اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

برنامه‌ریزی برای تولید 80 درصد مواد اولیه دارو در سال آینده

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حدود 70 درصد مواد اولیه دارو در کشور تولید می‌شود، گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان این دولت، این رقم را به 80 درصد برسانیم.

برنامه‌ریزی برای تولید 80 درصد مواد اولیه دارو در سال آینده

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در نشست خبری که به مناسبت دومین نمایشگاه فارمکس برگزار شد، اظهار داشت: سندیکای تولید مواد اولیه دارویی و شیمیایی طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی را برای راه‌اندازی نمایشگاه فارمکس به کار گرفته است و ما هیچ وقت تصور نمی‌کردیم که پس از برگزار شدن دور اول این نمایشگاه شاهد دور دوم آن باشیم و امیدواریم بتوانیم این نمایشگاه را در سطح منطقه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: ما در حوزه تولید مواد اولیه دارویی و شیمیایی نسبت به سایر کشورهای منطقه از مزیت نسبی برخوردار هستیم و سرمایه‌گذاری در این حوزه به عنوان حوزه‌ای استراتژیک در درازمدت سودمند خواهد بود.

جهانپور تصریح کرد: تولید دارو و مواد اولیه با اقتصاد مقاومتی پیوند خورده است، به دلیل اینکه شرایط کشور ما به گونه‌ای است که باید به دنبال تقویت رویکرد اقتصاد مقاومتی باشیم.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: در سال 57 تولید مواد اولیه و دارویی در کشور ما حدودا صفر بود، اما امروز 67 درصد مواد اولیه داروها در کشور تولید می‌شود که امیدواریم این رقم تا پایان این دولت به 80 درصد برسد.

وی گفت: حوزه تولید مواد اولیه دارو، یک حوزه استراتژیک است که در روابط بین‌الملل دستان ما را بازتر خواهد کرد.

جهانپور در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه فارمکس افزود: زنجیره نمایشگاهی در حوزه محصولات سلامت‌محور در کشور تکمیل شده است و نمایشگاه فارمکس می‌تواند زمینه را برای تقویت تولید مواد اولیه دارو فراهم کند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پایان گفت: قسمت اعظم فهرست دارویی تحت پوشش بیمه قرار دارد و بیمه 91 درصد هزینه‌ داروها را پوشش می‌دهد و ما می‌توانیم اعلام کنیم در حوزه سلامت و بالاخص حوزه دارو جزو ارزان‌ترین کشورهای دنیا هستیم.

به گزارش فارس، دومین نمایشگاه فارمکس ششم الی هشتم اسفندماه در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول