اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بایدها و نبایدهای انتخابات از زبان دادستان عمومی و انقلاب مازندران

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در پاسخ به سوالی درباره توصیه وی به کسانی که نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند گفت: این افراد باید بدانند شرکت نکردن در انتخابات از دست دادن فرصت در حقی است که قانون برای آنها قائل شده است.

بایدها و نبایدهای انتخابات از زبان دادستان عمومی و انقلاب مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدیونس حسینی‌عالمی در برنامه تلویزیونی آفاق اندیشه‌ها با محوریت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: جمهوری اسلامی براساس حضور مردم  شکل گرفت و دارای ایدیولوژی است و جمهوری اسلامی تنها حکومتی است که به دنبال توسعه ارزش‌ها است، نظامی که جلوی یاغی‌گری و زیاده خواهی استکبار ایستاد و دنبال  احیای این است که تمام ملت‌های دنیا را با تفکر اسلامی آشنا کند و در برابر تفکرات الحادی بیاستند.

*رعایت اخلاق در رفتار و گفتار انتخاباتی

وی درباره رعایت اخلاق انتخاباتی توسط کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: باید عنوان شود اخلاق انتخاباتی چیست و چه چیزی را کاندیداها باید رعایت کنند، سوالی است که مردم باید بدانند و کاندیداها باید رعایت کنند، این است که اولین مسئله‌ای را مردم از کاندیداها انتظار دارند، چیست؟ مردم  انتظار دارند کاندیداها قانون را در رفتار انتخاباتی رعایت کنند، اجرای قانون اصلی‌ترین رفتار انتخاباتی است، با رقیب چگونه برخورد کردن مهم است، کاندیدای نمایندگی مجلس چون عصاره فضایل ملت است، باید بالاترین رفتار فاضلانه را داشته باشد، در گفتار و  رفتار رعایت حقوق عمومی و مسائل جامعه الزامی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با تاکید بر اینکه کسانی که در تبلیغات انتخاباتی اجرای قانون را رعایت کنند ملاک خوبی و محک مناسبی هستند، تصریح کرد: اسراف و برهم زدن نظم عمومی و تخریب اموال عمومی را شاهد هستیم که مردم باید در این زمینه دقت کنند.

وی تصریح کرد: یکی از رفتارهای انتخاباتی که مردم باید دقت کنند، این است که نماینده وظیفه نظارتی دارد، کسی که ناظر اجرای صحیح قانون است، نباید رفتار خلاف قانون داشته باشد.

اجرای پروژه، انتصاب فلان سمت جزو وظیفه نمایندگی مجلس نیست

حسینی‌عالمی با تاکید بر اینکه نمایندگان باید با مردم صادق باشند، اجرای پروژه، انتصاب فلان سمت جزو وظیفه نمایندگی مجلس نیست، خاطر نشان کرد: شهدای ما صادق‌ترین افراد به مردم بودند شما  رفتار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را ببینید، توصیه‌ام به مردم برای انتخاب این است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی که عصاره فضایل ملت هستند باید بوی شهدا را بدهند و اگر قرار است در مجلس نمایندگی کنند و عصاره فضایل مردم باشند باید صداقت داشته باشند نباید به هر قیمتی به دنبال رای باشند، رای که با نگفتن واقعیت و با قلب واقعیت جلب باشد، فروختی و از بین رفتنی است، در بزنگاه‌ها رای فراموش می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رفتار انتخاباتی بیانگر ۴ سال آینده مردان قانون است، تذکر داد: دادن وعده خارج از وظیفه می‌تواند در تشخیص کاندیدای صادق و غیرصادق موثر باشد، باید براساس ظرفیت موجود وعده بدهند، مردم نماینده نماد اسلام در برخورد، کردارش و کاری که  انجام می‌دهد، نیاز دارند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران درباره فضای تهییج‌کننده‌ای را در تبلیغات انتخاباتی دیده می‌شود را انکارناپذیر برشمرد اما تاکید کرد: رفتار کسانی که در عرصه تبلیغات انتخاباتی هستند نشان می‌دهد اهل قانون هستند، همین رفتارها نشان می‌دهد ملتزم به قانون هستیم یا خیر؟؟

به  6  ستاد تذکر داده شد

وی با اشاره به اینکه در بازدید میدانی از دفاتر ستادهای سه شهرستان استان شاهد رفتارهای خلاف قانون بودم و هشدارهای هم داده شد، اضافه کرد: به  6  ستاد تذکر داده شد البته ذکر این نکته هم ضروری است که برخی از رفتارهای طرفداران توسط مسؤولان دفاتر هم قابل قبول نیست که  باید مورد توجه قرار  گیرد.

حسینی‌عالمی با بیان اینکه شاهد فضای هیجانی در ستادهای تبلیغاتی هستیم، گفت: همه ما طرفدار شادی هستیم، شادی شرعی مورد توجه است اما برخی رفتارهای ستادها وسط خیابان خلاف اجتماعی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره سامانه ارتباط مستقیمی که ۱.۵ سال پیش برای اعلام تخلفات عمومی اعلام شده بود، اظهار کرد: این شماره را برای بیان تخلفات عمومی در حوزه منابع طبیعی، محیط زیست و در مجموع جرایم عمومی در اختیار مردم قرار دادم که اکنون مردم به طور متوسط به شماره ۲۲۹۳۲۴۰ ۰۹۱۱ روزانه ۷۰ تا ۸۰ ارسال می‌کنند و تلاشم این است که تمام پیام‌ها را پاسخ دهم.

شرکت نکردن در انتخابات از دست دادن فرصت است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در پایان درباره سوالی درباره توصیه وی به کسانی که نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند نیز گفت: این افراد باید بدانند شرکت نکردن در انتخابات از دست دادن فرصت در حقی است که قانون برای آنها قائل شده است تا نماینده‌ای انتخاب شود که در حل مسائل و مشکلات آنها به آنها کمک کند.

وی ادامه داد: باید توجه کنند که چه کسی به ما می‌گوید رای ندهیم دلسوزان نظام و یا دشمنان، ما اختیار را دست چه کسی خواهیم داد ولو اگر انتقاد داشته باشند دلیل نمی‌شود سرنوشت خود را در اختیار دیگران قرار دهیم، ملت ما ملت با اراده است و از زمانی که ایرانی با فرهنگ اسلام آشنا شد ثابت قدم بود اختیار خود را به بیگانگان نداد،بهترین فرزندان خود را پای ارزش‌ها داد و ایستاد، انتظار است که مردم همانند ۴۰ سال پیش که پای نظام ایستادگی کرد اراده خود را اعمال کند چرا که همه ما ایرانی هستیم و با اراده خومان کشورمان را خواهیم ساخت.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول