اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اولویت رضایت مردم و رهبری بر رضایت نامزدهای انتخاباتی

فرماندار مشهد گفت: اگر امروز ۳۰۰ نفر در حوزه مشهد و کلات داریم قطعا ۲۹۵نفر پس از رای‌گیری حذف می‌شوند، ما به دنبال رضایتمندی نامزدها نیستیم به دنبال رضایتمندی مردم و رهبری هستیم.

اولویت رضایت مردم و رهبری بر رضایت نامزدهای انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد رضا هاشمی در جلسه‌ای که عصر امروز با حضور اعضای هیات نظارت بر انتخابات شهرستان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه پزشکی امروز با افتخار اعلام‌ می‌کنیم که دومین کشور تولید پنجره مصنوعی قلب‌هستیم، با وجود اینکه قبل از انقلاب به کشورهای هم‌جوار وابسته بودیم الآن در حوزه درمان از برکت جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه رتبه اول را داریم.

فرماندار مشهد خاطر نشان کرد: در کمتر از ۴۰سال هشتمین کشور صادر کننده تسلیحات هستیم و با افتخار اعلام می کنیم که میزان مشارکت مردم ما در انتخابات ۱۳.۸درصد از آمریکا بیشتر است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی امانتدار بود و حق الناس را رعایت کرد، ادامه داد:حاج قاسم اگر مسوولیتی داشت بحث جناح و جناح بندی نداشت.

هاشمی ادامه داد: امام(ره) فرمود مردم جمهوری اسلامی از مردم زمان امیرالمومنین(ع) بهتر هستند، خادمی کردن برای ما مسوولین، امروز بالاترین شان و مسوولیت است و مردم شایسته ترین افراد هستند، گلایه مندی‌هایی نیز دارند که برخی واز آن هه نیز به جا است، ولی مای نظام هستند‌.

وی بالاترین سرمایه نظام را اعتماد مردم دانست و تصریح کرد: باید به بهترین نحو پاسخگو و حافظ امانت مردم باشیم، تنها چیزی که المثنی ندارد اعتماد مردم است، اگرمردم ببینند که فرماندار بی طرف نیست و جانبداری می‌کند قطعا مشارکت کاهش پیدا می کند و وقتی مشارکت پایین بیاید ناوهای آمریکایی نزدیک مرزها می شوند.

فرماندار مشهد افزود: امام صادق(ع) فرمودند که امانتداری و صداقت نشانه مومن است، در خیلی از جاها قانون، قانون تفسیر است ولی تنها جایی که قانون تفسیر نیست قانون انتخابات است و اشاره شده که صد در صد باید قانون رعایت شود.

هاشمی بیان کرد: امانتداری در رای مردم مهم‌ترین امانتداری است و ما موظف هستیم این امانت را به اهلش برسانیم، اگر امروز ۳۰۰نفر در حوزه مشهد و کلات داریم قطعا ۲۹۵نفر حذف می‌شوند و اگر رای بیاورند کسی نمی‌گوید هزاران نفر زمینه را فراهم کردند، ما به دنبال رضایتمندی نامزدها نیستیم به دنبال رضایتمندی مردم و رهبری هستیم.

وی ابراز کرد: ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم و برای خود جهنم نمی‌خریم، اگر همه‌ زیرساخت‌ها فراهم باشد ولی نیروی انسانی نباشد فایده‌ای ندارد.

فرماندار مشهد افزود: در نامه‌ای که وزات کشور برای فرمانداری‌ها ابلاغ کرد نوشته بود فرمانداری‌ها حق دارند سه درصد صندوق‌ها را افزایش دهند و میانگین ۸۵۰صندوق است، ما خوشبختانه ۳۸درصد شعب اخذ رای را در شهرستان مشهد افزایش دادیم در دوره یاردهم هزار و ۵۲۰ شعبه و هشت هزار نیرو داریم.

هاشمی ابراز کرد: تعداد اعضای شعب را هفت نفر پیش بینی کرده‌ایم، هیچ تقلبی رخ نخواهد داد، مردم امانت خود را به دست شما می‌سپارند و باید حافظ آن باشید.

وی تاکید کرد: رهبری امروز در جمع مردم آذربایجان مطالب مهمی را ارائه کردند و چند روز قبل نیز گفتند کسانی که حتی مخالف نظام هستند در انتخابات شرکت کنند.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه چهار هزار و ۲۳ شعبه رای در خراسان رضوی داریم، افزود: فرمانداری مشهد به عنوان مرکز است، اگر شعبه خلوت باشد نباید صندوق را تعطیل کنید و امیدواریم در روز جمعه شاهد حضور حداکثری باشیم.

بالندگی کشور در گرو مجلس مطلوب است

رئیس هیات نظارت بر انتخابات هم در ادامه این جلسه، خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب دو ابر حکومت بر جهان حکومت داشتند که شامل غرب و شرق می شدند، با اندیشه‌های رفیع امام بنیان نظام مقدس اسلامی و در آینده تمدن اسلامی پایه گذاری شد.

محمد ذوقی افزود: مدتی طول نکشید که ساز و کار کمونیست شرق به هم ریخت و دچار نابوی شد، خبر پاشیدگی غرب را نیز رهبری دادند که هم اکنون صدای شکستن استخوان‌های آن به گوش می‌رسد.

وی عنوان کرد: نظام اسلامی که منبعث از وحی، قرآن و هوشمندی فقهای ما شکل گرفته است هنوز بعد از گذشت ۴۰ساله اول به تعبیری دوران تشکیل دولت و نظام اسلامی پیش آمده است و در راستای رسیدن به تمدن اسلامی تلاش بیش از این داشته باشیم.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ادامه‌ داد: کار هنوز به نیمه نرسیده است، قطعی است در جهانی که همیشه دو نفر حکمرانی می‌کرده‌اند، بسیار سخت است که یک تفکر نو با اندیشه‌های دینی اظهار وجود کند.

ذوقی با بیان اینکه قبلا کمونیست دینی معتقد بود که دین باعث سرافکندگی جامعه است، اظهار کرد: در حالی که در این ۴۰سال اخیر با توسعه جمهوری اسلامی دین مدعی رشد و بالندگی و تربیت انسان های مبارز است.

وی بیان کرد: کفر به جز فتنه و فساد هیچ ندارد و مسلم است باید با آن مبارزه شود، یک صحنه تعیین کننده این مبارزه همین انتخابات است و امروز این همت عالی توسط شما می‌خواهد در شکل یک انتخابات آگاهانه بروز پیدا کند و با انتخاب شایسته سالاری با تجربه ۴۰ساله گذشته حماسه ای را رقم بزنیم.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات تصریح کرد: امروز مردم ما هوشمندی فوق العاده دارند، اگرچه به بعضی مسائل نقد دارند و حق آنها است اما جایی که پای دفاع از نظام است جان خود را نیز فدا می کنند.

ذوقی افزود: جریان شهادت سردار و حضور مردم به همه جهان این موضوع را نشان داد و انقلاب درونی نشان داد که مردم ایران پای اعتقادشان هستند اما در عین حال نقد نیز دارند.

وی تاکید کرد: شما علمداران خط مقدم این جریان هستید و به عنوان اعضایی که مجری انتخابات هستید در خط مقدم و سنگرهای کمین ایستاده‌اید، اعتماد ما به شما است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات متذکر شد: اگر رهبری می‌فرمایند که رای مردم حق الناس است، بخشی از قضیه مربوط به نامزد انتخابات است، طرف دیگر مردم و یک طرف دیگر شهدا و خانواده شهدا هستند، آنهایی که اگر چه شاید سکوت می‌کنند اما روح آنها ناظر و حاکم بر ما است، پس حق الناس بحث ظریف و عمیقی دارد و امروز حق الناس به دست ما است‌.

ذوقی افزود: کاری نداریم مردم چه کسی را انتخاب می‌کنند، صیانت رای مردم را وظیفه داریم و می‌خواهیم انتخابات امن و اعتماد برانگیز داشته باشیم و اگر این‌گونه انتخاباتی برگزار شد و مجلس مطلوب شکل بگیرد، بدانید جریان رشد و بالندگی کشور قطعا بیشتر شده است.

وی متذکر‌شد: این دوره هماهنگی‌های بسبار خوبی انجام شده است، این پرچم در اختیارشما است و باید در خط مقدم جریان سلامت و قانونمندی انتخابات را در عین برادری و خواهری به انجام برسانید.

ابتدا صندوق مجلس شورای اسلامی و سپس صندوق خبرگان رهبری شمارش شود

معاون سیاسی اجتماعی امنیتی فرمانداری مشهد هم در ادامه گفت: برابر با توافق و پیگیری‌هایی که تا امروز انجام شده است ۱۹ منطقه انتخاباتی در مشهد تعریف شده و ۱۹ نفر به عنوان مسوولین اجرایی مناطق انتخاب شده‌اند.

احمد ریواده اظهار کرد: نمایندگان برای تحویل اقلام انتخاباتی صبح جمعه به مرکز منطقه مراجعه می‌کنند و در فرمانداری هیچ چیزی تحویل کسی نمی‌شود، دیروز تمام احکام و کارت‌های شناسایی را صادر کردیم و آماده تحویل است.

وی با اشاره به اینکه همه ملزومات شعب را تفکیک کرده‌ایم، ابراز کرد: یکی از آسیب‌های انتخابات در ادوار گذشته در همه حوزه‌های انتخابیه با تاخیر شروع شدن انتخابات است.

معاون سیاسی اجتماعی امنیتی فرمانداری مشهد با اشاره به ماده ۱۰ قانون مبنی بر شروع رای‌گیری درساعت ۸ صبح به مدت ۱۰ساعت، متذکر شد: البته این زمان قابل تمدید است، هر اتفاقی که نیاز است قبل از ۸ صبح برای مهیا شدن شعبه اتفاق بیفتد و انجام نشود تخلف و تاخیر در شروع انتخابات و قابل پیگیری است.

ریوزاده  اضافه کرد: ۲۶۸ شعبه در سال ۹۶ با تاخیر شروع به رای‌گیری کرده‌اند و برای رفع این مشکل تعداد شعب را افزایش دادیم، برای پیشگیری از ترافیک نیز مناطق را به ۱۹ منطقه افزایش دادیم، این اقدامات برای این بوده که به سرعت توزیع اقلام را انجام دهیم تا شعبه به موقع مهیا شود.

وی خاطر نشان کرد: این دوره برای اولین بار با هماهنگی که با ستاد انتخابات انجام شد محافظین شعبه از ساعت ۱۶روز پنج شنبه در اختیار مدیران مناطق هستند و هیچ دغدغه‌ای در این زمینه نداریم.

ریواده ضمن بیان اینکه از عوامل درخواست داریم تا بعد از نماز صبح اقلام خود را دریافت کنند، عنوان کرد: توصیه می‌کنیم که نماینده فرماندار اولین نفری باشد که رای می‌دهد و مسوولیت مدیریت تعرفه بر عهده نماینده فرماندار است، شما مکلف هستید سه بار در روز به مقام بالاتر گزارش کنید و مدیریت مصرف را به ساعات پایانی موکول نکنید.

وی ابراز کرد: با تجربیات انتخابات گذشته به اندازه کافی تعرفه در اختیار شما قرار گرفته است ولی اگر‌ با کمبود مواجه شدید بعد از ۶۰ درصد مصرف تعرفه، اعلام گزارش کنید.

معاون سیاسی اجتماعی امنیتی فرمانداری مشهد با اشاره به اینکه بر اساس پیگیری‌های وزارت کشور و شورای نگهبان رای‌گیری فقط روز جمعه انجام می‌شود، تاکید کرد: بعد از ساعت۱۲شب هر تعدادی از افراد داخل شعبه باشند رای‌گیری انجام نمی‌شود و جزو تخلفات انتخاباتی تلقی می‌شود، دستگاه‌ احراز هویت نیز بعد از ۱۲ شب پاسخگو نخواهد بود.

ریواده ادامه داد: با مسوولین مناطق هماهنگ باشید و اگر تراکمی وجود دارد به شعب خلوت‌تر هدایت کنید و مطلقا بعد از ساعت قانونی و اعلام پایان رای‌گیری اقدام به رای‌گیری نکنید، ساعت پایانی اخذ رای از طرف صدا وسیما توسط وزیر کشور اعلام می‌شود.

وی افزود: در دوره‌های آموزشی به اعضای شعب و نمایندگان فرماندار اعلام کردیم که ابتدا صندوق خبرگان رهبری و سپس صندوق مجلس شورای اسلامی را شمارش کنید، امروز اعلام شد که تمام حوزه‌های انتخابیه کشور اول صندوق مجلس شورای اسلامی را شمارش کنند و بعد از تکمیل صورت جلسه فرم ۶۶ و ارسال سیستمی به شمارش صندوق مجلس خبرگان بپردازند.

ریوزاده اضافه کرد: تجمیع در شعبه انجام می‌شود و به جز تعرفه که به صورت دستی شمارش می‌شود همه فرآیند الکترونیکی است، یکی از آسیب‌های کلان‌شهرها تاخیر در اعلام منتخبین نهایی است، صورت جلسه را مطالعه کنید و مطابقت آن را تایید کنید و در تجمیع دقت کافی را داشته باشید.

وی بیان کرد: اصرار داشته باشید که ابتدا در سامانه ثبت کنید و بعد از آن اقدام به تکمیل صورت جلسه دستی کنید، رئیس شعبه به اتفاق سه نفری که صندوق را تحویل گرفته اند باید انتهای رای گیری به اتفاق یکدیگر صندوق را پلمپ شده تحویل منطقه دهید.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول