اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

اگر قرار است فساد علاج شود، راهی جز انتخاب نماینده‌ فسادستیز نیست

یک کارشناس فرهنگی گفت: آن مسؤولی که به‌ جای خدمت به مردم، به فکر مال‌اندوزی، رانت‌خواری و تبعیض باشد، به تبر تیزی شبیه است که دائماً ضربات مهلکی را به درخت حکومت و نظام می‌زند.

اگر قرار است فساد علاج شود، راهی جز انتخاب نماینده‌ فسادستیز نیست

حجت‌الاسلام سیدداود موسوی، کارشناس فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس درباره ارتباط علاج فساد در کشور با انتخاب نماینده‌ فسادستیز بیان داشت: برای تهدید موجودیت یک حکومت و ضربه به اعتماد مردم، هیچ چالش و آسیبی مثل «فساد مسؤولان» نیست. آن مسؤولی که به‌ جای خدمت به مردم، به فکر مال‌اندوزی، رانت‌خواری و تبعیض باشد به تبر تیزی شبیه است که دائماً ضربات مهلکی را به درخت حکومت و نظام می‌زند و آن را در معرض نابودی قرار می‌دهد.

وی افزود:‌ این پدیده‌ زشت، وقتی قبیح‌تر می‌شود که در نظام جمهوری اسلامی اتفاق بیفتد که اساس آن بر پایه‌ مبارزه با ظلم و فساد پایه‌ریزی شده و بنیانگذار کبیر آن، حتی در برخورد با فساد نزدیکان خود هم هیچ مماشات و ملاحظه‌ای را نمی‌پذیرفت که نمونه‌ آن را در دستور حضرت امام (ره) در برخورد قاطع با یکی از نزدیکان ایشان مشاهده کردیم.

موسوی ابراز داشت:‌ بخشی از این موضوع به ما مردم مربوط می‌شود که باید با بررسی سوابق افراد، از رأی دادن و انتخاب مجرمان و حامیان آن‌ها پرهیز کنیم تا شاهد بروز فساد نباشیم. قابل باور نیست که بعضی دائماً و به شدت از بروز فساد در میان برخی مسئولان، گلایه و شکایت می‌کنند، ولی در زمان انتخاب یک مسؤول ـ مثلا نماینده‌ مجلس ـ دقت و دغدغه‌ کافی برای رأی به یک نامزد ضدفساد را ندارند! مگر غیر از این است که مسؤولان مملکت با رأی ما موفق به نشستن بر کرسی قدرت شده‌اند؟

وی ادامه داد:‌ از آنجایی که یکی از وظایف مهم نمایندگان مجلس، نظارت بر اجزای مختلف حکومت مخصوصاً دولت است. بدون شک، پذیرفته نیست که یک نماینده‌ مجلس به پشتیبانی و حمایت از مسؤول مجرم بپردازد و برای دفاع از او به وساطت نزد مسؤولان قضایی اقدام کند.

این استاد حوزه اظهار داشت:‌ در همین مجلس فعلی، نماینده‌ای هست که در ماجرای بازداشت رئیس سازمان خصوصی‌سازی در جلسه‌ای با حضور برخی مقامات قوه‌ قضاییه، از رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی ـ که اکنون در بازداشت است و در سال ۹۶، رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی هم بوده است ـ تعریف و تمجید می‌کند و به ذکر سوابق او به عنوان رزمنده‌ دوران دفاع مقدس می‌پردازد و به این وسیله، قصد تبرئه‌ او را دارد که البته مسؤولان قضایی زیر بار نمی‌روند.

وی گفت:‌ حالا که به برکت انقلاب اسلامی، تعیین مسؤولان به مردم سپرده شده است باید دقت و حساسیت خود در انتخابات را بالا ببریم تا شاهد حضور نمایندگانی باشیم که به معنای واقعی، فسادستیز و اهل مبارزه با رانت و تبعیض باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول