اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رودررو با کاندیدای رشت: پرسشگری دانشجویان از نامزد ثروتمند تا سینه سپری طلبه‌ای برای رهبر انقلاب

چند تن از نامزدهای انتخابات رشت در نشستی با دانشجویان بر عزم قوی خود در مبارزه با فساد، حمایت از کشاورزان و اصلاح قانون اخذ مالیات از صنوف مختلف مواضع خود را بیان کردند.

رودررو با کاندیدای رشت:  پرسشگری دانشجویان از نامزد ثروتمند تا سینه سپری طلبه‌ای برای رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عصر امروز نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با هفت تن از نامزدهای انتخاباتی در تالار همایش‌های این دانشگاه برگزار شد.

کربلایی: در مبارزه با فساد با احدی شوخی ندارم

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رشت در این نشست با بیان اینکه کشاورزی در گیلان بیمار بوده و برای کشاورزان مقرون‌به‌صرفه نیست، اظهار کرد: صنایع تبدیلی بهترین نوع راهکار برای نگه‌داری کشاورزان در روستاها و تولید و عرضه فراورده‌های کشاورزی به بازار داخل و خارج است.

حسن کربلایی با بیان اینکه به‌جای اینکه دنبال تولید ماشین‌سازی و آهن برویم باید رونق کشاورزی را رونق داد، افزود: تکمیل بیمه روستایی و کشاورزی از مهم‌ترین اهداف ما است و باید راهکاری ایجاد شود که کشاورز قبل از کشت پیش‌خور نشود.

وی با بیان اینکه برای از بین بردن فقر و فساد آماده‌ام، اظهار کرد: تنها نماینده‌ای هستم که در پوسترهای خود تأکید بر احیا امربه‌معروف و نهی از منکر کرده‌ام.

این کاندیدای مجلس در رشت با بیان اینکه در مبارزه با فساد با هیچ احدی شوخی ندارد، تصریح کرد: همه می‌دانند که من مبارزه با فساد را از دفتر نماینده سابق ولی‌فقیه در گیلان شروع کرده و بسیاری از مدیران استانی و حتی استاندار را نیز در کارنامه خوددارم و هیچ‌وقت از موضع مطالبه گری خود کوتاه نمی‌آیم.

رحیم: باکارت تبلیغات مجلس دهم در انتخابات یازدهم مجلس خود را معرفی می‌کنم

یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم در رشت نیز با بیان اینکه خود کشاورز زاده است، اظهار کرد: گیلان نه توسعه صنعتی پیداکرده و نه کشاورزی سابق خود را دارد درحالی‌که کشاورزی در گیلان باید توسعه پیدا کند و پای سرمایه‌گذاران برای ایجاد توریسم کشاورزی باز شود.

محمدرحیم با بیان اینکه کشاورزی در گیلان باید علمی پیش برود، افزود: مافیای ترا ریخته در کشور جدی است اما در گیلان موضع‌گیری جدی در خصوص آن نشده است و در صورت ورود به مجلس به جدیت این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

وی با بیان اینکه دریافت مالیات جایگزین مناسبی برای جبران کسری بودجه ناشی از کاهش فروش نفت است، گفت: همه کشورها مالیات را از غنی می‌گیرند و به فقیر می‌دهند اما در کشور ما این فرایند بالعکس است و باید این فرایند در مجلس اصلاح شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه کاندیدای یک‌نفره هستم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت هستم، افزود: نه ستاد، نه پوستر و‌ نه رئیس ستاد دارم؛ یک سری کارت و پوستر از دوره گذشته دارم که روی آن‌هم نامزد انتخابات مجلس دهم ذکرشده است.

رحیم با تأکید بر اینکه کسانیکه که هزینه‌های میلیاردی می‌کنند، نماینده مردم نخواهند بود، گفت: به اذعان رهبری و مردم، این افراد نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب هستند بلکه تنها به فکر منافع شخصی خود می‌چرخند.

وی در پایان نیز گفت در صورت انتخاب از سوی مردم قصد دارد در کمیسیون‌های صنایع و معادن، فرهنگی، حقوقی، آموزش و تحقیقات و امنیت ملی عضو شود. 

خشنودی: حل تمام مشکلات کشور تصویب قانون شفافیت آرای نمایندگان است

دیگر کاندیدای مجلس یازدهم رشت حاضر در نشست پرسمان دانشجویی با تأکید بر اینکه باید کشاورز یا کشاورز زاده بود تا شرایط کشاورزان را درک کرد، اظهار کرد: سیستم کشاورزی گیلان بی‌برنامه است درحالی‌که می‌توان برای کشاورزان تعاونی تشکیل داد تا کشاورزان در پنج سال اول ادوات کشاورزی را به‌صورت رایگان استفاده کنند.

غلامرضا خشنودی با اذعان به اینکه کشور در اخذ مالیات برنامه مشخصی ندارد، افزود: هیچ‌کس قادر نیست به من پاسخ دهد که چطور قبل از پرداخت حقوق، مالیات از دستمزد کارمندان حذف می‌شود اما آثار این پرداخت مالیات‌ها در جامعه مشهود نیست؟

وی با تأکید بر اصل شفافیت آرا در خانه ملت گفت: اگر رأی بله یا خیر نمایندگان در مجلس شورای اسلامی شفاف شود تمامی مشکلات کشور حل می‌شود و ما شاهد هیچ‌گونه رانتی نخواهیم بود.

کاندیدای انتخابات مجلس در رشت با اشاره به اینکه داشتن ستاد و هزینه کردن گناه نیست اما برخی از دوستان هزینه‌هایی را می‌کنند که برای من قابل‌تحمل نیست، تصریح کرد: کل انتخابات یک مافیا است و این را با دلیل و مستند برایتان روشن می‌کنم و معتقدم مافیایی وجود دارد که اگر هزینه نکنی شمارا پس می‌زنند.

خشنودی با اذعان به اینکه تاکنون کمتر از یک‌صد میلیون تومان هزینه کرده، گفت: در صورت استناد مردم شهرستان رشت به من و پد به مجلس در کمیسیون بهداشت و درمان عضو خواهم شد.

عوض نیا: برای تبدیل رشت به قطب تولید محصولات ارگانیک غرب آسیا و منطقه ویژه کشاورزی طرح دارم

دیگر کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه اتخابیه رشت نیز در تشریح برنامه‌های کشاورزی خود برای ورود به مجلس اظهار کرد: دو طرح جامعه تبدیل شهرستان رشت به قطب تولید محصولات ارگانیک غرب آسیا و همچنین تبدیل این شهرستان به منطقه ویژه کشاورزی را با مطالعات پیشین در دست اقدام دارم.

محمدرضا عوض نیا با بیان اینکه باید توسعه کشاورزی نظیر فرآوری، ادوات کشاورزی، شرکت‌های تعاونی، بسته‌بندی و غیره را در دستور قوه مقننه گنجاند، افزود: متأسفانه مشکل امروز کشاورزی فقدان مدیریت بر کشاورزی است که می‌توان گفت مشکل وجود تفکر نوبخت در کشاورزی و تأمین نیاز داخل از طریق واردات است.

وی با انتقاد از رویه واردات محصولات کشاورزی توسط دولت، گفت: دولت از روسیه گندم ۳۰۰۰ تومانی وارد می‌کند درحالی‌که گندم داخل را با نصف قیمت می‌خرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با انتقاد صریح از برخی تصمیمات نادرست در حوزه کشاورزی و گردشگری در گیلان بیان کرد: تمام سعی خودم را برای مبارزه با تغییر کاربری، ترا ریخته و بوم گردی در صورت ورود به مجلس به کارخواهم کرد.

عوض نیا با تأکید بر اینکه باید جایگزین مناسبی برای نفت داشته باشیم، تصریح کرد: متأسفانه تفکر لیبرالی حاکم بر مجلس و‌ دولت موجب شده تا دولت از تولیدکنندگان ضعیفی همچون آدامس و محصولات کوچک مالیات‌بگیرند اما ۶۵ درصد از پزشکان ‌همچنان از پرداخت مالیات فراری‌اند و از خانه‌های لوکس هیچ مالیاتی اخذ نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بدون ستاد و هزینه آمده است تا یک گفتمان سازی را در جهت تشکیل تمدن سازی در فضای سیاسی و انتخاباتی شکل دهد، گفت: در صورت ورود به مجلس شورای اسلامی و بنا بر فعالیت خود و همچنین با توجه به قربتی که کمیسیون فرهنگی دارد، در آن عضو خواهم شد.

خردکیش: انقلاب را با دولت بنفش درخطر دیدم، سینه‌ام را برای رهبری سپر کردم

یکی دیگر از کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت، دلیل سوختن کشاورزی در گیلان را بی‌لیاقتی مدیران دانست و اظهار کرد: لازم نیست رئیس‌جمهور آب خزر را به سمنان ببرد بلکه بهتر است آب دریا را شیرین کرده و در اختیار کشاورزان شمالی بگذارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم خردکیش با تأکید بر اینکه زمانی کشاورزان می‌تواند توانمند شود که نگاه ارباب‌رعیتی از آن‌ها برداشته شود، افزود: مسوولی گفته در پی مشکلات چای‌کاران تا صبح گریه کرده اما معلوم نیست ایده و‌ تفکرشان برای برنج، قارچ و سایر محصولات چیست؟

وی با انتقاد از قانون فعلی مجلس مبنی بر اینکه نجومی بگیران باید کمتر مالیات بدهند اما فقرا و‌ قشر ضعیف همچون معلمان باید مالیات بیشتری پرداخت کنند، تصریح کرد: اکثریت نمایندگان ما بنگاه‌دار هستند و قوانین وضع می‌کنند که مالیاتی از آن‌ها گرفته نشود درحالی‌که نباید مملکت توسط ۳۰۰ نفر بچرخد بلکه باید مجلس به دست نخبگان و فرهیختگان امین و متدین واگذار شود.

خردکیش با بیان اینکه ائتلافی با حجت‌الاسلام منصوری و عوض نیا انجام داده و از هزینه انتخاباتی ابا کرده، گفت: من انقلاب را با این دولت بنفش درخطر دیدم و تمام تیر و ترکشی را که قرار است به ولایت بخورد را به جان خریده‌ام هرچند یکی از دانشجویانم برای من بنر و پوستر درست کرده که هنوز هم از نصب آن‌ها خبری نیست.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مایل است در صورت منتخب شدن در کمیسیون اقتصادی، آموزش و‌ یا کمیسیون فرهنگی عضو شود، گفت: در سال ۸۴ تا ۸۶ امام‌جمعه کیاشهر بودم اما چون با زمین‌خواران مبارزه کردم مورد غضب نماینده ولی‌فقیه وقت قرار گرفتم و اگر به مجلس برم روز همان هست و روزگار همان و هیچ ابایی از هیچ قدرتی ندارم.

عاشری: ثروتمندم نه اشرافی گر

دیگر کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه تخصصش عمران هست و در خصوص کشاورزی چیزی نمی‌داند، اظهار کرد: گرچه تخصصی در کشاورزی ندارم اما یک نماینده باید بداند در تولید نهادها، محصول، اعتباراتی که در بودجه سنواتی دیده‌شده چطور باید مدیریت کرد و جذب مکفی را داشت و از سایر استان‌ها گیلان را بیش از این عقب نراند.

رضا عاشری با اشاره به اینکه اگر اعتماد عمومی لطمه ببیند کسی در توسعه کشور ازجمله مالیات دهی مشارکت نمی‌کنند، افزود: بنا بر پیشنهاد بودجه ۹۹ پزشکان، قضات و اعضای هیئت‌علمی باید ۳۵ درصد مالیات پرداخت می‌کردند و چون مجلسی‌ها خودشان از این قشرند با این موضوع مخالفت کردند.

وی در پاسخ به اینکه دارایی‌ها و سرمایه‌های خود را در این سن از کجا آورده، گفت: با ساخت‌وساز و خریدوفروش خانه‌ها که مبایعه‌نامه‌های آن‌هم موجود است به دارایی رسیده‌ام و خمس دارایی‌های خود را هم پرداخت کرده‌ام و می‌کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی‌ها می‌پرسند عاشری با این درآمد و تمکن مالی نمی‌تواند از جنس مردم باشد، تصریح کرد: با این ادعا حضرت خدیجه، سلیمان نبی، شهید چمران‌ هم نمی‌توانند به مردم خدمت کنند و مردم باید به این عقیده برسند که ثروتمندی با روح اشرافی گری متفاوت است آچار این‌رو من شاید ثروتمند باشم اما اشرافی گری نمی‌کنم.

حق‌بین: چرا قیمت برنج هم‌تراز با دلار بالا نرفت؟

یکی دیگر از کاندیدای حاضر در این نشست پرسش و پاسخ دانشجویی نیز با بیان اینکه باید به کشاورزی به‌عنوان یک صنعت نگریست، اظهار کرد: زمین‌های کشاورزی گیلانیان توسط سرمایه‌داران خریده شده و علیرغم افزایش قیمت دلار، خودرو سایر قیمت محصول برنج افزایش پیدا نمی‌کند‌ درنتیجه باید برای برون‌رفت از این معضل چاره‌اندیشی شود.

محمد حق‌بین لشت نشایی با بیان اینکه مالیات باید بر اساس درآمد وضع شود، افزود: برای شرکت‌های تولیدی باید تخفیف‌های مالیاتی وضع شود چون مالیات در شرکت‌های صنعتی از حقوق کارگران کسر می‌شود اما مالیات از بازاری ما که در سررسید سال قرار است اخذ شود با اکراه پرداخت می‌شود و این تبعیض در پرداخت مالیات نابخشودنی است.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول