اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مقابله با تبعیض‌های ناروا نسبت به زنان در مجلس یازدهم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس نظرسنجی‌ها حضور افراد مکتبی و ولایی در مجلس آینده چشمگیرتر خواهد بود و به دنبال از بین بردن تبعیض‌های ناروا در مجلس هستیم تا زنان جایگاه ویژه خود را پیدا کنند.

مقابله با تبعیض‌های ناروا نسبت به زنان در مجلس یازدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور عصر امروز در گردهمایی انتخاباتی در تکیه شاه خراسان با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار الگویی برای همه انسان‌ها از مردان و زنان است، رسول اکرم(ص) به صورت تمام قد در برابر حضرت زهرا(س) می‌ایستاد و بر دستان او بوسه می‌زد.

وی ادامه داد: نحوه برخورد رسول اکرم(ص) با حضرت زهرا(ص) برای ما الگو است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: زنان در جامعه باید جایگاه ویژه خود را پیدا کند، جایگاه والایی که اسلام برای آن‌ها مشخص کرده است، اما برخی با شعارهای پوپولیستی به دنبال کسب رای و تمتع مادی از زنان هستند.

ذوالنور مجلس آینده را بهتر از مجلس فعلی دانست و تصریح کرد: براساس نظرسنجی‌ها حضور افراد مکتبی و ولایی در مجلس آینده چشمگیرتر خواهد بود و به دنبال از بین بردن تبعیض‌های ناروا در مجلس هستیم تا زنان جایگاه ویژه خود را پیدا کنند.

وی ادامه داد: مادران دارای جایگاه خاصی هستند و آن‌ها می‌توانند که در مقام مادری با تربیت فرزندانی والا، دنیا را متحول کنند. زنانی که دچار اضطراب باشند، نمی‌توانند فرزندان صالحی را تربیت کنند.

کاندیدای منتخب شورای هماهنگی اصولگرایان افزود: نگاه ابزاری به زنان در آموزه‌های اسلامی وجود ندارد، ولی بعضی از قوانین تبعیض آمیز است و ضمانت‌های اجرایی برای حفظ حقوق زنان در برخی از قوانین در نظر گرفته نشده است.

ذوالنور زیرساختی ترین و موثرترین عضو جامعه را زنان دانست و تصریح کرد: در مجلس آینده برای تعالی این قشر تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: رفع تبعیض، شفافیت و برخورد با دولت ناکارآمد از اهداف نمایندگان لیست اصولگرایان قم در مجلس خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: امروز غرب در مسیر جهانی شدن، به دنبال تحمیل فرهنگ فاسد و منحط خود و از بین بردن فرهنگ دینی و مذهبی و سنتی است و باید متناسب با وضعیت کنونی به دنبال مقابله با این هجوم فرهنگی دشمن باشیم.

ذوالنور ادامه داد: آنچه که خانواده‌ها را متلاشی کرده، عرصه فضای مجازی است و اگر تحولی در این زمینه نداشته باشیم، زندگی آینده ما نیز در خطر خواهد بود و باید به استقلال در زمینه فضای مجازی برسیم.

انتهای پیام/78004*40/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول