اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جزئیات نخستین سفر رسمی یک هیأت صهیونیستی به ریاض

رئیس لابی صهیونیستی «مجمع رؤسای سازمان‌ های بزرگ یهودی آمریکا»، از جزئیاتی نخستین سفر رسمی یک هیأت از این لابی به ریاض خبر داد.

جزئیات نخستین سفر رسمی یک هیأت صهیونیستی  به ریاض

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آرتور استارک» رئیس لابی صهیونیستی «مجمع رؤسای سازمان‌ های بزرگ یهودی آمریکا»، از جزئیات سفر هفته گذشته 30 تن از مقامات ارشد این  لابی به ریاض و دیدار با مقامات مسئول و بلندپایه سعودی خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری «نبأ»، وی گفت: این هیأت برای شرکت در یک همایشه چهارروزه به ریاض رفت و این سفر طی سه دهه اخیر، برای نخستین بار صورت گرفت. سعودی‌ها غذای یهودی ویژه برای اعضای این هیأت تدارک دیدند و به آنها اجازه داده شد که نماز ویژه یهودی را ادا کنند.

استارک  که از دوستان نزدیک نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود، درباره دیدارهای صورت گرفته در  ریاض، گفت که دیدارهای مهمی با چهره‌های سرشناس سعودی از جمله، «محمد العیسی» مبلغ سعودی و دبیرکل انجمن جهان اسلام و یکی از نزدیکان «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان صورت گرفت.

مجمع رؤسای سازمان‌ های بزرگ یهودی آمریکا، یک لابی مهم متشکل از سازمانهای یهودی در آمریکا است که در سالهای دهه پنجاه قرن گذشته با هدف یکپارچه‌سازی مواضع یهودیان در قبال قضایای سیاست خارجی تاسیس شد.

این نخستین بار است که  یه هیأت از این لابی صهیونیستی به عربستان سعودی سفر کرده است و همچنین از سال ۱۹۹۳ تاکنون، برای نخستین بار هیأتی از سازمانهای یهودی حاضر در آمریکا، به ریاض سفر می‌کند.

سفر این هیأت صهیونیستی به ریاض در شرایطی صورت گرفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، 28 ژانویه با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در کاخ سفید از طرح صلح ادعای خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد. این طرح با مخالفت گسترده ملت های عربی و همچنین برخی مقامات کشورهای عربی مواجه شد. اما عربستان از جمله کشورهایی بود که از محکوم کردن آن امتناع ورزید و حتی از تلاشهای ترامپ تقدیر کرد و ثابت کرد که نمی‌تواند داعیه‌دار رهبری جهان عرب و جهان اسلام باشد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول