مختلف به دست آورده‌اند در راستای برطرف شدن مشکلات و تسهیل مسیر پیش رو به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند. کارشناسان غالباً مدیران سازمان‌ها، نهاد‌ها یا بازنشستگان و پیشکسوتان هر حوزه‌ هستند که با توجه به مجرب بودن هر یک در حوزه فعالیتشان به این برنامه دعوت شده‌اند. بررسی تاریخچه ۱۰ دوره گذشته مجلس، مناظره خیابانی با حضور شهروندان درباره انتخابات از دیگر بخش‌های این برنامه است.

در بخش دیگر برنامه، مهمانان که اغلب از مدیران سازمان‌ها، نهاد‌ها و ... هستند، دیدگاه و نظرات خود را در خصوص گام دوم مطرح می‌کنند و اقداماتی که قرار است نهاد و سازمان مربوطه آن‌ها در این باره انجام دهد، مطرح می‌شود. مجموعه گفت‌وگوهای این برنامه بر اساس خردگرایی و روشن‌گری پیرامون کارکردهای مجلس و شاخصه‌های نمایندگان اصلح است و سعی شده تا جایی که امکان دارد از کلیشه و تهییجی بودن دور باشد.

این برنامه همچنین میان برنامه‌هایی پخش می‌کند که یکی از آن‌ها مناظره است که دو نفر درباره دیدگاهشان درباره مجلس یازدهم، کاستی‌ها و اشکالات برخی قوانین، انتخاب اصلح و تبلیغات بحث و گفت و گو می‌کنند.

«میدان بهارستان» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه‌کنندگی مرتضی یعقوبی و اجرای محمد سلوکی است که در ۱۸ قسمت ۴۰ دقیقه ای تهیه و تولید شده و یک شنبه‌ها، سه شنبه‌ها، پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول