اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

ذهن کودکان ایرانی بدون توسعه بازار محتوای دیجیتال در کنترل خارجی‌ها خواهد بود

دبیر مجمع ناشران دیجیتال کودکان و نوجوانان گفت: فکر و ذهن کودکان ایرانی، بدون توسعه بازار محتوای دیجیتال کودک و نوجوان، در کنترل خارجی ها خواهد بود.

ذهن کودکان ایرانی بدون توسعه بازار محتوای دیجیتال در کنترل خارجی‌ها خواهد بود

علی محمدپور دبیر مجمع ناشران دیجیتال کودکان و نوجوانان، در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، با اشاره به نمایشگاه توسعه کسب و کارهای دیجیتال کودک ونوجوان، اظهار داشت:‌ این نمایشگاه از از 27 بهمن ماه به صورت کشوری در اصفهان آغاز شده است و تا 30 بهمن ماه ادامه دارد. همچنین در این نمایشگاه 70 شرکت فعال بازار محتوای دیجیتال کشور، حضور دارند.

وی ادامه داد:‌ حدود ۲۴ میلیون ایرانی زیر ۱۸ سال داریم که بازار مصرف بزرگی برای محتوای دیجیتال است که هم اکنون مصرف محتوای دیجیتال بیش از ۸۵ درصد از این جمعیت، از پلتفرم های خارجی است. همچنین آن میزان از پلتفرم های خارجی که ذائقه کاربران ما را می شناسند، خودمان این شناخت را نداریم؛ چرا که فعالیتها روی پلتفرم های خارجی انجام می شود.

مدیر مؤسسه دانش همگانی دانی تصریح کرد: ضرورت دارد مسئولان ذی ربط در تمام سطوح با کمک به رفع موانع توسعه‌ این بازار آینده کودکان و نوجوانان کشورمان را تضمین کنند. همچنین مرکز ملی فضای مجازی ضرورت توجه به این حوزه را با تدوین سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را نشان داده است. 

وی بیان کرد:‌ مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد با برگزاری نمایشگاه تخصصی توسعه کسب و کارهای دیجیتال حوزه کودک و نوجوان سعی در شناسایی ظرفیت‌ها و کمک به فعالان این حوزه دارد، با این حال بدون رفع موانع نمی‌توان موفقیت چندانی به دست آورد. 

دبیر مجمع ناشران دیجیتال کودکان و نوجوانان تصریح کرد:‌ تشکیل مجمع فعالان دیجیتال با هدف همگرایی شرکت‌های فعال این حوزه با همین هدف رفع موانع و ایجاد فرصت های تازه است. اقدام جمعی شرکتها می‌تواند در کنار توجه‌ ویژه مرکز ملی فضای مجازی و مرکز رسانه های دیجیتال به شناسایی موانع و رفع آنها منجر شود. 

وی افزود: در نمایشگاه توسعه کسب و کارهای دیجیتال حوزه کودک و نوجوان نزدیک به 70 شرکت فعال و موثر تولید کننده محتوا و پلتفرم‌های تخصصی حوزه کودک حضور دارند که توانسته باعث همگرایی این شرکتها برای توسعه بازار شود. 

محمدپور اظهار داشت: امیدوارم این بازار چند هزار میلیاردی که هم اکنون بیشترش راکد است و بخشی هم به جیب تولید کنندگان خارجی می رود در داخل ایران فعال شده و باعث توسعه کسب و کارهای ایرانی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول