اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

سومین سرپرست سازمان ورزش شهرداری هم استعفا کرد/ انتخاب آقای مدیر این بار با فراخوان

مجید رباطی سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران دقایقی پیش استعفا کرد و قرار است آقای رئیس این بار از طریق فراخوان اعلام شود.

سومین سرپرست سازمان ورزش شهرداری هم استعفا کرد/ انتخاب آقای مدیر این بار با فراخوان

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، مجید رباطی سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران دقایقی پیش استعفا داد.

مجید رباطی در 19 اسفند 97 با حکم جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به عنوان سرپرست سازمان ورزش شهر تهران منصوب شد. 

در حکم رباطی آمده است نظر به تعهد، شایستگی و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به سمت سرپرست سازمان ورزش منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از پروردگار یکتا و در راستای تحقق شعار «تهران شهری برای همه» و همچنین با بهره‌گیری از استعداد و توانمندی نیروهای لایق، متخصص و متعهد شهرداری تهران موجبات خدمت‌رسانی مفید و مؤثر به شهروندان را فراهم آورید.

بر اساس این گزارش، از سال 96 و با روی کار آمدن مدیریت فعلی شهرداری، حواشی زیادی بر سر کرسی ریاست سازمان ورزش در شهرداری تهران رخ داد. 

افشانی در دقایق پایانی حضورش رئیس سازمان ورزش را تغییر داد

محمد صادق حسنی که رئیس اسبق این سازمان بود در دقایق پایانی حضور محمدعلی افشانی شهردار وقت تهران ناگهان برکنار شد و حسین پیرانی جایگزین وی شد. 

محمدعلی افشانی شهردار اسبق تهران در لحظات پایانی حضورش در شهرداری عزل و نصب‌های زیادی انجام داد که باعث شد صدای برخی از اعضای شورا و شهرداری در بیاید. یکی از این انتصابات، انتخاب پیرانی به جای حسنی در سازمان ورزش بود.

محمدعلی افشانی به دلیل مصوبه مجلس در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان مجبور شد شهرداری تهران را ترک کند اما همچنان دعوا بر سر صندلی ریاست سازمان ورزش ادامه داشت. 

سرپرست جدید نیامده رفت

پیرانی به سر کار نیامد، چند روزی گذشت تا اینکه ولی‌الله شجاع‌پوریان معاون اجتماعی شهرداری تهران طی حکمی ندا شهرزاد را به عنوان سرپرست جدید سازمان ورزش منصوب کرد. 

مدت کوتاهی گذشت تا اینکه در اسفند سال گذشته محمدرضا جوادی یگانه معاون جدید امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجید رباطی را به عنوان سرپرست این سازمان منصوب کرد.

سرپرست پشت سرپرست برای این سازمان انتخاب می‌شد تا جایی که حجت نظری عضو شورای شهر تهران در این باره به پیروز حناچی تذکر داد و گفت: در یک سال سه انتخاب برای سازمان ورزش صورت گرفته است و اگر این روندها ادامه پیدا کند و توجهی به تذکرهای اعضای شورا نشود صلاحیت خود شهردار نیز ممکن است از سوی شورای شهر زیر سؤال برود.

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران هم معتقد بود که این اتفاق‌ها مبارک و خوشایند نیست و به عنوان یک عضو شورا با این موضوع مخالفت کرد و معتقد بود که اگر قرار است سازمان ورزش با سرپرست اداره شود که همان سرپرست قبلی مشغول به کار خواهد بود.

 

وی در ادامه گفت: همکاران در صحن علنی به حناچی شهردار تهران در این باره بارها به شهردار تهران تذکر دادند. انتخاب سرپرست عموماً زمانی صورت می‌گیرد که شرایط فورس ماژور باشد و با توجه به شرایط فعلی هیچ گونه نیازی در تغییر سرپرست و انتخاب یک سرپرست جدید نبود. جالب است که سرپرست قبلی نیز در زمان آقای حناچی انتخاب شده بود بنابراین توصیه می‌کنیم که افراد بهتر است حکم دائم دریافت کنند نه اینکه به عنوان سرپرست مشغول به فعالیت در سازمان‌های مربوطه شوند.

یک سال گذشت و همچنان رباطی به عنوان سرپرست سازمان ورزش مشغول به فعالیت بود تا اینکه به یکباره ظهر امروز اعلام شد که فراخوانی برای مدیرعاملی سازمان ورزش از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ارائه شده و از افرادی که در این زمینه تخصص داشتند درخواست کردند در این فراخوان شرکت کنند. فراخوان در حالی منتشر شد که رباطی در سازمان ورزش به عنوان سرپرست در حال فعالیت بود و حتی برنامه های اجرایی سال آینده سازمان را تدوین کرده بود. بعد از انتشار فراخوان رباطی در نامه ای خطاب به محمد رضا جوادی یگانه معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از سمت خود استعفا داد.

در متن فراخوان شهرداری تهران آمده است: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نظر دارد از بین مدیران رسمی یا قراردادی شهرداری تهران که سابقه مدیریت مرتبط با حوزه ورزش دارند، نسبت به انتخاب مدیرعامل سازمان ورزش، با شرایط ذیل اقدام کند؛  دارا بودن صلاحیت های عمومی و اختصاصی مطابق تعریف و مفاد دستورالعمل جامع انتصاب مدیران شهرداری تهران، حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته های مرتبط با وظایف و ماموریت های سازمان ورزش، دارای حداقل پنج سال سابقه مدیریتی و اجرایی مرتبط، دارای حداقل یک سال سابقه مدیریت در پست های مراتب 15 و بالاتر در شهرداری تهران.

در فراخوان آمده است: انتظار می‌رود داوطلبان نسبت به عملکرد سازمان ورزش شهرداری تهران، قابلیت ها، امکانات و ظرفیت های آن اشراف کافی داشته و بتوانند برنامه های اجرایی خود را به منظور پیشبرد اهداف و بهبود کارایی این سازمان ارائه دهند. همچنین داوطلبان متصدی این پست جهت اعلام آمادگی و ورود به فرآیند ارزیابی لازم است حداکثر تا تاریخ ششم اسفند نسبت به ارسال رزومه خود به پست الکترونیک info@farhangi.tehran.ir اقدام کنند. همچنین پس از بررسی، از واجدین شرایط برای ارایه نگرش راهبردی و برنامه های اجرایی جهت ارزیابی نهایی دعوت به عمل خواهد آمد.

بر اساس این گزارش،  در مهر امسال حسینی‌منش مدیر ستاد معاینه فنی شهر تهران تغییر کرد و پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل ترافیک وقت شهرداری تهران خبر داد که قرار است مدیرعامل جدید از طریق فراخوان عمومی انتخاب شود. 

وی در ادامه گفته بود که در راستای راهبرد شایسته‌گزینی در شهرداری تهران این اقدام صورت می‌گیرد و معتقدیم از طریق فراخوان هر کسی که توانمندی، تخصص فنی و علمی لازم را در این زمینه دارد می‌تواند سوابق خود را برای ما ارسال کند تا در کمیته ویژه بررسی شود.

بعد از رفتن حسینی‌منش، مقدم سرپرست ستاد مرکزی معاینه فنی شد تا فراخوان برگزار شود. تا اینکه در 13 بهمن ماه امسال خبر رسید که پیروز حناچی شهردار تهران در حکمی حسین مقدم را که سرپرست ستاد مرکز معاینه فنی خودرو بود به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد. 

بر اساس این گزارش، مدتی است که باب شده در شهرداری از طریق فراخوان مدیران منصوب شوند. در فراخوان قبلی که سرپرست ستاد مدیر شد حال معلوم نیست که در فراخوان جدید که برای سازمان ورزش است چه اتفاقی رخ دهد.این برای اولین بار است که رد شهرداری تهران مدیری یک سال بر سمند قدرت است و به یک باره برای جایگزنش فراخوان می دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول