اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ضرورت توجه به طرح‌هایی که باعث رشد اقتصادی و کاهش تورم می‌شود

نمایندۀ دورۀ سوم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: هر آن چیزی که باعث افزایش رشد اقتصادی، کاهش تورم و گرانی و افزایش ارزش پول ملی و نیز افزایش قدرت خرید مردم می‌شود، باید به انها توجه کرده و در آن راستا طرح‌هایی را تنظیم، پیشنهاد و مصوب کرد.

ضرورت توجه به طرح‌هایی که  باعث رشد اقتصادی و کاهش تورم می‌شود

داود حاجی ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، ضعف مجلس فعلی را بعضاً در پرداختن به مسائل فرعی و تکراری، انقلابی عمل نکردن و ضعف در نظارت بر دستگاه‌های اجرایی خواند و اظهار داشت: کوتاه آمدن در مقابل یکه تازی دولت، پرداختن به مسائل اقتصادی و بعضاً رانت و ... البته ساحت تمامیت و کلیت مجلس مبری از برخی نسبت‌ها و گمانه‌ها از جمله ضعف‌های دولت دهم است.

وی افزود: وقتی افکار عمومی، موضع‌گیری و عملکردِ تعداد قابل ملاحظه‌ای از نمایندگان فعلی را ارزیابی می‌کند و می‌بیند که حدود یک سوم از نمایندگان در هیات نظارت بر انتخابات ردّ صلاحیت می‌شوند، نظر و گمانه مذکور تقویت می‌شود.  
 
کاندیدای یازدهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اینکه مجلس آینده و یا یازدهم چگونه باید باشد، ادامه داد: تجربۀ 40 سال و یا 10 دوره از مجلس نشان داده هر وقت و هر جا در هر قوه از قوای سه گانۀ مقننه، مجریه و قضائیه در جمهوری اسلامی، به مبانی اسلام و انقلاب توجه و عمل شده در آن زمان، کارها در روی ریل حرکت انقلاب بوده است.

وی خاطر نشان کرد: به نظر اینجانب در فعالیت‌ها و قانون‌گذاری‌ها در مجلس یازدهم، توجه به اولویت بندی در کارها و امور مبتلا به مردم و جامعه و در حوزه جوانان و ارتباط با مهارت آموزی، اشتغال آنان، ازدواج، اسکان و نخبگان جوان و کار آفرینان آنان باید جایگاه ویژه داشته باشد.  
حاج ناصری با تاکید بر اینکه به ارشادات و نظرات رهبری انقلاب و نظام، باید عنایت شود و سر لوحه کار خود قرار گیرد، اذعان داشت: انقلابی عمل کردن و اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب داشتن و شجاعت در اعلام نظر و موضع و کوتاه نیامدن در مصالح و منافع مردم و جامعه باید سرلوحۀ مجلس یازدهم باشد.  
نمایندۀ دورۀ سوم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامۀ مجلس پیش روی و یا آینده در سطح کلان و یا ملّی، افزود: دردهای واقعی و دغدغه‌های جامعه را بازشناسایی کرده و نسخه‌های متناسب با آن دردها، ابتلائات و گرفتاری‌ها را تجویز کنند.

وی تصریح کرد: بدیهی است که پس از بازشناختن دردها و گرفتاری‌ها، باید آنها را در اولویت بررسی در قالب ارائه طرح توسط نمایندگان، آن طرح‌ها را در برنامه فوریت‌های مجلس، یک فوریتی و یا دو فوریتی قرار داد.

حاج ناصری اضافه کرد: در خصوص مسائل اقتصادی باید به سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و مشارکت در امر تولید و به دنبال آن ایجاد اشتغال توجه ویژه داشت و از خام فروشی پرهیز کرد و به فرآوری و ارزش افزوده، به منظور تولید ثروت ملی روی آورد.  

وی افزود: هر آن چیزی که باعث افزایش رشد اقتصادی، کاهش تورم و گرانی و افزایش ارزش پول ملی و نیز افزایش قدرت خرید مردم می‌شود، باید به انها توجه کرده و در آن راستا طرح‌هایی را تنظیم، پیشنهاد و مصوب کرد.  
کاندیدای یازدهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مسئله مالیات باید بگویم که مالیات بر ثروت و مستغلات، مالیات بر مسکن‌های خالی که از آنِ ثروتمندان است و هیچ‌گونه استفاده نمی‌شود، حتی اجاره و صرفا برای گران شدن خریداری و نگهداری می‌شود، مصوب و وضع شود.

نمایندۀ دورۀ سوم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه استان و به ویژه حوزۀ انتخابیۀ زنجان و طارم نسبت به موقعیت جغرافیایی، تاریخی، منابع طبیعی(روی زمینی و زیر زمینی)، معادن متنوع و غنی، میراث فرهنگی و آثار باستانی، استعدادهای طبیعی برای کشت و زرع و باغداری و دامداری و ... از رشد و توسعه یافتگی مطلوب برخوردار نیست، اظهار داشت: لذا توجه به این امور برای رفع این کاستی‌ها از قبیل، کشاورزی مکانیزه، توسعۀ صنعت به ویژه در صنایع سبک و متوسط در قطعات خودروسازی و یا داروسازی و لوازم بهداشتی، توسعه گردشگری و فرآوری مواد معدنی و ... باید تلاش کرد که بی تردید در قالب همین مسائل و موارد، مسئله اشتغالزایی  و مبارزه با بیکاری و عدم درآمد و ایجاد رفاه عمومی، قابل حلّ خواهد بود.

انتهای پیام/2308/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول