اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رودررو با کاندیدای رشت: پاسخگویی ۵ کاندیدا در حوزه شفافیت مالی و سیاست

عاشری، کربلایی، منصوری، سهرابی طالمی، و برادران رحمانی پنج کاندیدایی بودند که با حضور در جمع دانشجویان به سؤالات آنان در حوزه‌های اقتصادی، شفافیت مالی و سیاست پاسخ گفتند.

رودررو با کاندیدای رشت: پاسخگویی ۵ کاندیدا در حوزه شفافیت مالی و سیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ظهر امروز نشست پنج‌ تن از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید چمران در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست نامزدهای انتخابات مجلس هرکدام به مدت دو دقیقه به سؤالاتی که از پیش در اختیارشان قرار گرفته بود پاسخ داده و مواضع خود را در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بیان کردند.

 

 عاشری: هیچ‌کس به اندازه من دارایی خود را شفاف اعلام نکرد

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رشت، در پاسخ به سؤالات مطروحه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهید چمران رشت با اشاره به اولویتش را برای حضور در انتخابات قانون‌گذاری و پیگیری مسائل مربوط در حوزه انتخابیه اظهار کرد: وظیفه من همچون سایر نمایندگان پیگیری سیاست‌های نظام در قالب قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای آن است.

رضا عاشری با اشاره به پاداش‌های بدون حد و ضابطه برخی از شرکت‌ها ازجمله شرکت‌های نفتی و صنایع، افزود: مجلس باید با تشکیل هیئت تحقیق و تفحص و گرفتن مچ دزدان منابع آزادشده را به بیت‌المال برگرداند تا در بخش سلامت، آموزش و عمران جامعه هزینه شود.

وی با اشاره به موضوع پسماند سراوان، گفت: حل ریشه‌ای مشکل سراوان اولویت دیگر من است و باید با تأمین اعتبار دولتی نهایتاً طی دو سال آینده تکمیل شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی معضل دیگر استان را بیکاری برشمرد و افزود: باید زمینه سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تسهیل شود تا این استان همچون استان همسایه مازندران رونق بگیرد.

عاشری با اشاره به اصل شفافیت مالی نامزدهای انتخاباتی و ضرورت اعلام دارایی‌های داوطلبین انتخابات مجلس گفت: هیچ‌کس به‌اندازه من دارایی خود را شفاف اعلام نکرده چون من علاوه بر اعلام دارایی‌ها میزان پرداختی خمس و زکات خود را نیز بیان کرده‌ام.

وی با اشاره به پیوستن ایران به FATF بیان کرد: اطلاعات تخصصی در این زمینه ندارم اما با هرگونه لایحه‌ای که موجب استعمار و استثمار جمهوری اسلامی بشود و دشمن را بر کشور مسلط کند، به‌شدت مخالف هستم.

نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان رشت با اشاره به موضوع فتنه ۸۸ و ضرورت تبری جستن از فتنه‌گران‌ تصریح کرد: در انتخابات و پس‌ازآن ما در کف خیابان بودیم و از کشور و نظام دفاع کردیم، در ایام فتنه بسیاری خود را باختند و مصلحت‌اندیشی نکردند که در پی آن کشور را بیش از یک سال به آشوب کشیدند که هیچ‌گاه به نفع ما نبود؛ ازاین‌رو است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند فتنه ۸۸ واقعاً فتنه بود.

عاشری در پاسخ به سؤال دانشجویان مبنی بر اینکه در صورت انتخاب در کدام کمیسیون فعالیت خواهد کرد، گفت: در رشته عمران متخصص هستم و قوانین و‌ خلأهای قانونی آن را می‌دانم ازاین‌رو در کمیسیون عمران عضو خواهم شد.

کربلایی: مانده‌حساب بانکی‌ام صفر است

یکی دیگر از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت در بیان اولویت‌هایش برای ورود به خانه ملت اظهار کرد: در مبارزه با فساد اداری و مالی باید نمایندگان کار اساسی انجام دهند و پایش ملی در مجلس صورت بگیرد.

حسن کربلایی با تأکید بر اینکه باید کاری در استان توسط نمایندگان مجلس دنبال شود که کشاورزی برای فعالان آن مقرون‌به‌صرفه شود، افزود: باید برای اوقات بیکاری کشاورزان صنایع تکمیلی و تبدیلی با کمک تسهیلات دولتی و تشکیل شرکت‌های تعاونی در استان ایجاد کرد تا وقت و انرژی کشاورزان هدر نرود.

وی با اشاره به متروکه شدن زیرساخت‌های فیزیکی صنعتی در استان بیان کرد: راه‌اندازی کارخانه‌های متروکه در شهرک‌های صنعتی که منشأ آن ورود قاچاق کالا است باید توسط نمایندگان دنبال شود تا رونق اقتصادی و تولید در کشور جان بگیرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شفافیت مالی نامزدها و نمایندگان مجلس را از محوری‌ترین اصول پاک دستی و اعتماد مردم به آن‌ها دانست و افزود: همه باید در چارچوب شفافیت گام بردارند تا برای همه روشن شود که مثلاً چطور ممکن است یک نامزد انتخابات مجلس تنها در یک چاپخانه ۴۵۰ بنر بزرگ سفارش داده و هزینه‌اش از کجاها تأمین می‌شود.

کربلایی در بیان دارایی‌های خود گفت: تمام دارایی من یک‌دوم یک باب خانه، یک ماشین ال ۹۰ و حساب‌هایی بانکی‌ای با مانده صفر هستند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از انتخابی رشت با اشاره به FATF، گفت: FATF به‌طور کامل در مجامع کلان تصمیم‌گیری جمهوری اسلامی رد شده و معمولاً این‌گونه معاهدات ننگین بوده و برای بستن دست جمهوری اسلامی به ما تحمیل می‌شود.

وی منشأ خاموش شدن فتنه ۸۸ را بصیرت گیلانیان دانست و تصریح کرد: فتنه سال ۸۸ ساخته آمریکا و صهیونیست و باهدف به میدان آوردن مردم با ابزار انتخابات بود و یقیناً کسانی که در آن حضور داشتند فتنه‌گر بودند.

کربلایی با بیان اینکه فتنه اصلی از خارج کشور تشکیل شد و افرادی در داخل برای آمریکایی و رژیم صهیونیستی کارکردند، افزود: استفاده از فتنه‌گران‌ بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب ممنوع است اما برخی‌ها همچنان بر فتنه پافشاری می‌کنند.

کاندید انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمایل به عضویت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز گفت: مایل به حضور در کمیسیون کشاورزی هستم و اگر به هر دلیلی موفق نشدم در کمیسیون اصل نود مجلس حضور خواهم یافت.

منصوری: توزیع ناعادلانه منابع هدفمندی یارانه‌ها

دیگر نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه رشت نیز با تأکید بر لزوم همگرایی وکلا در مجلس و استان اظهار کرد: گام نخست نمایندگان استان باید همگرایی و همکاری ۱۳ وکیل گیلانی برای پیشبرد امور در مقیاس کلان ملی و استانی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد منصوری ماتک با تأکید بر حفظ ظرفیت‌ها و ضرورت مدیریت منابع نیروی انسانی، افزود: نماینده نباید ظرفیت‌ها را حذف کند بلکه باید همه منابع را در جهت پیشبرد توسعه به کار گیرد.

وی با اشاره به چالش‌های حوزه کشاورزی و گردشگری در استان گیلان بیان کرد: چالش‌های حوزه کشاورزی و گردشگری مردم باید شناسایی و توسط نمایندگان حل‌وفصل شود تا برای همیشه نجات اقتصادی گیلانیان میسر شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از توزیع ناعادلانه منابع هدفمندی یارانه‌ها، افزود: باید در جهت هدفمندی یارانه‌ها تلاش کرد تا این منابع در اختیار نیازمندان اصلی که همان فقرا، بازنشستگان، از کار افتادگان و بیماران جامعه است به‌صورت عادلانه قرار بگیرد.

منصوری ماتک با اشاره به وجود فساد اداری در کشور گفت: سیستم اداری در کشورهای توسعه‌یافته به‌تدریج توسط مراجع تصمیم‌ساز  اصلاح‌شده و می‌طلبد سیستم اداری ما اصلاح شود تا جلوی فساد گرفته شود.

وی با اشاره به هزینه‌های انتخاباتی خود در یازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: به‌شخصه دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به‌اضافه ۱۰۰ هزار تومان نیز هزینه باربری در انتخابات هزینه کرده‌ام و بخشی از هزینه‌ها را به‌صورت مشترک با آقایان خرد کیش و عوض نیا سهیم هستم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تشریح دیدگاهش نسبت به fatf، تصریح کرد: کنوانسیون‌های غربی به‌ظاهر دنبال شفافیت مالی هستند درحالی‌که پیوستن ما به آن‌ها به‌نوعی خود تحریمی است و در این خصوص باید از نمایندگان فعلی مجلس پرسیده شود که چرا به رهبر انقلاب نامه نوشتند که به مجمع تشخیص نامه فشار بیاورند تا FATF را بپذیریم.

منصوری ماتک همچنین در خصوص فتنه ۸۸ و تلاش استکبار جهانی برای از بین بردن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: استکبار جهانی از بدو انقلاب اسلامی پیوسته در تلاش است تا جمهوری اسلامی را سرنگون کند اما تاکنون با درایتی که رهبر انقلاب و مردم داشتند، فتنه خاموش شده است.

نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت در پاسخ به اینکه در کدام‌یک از کمیسیون‌های تخصصی پس‌ازآن توسط مردم حضور خواهد یافت، گفت: تحصیلات تکمیلی من در حوزه و دانشگاه مرتبط با حقوق و قضایی است و به همین منظور در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تمایل به عضویت دارم.

طالمی: نماینده باید پشتیبان ولی‌فقیه باشد

یکی دیگر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت، با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات  اصل اساسی است، اظهار کرد: هرچقدر حضور مردم در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی بیشتر باشد، امنیت کشور تضمین خواهد شد.

رحمت‌الله سهرابی طالمی با تأکید بر لزوم دقت و توجه مردم در رأی دادن به نامزدهای انتخابات مجلس گفت: شورای نگهبان از روی یک سری از شاخص‌ها صلاحیت داوطلبان را تائید یا رد می‌کند و به ویژگی‌های نظیر حسادت، دروغ‌گویی و غیبت کاری ندارند و این مردم هستند که باید نامزدها را با دقت برگزینند و به مجلس بفرستند.

وی با تأکید بر اینکه نماینده باید در حل مشکلات ملی و استانی ابتدا شناخت داشته باشد و سپس نسبت به حل آن‌ها بکوشد، گفت: وکیل منتخب مردم باید با تمام اقشار جامعه مرتبط باشد و چالش‌های پیش روی آن‌ها را با مشورت و درک شخصی تشخیص داده و راهکار ارائه کند.

طالمی با تأکید بر اینکه نماینده باید در ابتدا ولایتمدار سپس مردمی باشد، گفت: نماینده باید پشتیبان ولی‌فقیه باشد چون با پیگیری منویات رهبری بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، هرچند در بسیاری از نمایندگان این اصل دیده نمی‌شود.

وی شفافیت مالی نامزدهای انتخابات مجلس را حائز اهمیت دانست و گفت: اگر شفافیت مالی از سوی نامزدها انجام نشود یقیناً با تصویب شفافیت در مجلس مخالفت می‌کنند.

نامزد انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه‌های انتخاباتی بیان کرد: رئیس ستاد انتخاباتی ندارم و معتقدم داشتن اسپانسر مالی نماینده را مدیون اسپانسر می‌کند.

طالمی با اشاره به کنوانسیون‌های FATF و پالرمو، گفت: FATF و پالرمو و سایر قوانین تحمیلی غرب به ایران منسوخ‌شده است و فایده‌ای برای کشور ندارند، فتنه در تعابیر دینی بدتر از قتل است و باید محکمه‌ای ایجاد شود تا فتنه‌گران‌ به مجازات برسند.

این نامزد انتخابات مجلس همچنین بیان کرد که در صورت منتخب شدن از سوی مردم در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس عضو خواهد شد.

رحمانی: شفافیت مالی در کشور وجود ندارد

پنجمین نامزد حاضر در پرسمان دانشجویی دانشگاه شهید چمران رشت نیز با بیان اینکه مطابق قانون اساسی نماینده مجلس ابتدا باید وضع قانون و سپس بر حسن اجرای آن نظارت کند، اظهار کرد: نماینده مردم در مجلس باید در برابر همه ملت خدمتگزار بوده و پس‌ازآن به دنبال منافع استانی باشد.

محمد برادران رحمانی با بیان اینکه اولویت نخست گیلان کشاورزی است و این مهم فاکتور در برابر تحریم‌های ظالمانه است، افزود: ظرفیت موجود در گیلان درزمینهٔ تولید دارو می‌تواند نیازهای دارویی و بخشی از امنیت غذایی کشور را تأمین کند.

وی با اشاره به خلأ شناخت وکلا از کلیات قوانین گفت: نماینده مجلس خود باید قانون‌شناس و قانون دان باشد و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایم برای ورود به مجلس تلاش برای قانون‌شناسی نمایندگان است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دارایی‌ها و هزینه‌های انتخاباتی خود بیان کرد: دو دانگ از خانه مادری به نام من است و ۲۰ میلیون تومان وجه نقد نیز پدرم در اختیارم گذاشته تا برای فعالیت اعضای ستادم هزینه کنم.

برادران رحمانی با بیان اینکه حدود چهار هزار پوستر در ابعاد مختلف چاپ‌شده، گفت: دو ساختمان از سوی دو عضو شورای شهر آقایان رسولی و علوی به جهت جوان بودن در اختیار ما گذاشته‌شده است.

وی با بیان اینکه FATF یک سازوکار بین‌المللی است، افزود: ما باید با فساد داخلی مبارزه کنیم و جویا شویم که فساد مالی در داخل است یا خارج، متأسفانه شفافیت مالی در کشور وجود ندارد و عده‌ای فرارهای مالیاتی میلیاردی دارند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمیسیونی که در صورت انتخاب در مجلس به آن ورود می‌کند، گفت: کمیسیون کشاورزی اولویت نخست من است و اگر این امر اتفاق نیفتاد در کمیسیون حقوقی مجلس عضو خواهم شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول