اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سلامت انتخابات و رعایت حقوق رأی‌دهندگان ضروری است

فرماندار اصفهان گفت: ضرورت سلامت انتخابات و رعایت حقوق رأی‌دهندگان امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و نگرانی و مشکلی برای برگزاری انتخابات در اصفهان وجود ندارد.

سلامت انتخابات و رعایت حقوق رأی‌دهندگان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین سیستانی بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای هیأت‌های اجرایی با استاندار اظهار کرد: تعداد 19 ستاد انتخاباتی رد سطح شهرستان شکل گرفته و در هر ستادی 4 یا 5 نفر به عنوان مسؤولان ستاد فعالیت می‌کنند، عوامل دیگری هم در ستادها حضور دارند و به طور متوسط 50 تا 60 شعبه در حوزه فعالیت هر ستاد قرار می‌گیرد، این فعالیت‌ها از ماه‌های پیش انجام شده است، اعضای شعب اخذ رأی، نمایندگان فرماندار انتخاب، کسری بازرسان بر طرف شده و هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی صورت گرفته است.

فرماندار اصفهان افزود: بر اساس برآوردها و رصدهای انجام شده پیش‌بینی می‌شود نگرانی از جهت برگزاری انتخابات وجود ندارد و در روند انجام کارها با مشکلی روبرو نخواهیم بود، برگزاری انتخابات در 904 شعبه اخذ رأی و 5 حوزه فرعی بخشداری جلگه یا هرند، کوهپایه، ورزنه یا بن رود، جرقویه سفلی و جرقویه علیا و رامشه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مراحل برگزاری انتخابات از 10 آذر ماه امسال طبق روال قانونی انجام شد، با شروع ثبت‌نام، هیأت‌های اجرایی نیز شکل گرفت، البته هیأت اجرایی در مرکز حوزه انتخاب با تأخیر انجام شد اما در همان زمان اندک همه اقدامات لازم صورت گرفت، تعداد 475 نفر اقدام به ثبت‌نام کردند و پس از آن بررسی صلاحیت‌ها انجام شد.

سیستانی عنوان کرد: پس از بررسی صلاحیت‌ها و طی مراحل مختلف از میان تعداد 403 نفر مرد و 72 نفر زن صلاحیت تعداد 95 نفر تأیید شد، آن چه در 21 بهمن ماه و پس از انجام روال قانونی و بررسی رد، عدم احراز یا تأیید صلاحیت، انصراف و تغییر حوزه انتخابیه اعلام شد تعداد 141 نفر بودند که در هیأت‌های اجرایی مطرح شد.

فرماندار اصفهان بیان کرد: از میان این 141 نفر در طول این زمان تعدادی ریزش کرد که یا جابه جایی حوزه انتخابیه و یا انصراف بوده است و در نهایت امروز 102 نفر کاندیدای واجد شرایط برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی را در شهرستان اصفهان داریم.

وی ادامه داد: در حوزه پشتیبانی ساماندهی 25 هزار نفر انجام می‌شود و تمهیدات لازم اندیشیده شده، با وجود محدودیت در تأمین اعتبارات تدارکات لازم صورت گرفته، ستادهای 19 گانه با پیگیری امورات اقدامات لازم را انجام دادند، با حضور نیروهای متخصص و کارآمد در حوزه فناوری اطلاعات مشکل خاصی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی شعب وجود ندارد و برنامه‌های لازم نیز در سطح شهر برگزار شده است.

سیستانی تأکید کرد: ضرورت سلامت انتخابات و رعایت حقوق رأی‌دهندگان امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و امیدواریم با توجه به حضور تیم قوی هیأت اجرایی در مرکز حوزه انتخابیه انتخابات پرشوری را برگزار کنیم.

مدیون سردارانی هستیم که اجازه ورود چکمه‌های دشمن به ایران را نداند

موبد بهزاد نیک دین، نماینده جامعه زرتشتیان در اصفهان در ادامه این جلسه بیان کرد: این‌که امروز ما با این آرامش و امنیت و با اعتقادات و تنوع گوناگون دور هم نشسته‌ایم مدیون آن‌هایی هستیم که از جان خود گذشتند تا ما این گونه در امنیت و برای سرافرازی این سرزمین اهورایی با وحدت دست به دست هم بدهیم و جایگاه واقعی خود را نشان دهیم.

نماینده جامعه زرتشتیان در اصفهان تصریح کرد: ما ایرانی‌ها دو فرهنگ و بینشِ هویت ایرانی و هویت اسلامی ایران که درهم‌تنیده است را یدک می‌کشیم، ما آریوبرزن‌ها، سردار سورنا، آرش کمانگیر، بابک خرمدین‌ها، حسین فهمیده، همت، حججی و سردار سلیمانی‌ها را داشتیم، عزیزانی که از این مرزها فراتر رفتند از جان خود گذشتند و اتهاماتی را به آن‌ها زدند زیرا که اجازه ندادند چکمه‌های وحشی داعشی‌ها به این سرزمین وارد شود.

وی اذعان داشت: ما مدیون آن‌ها هستیم و باید این حماسه را زنده نگه داریم، هدف از انقلاب هویت شناسی و شناساندن جایگاه ما بود، سازمان ملل و حقوق بشری که غربی‌ها به آن می‌نازند را ما 3 هزار سال قبل داشتیم و دشمن عددی نیست که بخواهد جلوی فرهنگ هویت و بینش ایران عرض اندام کند.

بار فرماندار اصفهان باید سبک شود

عبدالله کوپایی نیز  در این دیدار با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در خصوص اختصاص فرمانداری به بخش‌هایی از شرق شهرستان اصفهان، بیان کرد: همیشه مخالف گسترش بیش از حد شهرستان‌ها و استان‌ها بودم حتی زمانی که استاندار خراسان بودم در آخرین روزهای استانداری‌ام و بعد از مطالعات زیاد نامه‌ای را برای رئیس شورای عالی امنیت ملی و رئیس‌جمهور وقت مبنی بر علت مخالفتم با تقسیم استان خراسان نوشتم اما در نهایت این استان تقسیم شد.

استاندار سابق خراسان و اصفهان تأکید کرد: اما با همه این اعتقاداتم در نتیجه مطالعاتی که انجام دادم نیاز است که بار فرمانداری اصفهان سبک شود و تعدادی از بخش‌ها تبدیل به شهرستان شود.

در انتخابات رعایت قانون و رأی مردم اصل است

در پایان علی اصفهانی، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان بیان کرد: آن چه بران وحدت نظر داریم اتحاد و همدلی است، ملاک ما در همه موارد و فصل الخطاب ما قانون است و وظیفه ماست که بر طبق قانون عمل کنیم، هیچ جناحی برای ما مهم نیست و اصل رعایت قانون و رأی مردم است، اگر بتوانیم بر این مبنایش برویم مشکلی پیش نخواهد آمد و حرکات ما قابل دفاع خواهد بود.

انتهای پیام/63095/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول