اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جشن تکلیف 145 هزار نفره سیاسی

هزاران نفر از جوانان رای اولی استان آذربایجان‌شرقی با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای، در جشن تکلیف سیاسی خود شرکت می‌کنند.

جشن تکلیف 145 هزار نفره سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، انتخابات صحنه‌ای است که فرصت سنجش اراده و انتخاب را به فرد می‌دهد، انتخابی که به‌دلیل دخیل بودن در سرنوشت جامعه، ارتقاء عزت و اعتماد به نفس فرد را فراهم می‌کند. البته این احساس خوشایند همیشه در افرادی که برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند و رای اولی هستند، چند برابر است.

نوجوانانی که به واسطه حضورشان در انتخابات و مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور وارد مرحله جدیدی از زندگی‌شان می‌شوند و با شرکت در این انتخابات دیگر به خودباوری می‌رسند که بزرگ شده‌اند، چون به نظر و رای آنها نیز اهمیت داده می‌شود.

از جمعیت 2 میلیون و 979 هزار و 800 نفری واجدین شرایط رای دادن در استان، 145 هزار و 294 رای اولی امسال برای نخستین بار در انتخاب آینده کشور خود مشارکت می‌کنند.

رای اولی‌های استان با رسیدن به سن قانونی 18 سال و شرکت در انتخابات دوم اسفندماه، نخستین تجربه مشارکت سیاسی در تعیین سرنوشت خویش را با حضور در شعب اخذ رای و انتخاب بهترین و تواناترین افراد به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی جشن می‌گیرند.

 اراده مردم توسط صندوق‌های رای مشخص می‌شود

علیار راستگو رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به لزوم حضور گسترده رای اولی‌های استان در انتخابات دوم اسفند اظهار داشت: اهمیت انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر هیچ‌کس پوشیده نیست، بر همین اساس حضور جوانان در صحنه انتخابات به‌عنوان آینده‌سازان کشور اتفاقی بسیار مهم و غیرقابل چشم‌پوشی محسوب می‌شود.

وی افزود: انتخابات دوم اسفند امسال عرصه‌ای ارزشمند برای بلوغ سیاسی جوانان استان و کشور است تا از این پس به شکلی فعال و جدی، پیگیر مسائل مختلف میهن و آینده آن باشند.

راستگو تصریح کرد: انتخابات مظهر حضور مردم و آزادی ملت ایران در انتخاب سرنوشت خود محسوب می‌شود و قدرت انتخاب مردم و به خصوص جوانان در اداره امور کشور از جایگاه والایی برخوردار است.

به گفته وی، در انتخابات پیش رو نه تنها رای اولی‌ها حضوری تاثیرگذار و با نشاط در پای صندوق‌های رای دارند، بلکه از همین الان در گرم کردن فضای انتخاباتی و مشارکت در این عرصه و همراه کردن خانواده‌های خود فعالیت ارزشمندی داشته‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان شور و شوق رای اولی‌ها را وصف‌ نشدنی دانست و گفت: جوانانی که به این حضور و مشارکت‌شان در تعیین سرنوشت سیاسی کشور و نظام اسلامی افتخار می‌کنند، بی‌شک زمینه‌ساز توفیق و سربلندی کشور در عرصه‌های گوناگون هستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی، جوانان را سرمایه بزرگ کشور و استان معرفی و یادآور شد: حضور رای اولی‌ها در انتخابات دوم اسفندماه می‌تواند شور، شوق و اشتیاق مردم در این رویداد بزرگ سیاسی را افزایش دهد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان ساخت: طی 40 سال گذشته با احتساب همه پرسی‌ها 36 دوره انتخابات و به‌عبارتی به‌طور میانگین هر سال یک دوره انتخابات برگزار شده که در هیچ نظام سیاسی این‌گونه نبوده است.

وی با بیان اینکه قوه مقننه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین قوای کشور است، اضافه کرد: به لحاظ حقوقی وظیفه قوه مقننه اصلاح و وضع نظم و قوانین کشور و نظارت بر اجرای قوانین مصوب را بر عهده دارد.

راستگو تاکید داشت: رعایت قانون در هر کشوری نشان‌دهنده توسعه و بالندگی آن کشور است، همه باید به قانون احترام گذاشته و تمکین کنند و با توجه به این موضوع قوه مقننه باید قوانین را در راستای حفظ آرامش و رفاه مردم و مبارزه با فساد قدم بردارد.

وی توضیح داد: هر کسی در نظام جمهوری اسلامی وظیفه ای دارد منبعث از حضور مردم است و اراده مردم توسط صندوق‌های رای مشخص می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ستاد انتخابات استان از 10 ماه گذشته به دستور استاندار محترم آذربایجان‌شرقی در راستای تامین سلامت و امنیت و برگزاری پرشور انتخابات در دوم اسفند تشکیل شده است و ماموریت هر یک از دستگاه‌ها مشخص شده است.

وی با بیان اینکه 61 هزار نفر از عوامل برگزاری انتخابات در آذربایجان‌شرقی هستند، گفت: به همه افرادی که خود را در محک آزمایش مردم قرار می‌دهند اطمینان می‌دهیم وظیفه ما صیانت و دفاع از آرای مردم است.

3053 صندوق آرای 2.7 میلیون آذربایجانی را جمع‌آوری می‌کنند

راستگو تشریح کرد: در آذربایجان‌شرقی 2 میلیون و 977 هزار و 896 نفر واجد شرایط رای دادن هستند و از این تعداد 145 هزار و 293 نفر به برای اولین بار واجد شرایط رای دادن می‌شوند.

وی ادامه داد: در شهرستان تبریز 1 میلیون و 379 هزار و 770 نفر واجد شرایط رای دادن بوده که در مجموع 51 درصد از این تعداد آقایان بوده و مابقی بانوان هستند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی ابراز کرد: 3 هزار و 53 شعبه اخذ رای در استان داریم و یک شعبه برای کسب رای اقلیت‌های مذهبی استان در تبریز مشخص شده است.

وی افزود: در شهرستان تبریز 800 شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده که از این تعداد 683 شعبه در شهر تبریز مستقر هستند.

راستگو اضافه کرد: در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر، اسکو در مجموع یک‌هزار و 300 شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده و نسبت به دوره‌های گذشته یکصد شعبه در شهرستان تبریز به‌منظور سهولت دسترسی مردم به شعبات افزایش یافته است.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول