اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شور انتخاباتی در جوار خلیج فارس بالا گرفت/ زمین‌هاى ورزشى شاهد کنسرت‌های تبلیغاتی+فیلم و عکس

زمین فوتبال شاهین که در خیابان اصلى شهر بندرعباس واقع است به‌دلیل عدم وجود پارکینگ در این مکان ورزشى، مردم مجبورند اتومبیل‌هاى خود را در محلات مجاور پارک کنند و چندین کیلومتر را به هواى حضور در مراسمات انتخاباتى پیاده طى کنند.

شور انتخاباتی در جوار خلیج فارس بالا گرفت/ زمین‌هاى ورزشى شاهد کنسرت‌های تبلیغاتی+فیلم و عکس

به گزارش خبرگزارى فارس از بندرعباس، وقتى آفتاب در شهر بندرعباس فروکش مى‌کند و به غروب نزدیک مى‌شویم، پس از پایان اذان مغرب و عشاء، حال و هواى مرکز خلیج فارس متغیر و بوى انتخابات به مشام مى‌رسد.

جوانان رنگ و لعاب شده‌اى را مى‌بینیم که دسته‌دسته در حال تردد در خیابان‌هاى شهر، پى حضور در زمین‌هاى ورزشى شاهین و پرواز پرسه‌زنان سرخوشند و خیلى‌ها هم پرسان‌پرسان، سراغ آدرس این دو مکان را مى‌گیرند تا خود به میتینگ‌هاى انتخاباتى کاندیداها برسانند.

هنرمندان رنگ و وارنگ و جور و واجور از خوانندگان مطرح کشورى گرفته تا طنازان خبره استانى، همه و همه این روزها بازار انتخابات در شهر بندرعباس را داغ کرده‌اند.

کسانى که توانایى حضور در کنسرت‌هایی با قیمت فضایى بلیط‌هاى آنها را ندارند از عمده مخاطبان این میتینگ‌ها محسوب مى‌شوند و گاهأ دیده مى‌شود جوانانى از محلات فرسوده و فقیرنشین شهر آنهم با پای پیاده به‌منظور شرکت در کنسرت‌هاى مجانى، خود را به این میتینگ‌ها رسانده‌اند.

شاید بپرسید چرا در ابتداى گزارش از زمین‌هاى ورزشى شاهین و پرواز نام برده شد که در جواب باید گفت؛ عمده میتینگ‌هاى انتخاباتی و کنسرت‌های مجانی در همین دو مکان شهر پرپاست و از این رو این روزها نام‌آشناترین مکان بندرعباس همین دو زمین ورزشى است.

این دو زمین ورزشى هر چهار سال یک بار پر مى‌شود البته این بار نه براى ورزش بلکه براى حضور در میتینگ‌هاى آنچنانى و کنسرت‌هاى مجانى که از سوى کاندیداها تدارک دیده شده است.

از حدود ساعت ٥ عصر به بعد خیابان‌هاى منتهى به زمین ورزشی پرواز قفل مى‌شود و گذر از چراغ قرمز چهار راه پردیس را به آرزویى هرچند کوتاه اما شیرین مبدل مى‌سازد.

زمین فوتبال شاهین نیز که در خیابان اصلى شهر واقع است به‌دلیل عدم وجود پارکینگ در این مکان ورزشى، مردم مجبورند اتومبیل‌هاى خود را در محلات مجاور پارک کنند و چندین کیلومتر را به هواى حضور در مراسمات انتخاباتى پیاده طى کنند.

در کنار ماکان‌بند و پازل‌بند به‌عنوان دو گروه هنری مطرح کشور نیز دو سخنران از تهران هم برای حمایت از کاندیداها به هرمزگان سفر کردند. مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس نهم به حمایت از ابوالقاسم جراره به بندرعباس آمد و حمید سجادی معاون سابق وزارت ورزش و جوانان نیز در جمع هواداران محمد آشوری سخنرانی کرد.

رضا صادقی، عماد طالب‌زاده و غلامرضا صنعتگر سه خواننده پرکار کشورمان نیز در کنار هنرمندان استانی همچون خالو قنبر راستگو، محمود راهبر، هادی آئین‌طلب و مرتضی کریمی در این میتینگ‌های تبلیغاتی به اجرا پرداختند.

البته از یک سو هم می‌توان اجرای این‌گونه برنامه‌ها و کنسرت‌های مجانی را مفید جلوه داد چراکه حدود ۷۲ هزار رأی اولی در انتخابات این دوره حاضر خواهند شد که امیدواریم با فعالیت‌ ستادهای انتخاباتی که اکنون شاهد تحرک خوبی در جامعه هستیم با حضور همه اقشار خصوصأ رأى اولى‌ها، حماسه بزرگی رقم بخورد.

به‌نظر می‌رسد تب و تاب انتخابات در بندرعباس از هر جاى دیگر کشور بالاتر است و نامزدهاى مطرح نیز بطور هم‌زمان چندین برنامه را در محلات مختلف و صاحب رأى به اجرا مى‌گذارند تا بلکه نشاط مردم را در این یک هفته حفظ و آنان را پاى صندوق‌هاى رأى بکشانند.

 

 

کمتر از ٢٤ ساعت دیگر سوت پایان تبلیغات رسمى کاندیداها به صدا در خواهد آمد و از این رو تلاش آنان و طرفدارانشان تا ثانیه‌های آخر ادامه دارد و در این اوقات پایانی تمامی هنر و پول‌هایشان را به میدان آورده‌اند و هر لحظه تپش‌ قلب‌هایشان رو به فزونى است.

یک هفته شاد و پرشور و نشاط براى مردم رقم زده شد که امیدواریم طی چهار سال آینده گرچه خبرى از کنسرت‌هاى مجانى نیست اما حدأقل منطق را پیشه و خط قرمزها سرلوحه راه‌شان شود.

این انتخابات اولین انتخابات گام دوم انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود به‌طوری که در اولین سال از دهه پنجم حیات انقلاب اسلامی میزان مشارکت و نوع مشارکت مردم ما و سلیقه و نگاه آنها به آینده ایران اسلامی را به اثبات خواهد رساند و از آن جا که طی ماه‌های اخیر شاهد حجم بی‌سابقه‌ای از فشارهای سیاسی و رسانه‌ای خارج‌نشینان برای سرد کردن تنور انتخابات را شاهد بوده‌ایم، بدون شک نگاه جهانیان نیز به این انتخابات معطوف شده است.

 

 

علاوه بر این انتخابات، امسال به نوعی سنجش میزان عددی مشارکت مردم ما در امور سیاسی کشور است. اگر چه سیل خروشان مردم ما در حماسه بزرگ تشییع پیکر سردار مقاومت و راهپیمایی 22 بهمن امسال جلوه‌بخش حضور با عظمت مردم پای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران است اما مشارکت انتخاباتی و درصد مشارکت حاصل از جمعیت 58 میلیونی واجد شرایط رای دادن در انتخابات دوم اسفندماه نشانه روشن و دقیقی از میزان مقبولیت نظام سیاسی کشور ماست.

نکته جالب در این میان آن است که انتخابات مجلس در کشورهای غربی عمدتأ با مشارکت 30 تا 35 درصدی مردم همراه است اما میزان مشارکت در انتخابات دور گذشته مجلس شورای اسلامی در کشورمان بیش از 55 درصد و در هرمزگان حدود 67 درصد بوده است. در این دوره نیز با توجه به اهمیت و ضرورت رقم خوردن مشارکتی بالا در انتخابات ضرورت دارد تا این رقم حفظ و یا بر آن افزوده شود.

موضوع دیگر در اهمیت انتخابات دوم اسفندماه، رقم خوردن مجلسی باتجربه، جهادی، با انگیزه و در عین حال باصلابت است که بتواند با قانون‌گذاری دقیق و نظارت شدید بر حسن اجرای قوانین، اندیشه «باری به هر جهت» را از دولت‌ها گرفته و ریل حرکت کشور را اصلاح کرده و در مسیر اصلاح جدی امورات به حاشیه و انحراف‌رفته کشور گام بردارد.

مجلسی که بتواند در امورات اقتصادی تدبیر کرده و «منفعلان بر ساختار نشسته کشور» را به تحرک و پویایی بکشاند و بجای پرداختن به امور جزء که وظیفه درجه سه و چهار مدیران محلی است، راه و روشی را در مجلس برگزیند که اقتدار را به قوه مقننه بازگردانده و پویایی ساختاری را در کشور و در دل دستگاه‌های اجرایی جریان بخشد.

انتخابات این دوره را با مشارکت خودمان به کانون هم‌افزایی برای پیگیری مطالبات انقلابی خویش قرار دهیم.

 

 

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول