اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

خودکفایی کشور در زمینه تولید محصولات بسته‌بندی دارو

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته‌بندی دارویی گفت: در حال حاضر دسترسی به دارو در تمام مناطق کشور حتی نقاط مرزی به خوبی انجام می‌شود و در زمینه تأمین دارو مشکل نگران‌کننده‌ای وجود ندارد.

خودکفایی کشور در زمینه تولید محصولات بسته‌بندی دارو

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، فرامرز اختراعی رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته بندی دارویی در نشست خبری که به مناسبت دومین نمایشگاه فارمکس برگزار شد، با بیان اینکه طی چند سال گذشته نگرانی‌های زیادی از بابت تحریم دارو در کشور وجود داشت، اظهار داشت: باید به این موضوع توجه کنیم که تحریم‌ها از اوایل انقلاب وجود داشته است و همین موضوع باعث شد که داروسازان و صنعتگران کشور تلاش خود را برای خودکفایی در این صنعت به کار گیرند و ما توانستیم به تحریم‌ها به عنوان فرصت نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری رقم کمبودهای دارویی کشور علی‌رغم تحریم‌ها کاهش پیدا کرده است، گفت: در این راستا توانستیم 60 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشته باشیم.

اختراعی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 25 درصد داروهای مورد نیاز کشور توسط کمپانی‌های داخلی آن هم به صورت مونتاژ تولید می‌شد اما امروز وابستگی ما به کشورهای خارجی برای تولید دارو به شدت کاهش پیدا کرده است و 97 درصد داروهای مورد نیاز را تولید می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم اعلام کنیم که علی‌رغم برخی مشکلات در تولید دارو به مرحله خودکفایی رسیده‌ایم و برخی مشتقات خونی و داروهایی مانند انسولین را تولید خواهیم کرد.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته بندی دارویی ادامه داد: هیچ یک از کشورهای منطقه در باورش هم نمی‌گنجد که بتواند مواد مؤثره دارو را بسازد و ما نیز در اوایل کار با این صنعت پیچیده غریبه بودیم به دلیل اینکه حوزه شیمیایی پیچیده‌ترین محصولات را تولید می‌کند و ما با اتکا به توان متخصصان داخلی توانستیم 70 درصد مواد موثره دارویی را در کشور تولید کنیم.

اختراعی با اشاره به خودکفایی کشور در زمینه تولید مواد بسته‌بندی دارو گفت: صد درصد نیاز کشور در زمینه تولید محصولات بسته‌بندی دارو انجام شده است.

وی ادامه داد: برای تولید مواد اولیه ما نیازمند منابع گیاهی، نفتی و معدنی هستیم که از این ظرفیت در کشور برخورداریم و برگزاری نمایشگاه فارمکس کمک خواهد کرد که در زمینه تولید مواد اولیه دارو بهتر عمل کنیم تا بتوانیم با سرعت بیشتری در این حوزه رشد کنیم.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته بندی دارویی با بیان اینکه در حال حاضر در تمام مناطق کشور حتی مناطق مرزی مردم مشکلی در زمینه دسترسی به داروها ندارند، اظهار داشت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در حوزه دارو نیز نگرانی زیادی وجود ندارد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول