اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اولین رویداد فرهنگی هنری «عقیق» با محوریت سپهبد سلیمانی، روز مادر و گام دوم انقلاب

مسئول کانون بسیج هنرمندان ابرکوه گفت: اولین رویداد فرهنگی هنری عقیق با محوریت سپهبد سلیمانی، روز مادر و گام دوم انقلاب و به منظور معرفی هنرمندان ابرکوهی و آثار آنان، برگزار شد.

اولین رویداد فرهنگی هنری «عقیق» با محوریت سپهبد سلیمانی، روز مادر و گام دوم انقلاب

رضا عباسی مهرآبادی در گفتگو با خبرنگار فارس از برگزاری اولین رویداد فرهنگی هنری «عقیق» در ابرکوه خبر داد و گفت: خروش خونخواهی حاج قاسم سلیمانی و شروع فصل جدید فعالیت‌های فرهنگی هنری مجموعه بسیج هنرمندان انگیزه‌ای برای برگزاری این رویداد بود که با هدف پاسداشت مقام سردار سلیمانی، روز مادر و گام دوم انقلاب به زبان هنر برگزار شد.

مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان اذعان کرد: برپایی نمایشگاه عکس تشییع سردار سلیمانی در کرمان در حاشیه این برنامه، شعرخوانی، موسیقی، اجرای گروه سرود حافظان عَلَم و رونمایی از ۵ اثر هنری تولید شده توسط اعضای مجموعه بسیج هنرمندان ابرکوه با موضوع حاج قاسم سلیمانی، از بخش‌های مختلف این رویداد بود.

عباسی تصریح کرد: امید است رویداد عقیق که اولین مرحله آن با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، شهرداری ابرکوه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید، گروه هنری رسانه‌ای روزنه و مرکز آموزش‌های تخصصی بسیج ابرکوه برگزار شد، در آینده نیز استمرار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور برگزاری رویدادهای بعدی عقیق، با ارائه فراخوان از آثار هنری هنرمندان شهرستان استقبال خواهیم کرد تا بتوانیم هنرمندان متعهد و آثار خلق شده آنان را به جامعه شهرستانی و استانی معرفی کنیم.

گفتنی است در اولین رویداد عقیق که با حضور علی‌محمد پارساییان ریاست سازمان بسیج هنرمندان، عالیه مهرابی مسئوول انجمن شعر اوج هنر سازمان بسیج هنرمندان یزد و محمدرضا حجتی خواننده جوان استان همراه بود، از آثار هنری ذیل رونمایی شد:

سیاه‌قلم پرتره سردار حاج قاسم سلیمانی از سمیه راجی هنرمند معلول بخش بهمن

نقاشی‌خط انتزاعی حاج قاسم سلیمانی از حانیه سادات حسینی هنرمند نوجوان ابرکوه

پوستر مقبول عشق، محبوب دل با طراحی رضا حاصلی و شعار مجید غلامزاده

پوستر نابودی کاخ رؤیا با طراح رضا عباسی مهرآبادی و شعر زهرا غلامزاده مهرآبادی

همچنین عالیه مهرابی، زهرا غلامزاده، مریم عابدین پور، بتول احسان فر، عقیله مشتاقیان، صدیقه کاظمی پناه، فاطمه رحیمی فر، زینب راجی و سپیده سادات احمدزاده از اعضای انجمن ادبی ترنم بسیج هنرمندان ابرکوه هستند که در این رویداد شعرخوانی داشتند.

انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول